4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları Pasifik Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 50-51 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “1. Ünite Mühendislik Tasarım Basamakları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 50-51 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
1. Ünite Mühendislik Tasarım Basamakları Cevapları
1. Ünite: Yer Kabuğu ve Dünya’mızın Hareketleri: Deprem sırasında binaların yıkılması ve can kayıpları yaşanması önemli bir sorundur. Bu soruna karşı, sarsıntıyı emen yaylı taban sistemli dayanıklı ev modeli tasarlayarak daha güvenli yaşam alanları oluşturmak mümkündür.
İçindekiler
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Pasifik Yayınları
Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI
PROBLEMİN TANIMI
Depremler sırasında birçok bina yıkılıyor, can ve mal kayıpları yaşanıyor. Bu nedenle daha dayanıklı ve güvenli evlere ihtiyaç var.
ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA)
Depremlerin neden olduğu zararları, dayanıklı yapı malzemelerini, sarsıntıya dayanıklı bina tasarımlarını ve bina tabanlarındaki sönümleyici sistemleri araştırdım.
HAYAL ETME VE BULUŞ
Deprem sırasında yıkılmayan, sarsıntıyı azaltan bir “dayanıklı ev modeli” yapmayı düşündüm. Evin tabanında hareketli sistemler olacak.
TASARIM YAPMA / PLANLAMA
Karton, plastik ve sünger kullanarak binanın altına yaylı bir zemin yerleştirmeyi planladım. Bu sistem sarsıntıyı emerek binayı koruyacak.
UYGULAMA
Karton ve süngerle küçük bir bina modeli yaptım. Altına yaylı sistem yerleştirdim. Duvarlarını mukavva ile güçlendirdim.
TEST ETME VE GELİŞTİRME
Modeli sarsarak denedim. Yaylı taban binanın devrilmesini önledi. Malzemeleri biraz daha sertleştirerek dayanıklılığı artırdım.
DEĞERLENDİRME
Bu tasarım deprem güvenliği konusunda farkındalık sağlar. Gerçek ölçekte uygulandığında binaların zarar görmesini azaltabilir.
Proje ve tasarımları bireysel veya grup olarak yapabilirsiniz. Projeleriniz için 245. sayfa Ek 1’deki “Öz Değerlendirme Formu”nu doldurunuz. Grup çalışması için 245. sayfa Ek 2’deki “Akran Değerlendirme Ölçeği”ni doldurunuz. Yaptığınız çalışmaları yıl sonu bilim şenliğinde sergilemek ve sunmak üzere saklayınız.
Eklemek istediklerim: Projemde doğayı koruyan malzemeler kullandım. Ev modeli daha dayanıklı hale getirilebilir.
Etkinlik: Depremde Dayanıklı Ev Tasarımı
Tarih: 16.10.2025
Öğrenci: Admin
Grup Üyeleri: Bireysel çalışma (veya grup isimleri)
Görev: Proje tasarımı ve sunum
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları Pasifik Yayınları
Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.
Cevap:
DEPREMDE DAYANIKLI EV
PROBLEMİN TANIMI
Deprem sırasında birçok bina yıkılıyor, can ve mal kayıpları yaşanıyor. Bu durum insanların güvenli yaşam alanlarına olan ihtiyacını artırıyor.
ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA)
Depremlerde binaların neden yıkıldığını araştırdım. Dayanıklı bina yapımında kullanılan malzemeler, zemin türleri ve sarsıntıyı azaltan sistemler hakkında bilgi topladım.
HAYAL ETME VE BULUŞ
Deprem sırasında yıkılmayan, sarsıntıyı azaltan bir “dayanıklı ev modeli” tasarlamayı düşündüm.
TASARIM YAPMA / PLANLAMA
Karton, plastik ve sünger kullanarak binanın altına yaylı bir sistem yerleştirmeyi planladım. Bu sistem sarsıntıyı azaltarak binanın devrilmesini önleyecekti.
UYGULAMA
Karton ve süngerle küçük bir bina modeli yaptım. Alt kısmına yaylı sistemi yerleştirdim ve dengeyi kontrol ettim.
TEST ETME VE GELİŞTİRME
Modeli sarsarak denedim. Yaylı taban, binanın devrilmesini engelledi. Malzemeleri biraz daha sertleştirerek dayanıklılığı artırdım.
DEĞERLENDİRME
Bu tasarım, deprem güvenliği konusunda farkındalık oluşturur. Gerçek ölçekte uygulandığında binaların zarar görmesini azaltabilir.