4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 138-140. Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 138-140. Cevapları Fersa Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 138-139-140 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bir Çokluğun Belirtilen Basit Kesir Kadarını Belirleme Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 138-140. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Bir Çokluğun Belirtilen Basit Kesir Kadarını Belirleme Cevapları
4. Ünite: Kesirlerle toplam miktarın bir kısmını bulmak için önce paydada belirtilen sayıya göre bölme işlemi yapılırız. Daha sonra payda belirtilen kısım kadar çarpma işlemi yaparak istenen miktarı kolayca hesaplayabiliriz.
İçindekiler
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 138. Cevapları Fersa Yayıncılık
Hatırlayalım
24 fidanın 1/6’sı Atatürk İlkokulunun ön bahçesine dikildi. Ön bahçeye kaç fidan dikilmiştir? Söyleyiniz.
Cevap:
1/6 demek, 24’ü 6 eşit parçaya bölmek demektir.
24 ÷ 6 = 4
Sonuç: 24 fidanın 1/6’sı 4 fidandır.

Engin Arık İlkokulundaki 4. sınıf öğrencilerinden 64’ü geziye götürüldü. Bu öğrencilerden 1/8’i Efes Müzesine, 4/8’i Pamukkale Hierapolis (Hiyerapolis) Müzesine ve 3/8’i Mevlana Müzesine geziye götürüldü. Müzelere kaçar öğrencinin götürüldüğü nasıl bulunabilir? Tartışınız.
Cevap:
Verilenler:
Toplam öğrenci: 64 kişi
Paydası 8 olan kesirlerde
64 ÷ 8 = 8
yani her bir “1/8” 8 öğrenci demektir.
Efes Müzesi:
1/8 × 64 = 8 öğrenci
Pamukkale Hierapolis Müzesi:
4/8 × 64 = 4 × 8 = 32 öğrenci
Mevlana Müzesi:
3/8 × 64 = 3 × 8 = 24 öğrenci
Kısaca:
• Efes Müzesine 8 öğrenci,
• Pamukkale Hierapolis Müzesine 32 öğrenci,
• Mevlana Müzesine 24 öğrenci götürülmüştür.
Yapalım Öğrenelim
Araç ve gereçler: Dosya kağıdı, cetvel, 64 tane fasulye, boya kalemleri.
Etkinlikte kullanacağınız araç ve gereçleri sınıfa eksiksiz getirmeye dikkat ediniz.
Dosya kağıdını kısa kenarları üst üste gelecek şekilde 3 kez katlayınız. Kağıdı açıp kat izlerini cetvelle çiziniz.
Oluşturduğunuz kesir modelinin 1 eş parçasını maviye, 4 eş parçasını yeşile ve 3 eş parçasını turuncuya boyayınız.
Cevap: Kağıt 3 kez katlandığı için model 8 eş parçaya ayrılır.
Bu parçaların:
• 1 tanesi mavi,
• 4 tanesi yeşil,
• 3 tanesi turuncu boyanır.

64 fasulyeyi kesir modelinizin her bir eş parçasında eşit sayıda fasulye olacak şekilde dağıtınız.
Cevap: Toplam 64 fasulye, 8 eş parçaya bölünür:
64 ÷ 8 = 8 fasulye
Her parçaya 8 fasulye konur.
Mavi, yeşil ve turuncu eş parçalarda kaçar fasulye olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
• Mavi (1 parça): 1 × 8 = 8 fasulye
• Yeşil (4 parça): 4 × 8 = 32 fasulye
• Turuncu (3 parça): 3 × 8 = 24 fasulye
64 fasulyenin 1/8’i 4/8’i ve 3/8’i kaç fasulyedir? Açıklayınız.
Cevap:
64 ÷ 8 = 8 olduğu için:
• 1/8’i = 8 fasulye
• 4/8’i = 4 × 8 = 32 fasulye
• 3/8’i = 3 × 8 = 24 fasulye
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 140. Cevapları Fersa Yayıncılık
Alıştırma Yapalım
Aşağıda verilen problemleri modelleyerek defterinize yazdıktan sonra çözünüz.
1) Problem: 104 tokanın 3/8’i mavidir. Mavi takaların sayısı kaçtır?
Cevap:
104 ÷ 8 = 13
3 × 13 = 39
Mavi toka sayısı = 39
2) Problem: 84 km yolun 4/7’si gidilmiştir. Kaç km yol gidilmiştir?
Cevap:
84 ÷ 7 = 12
4 × 12 = 48
Gidilen yol = 48 km
3) Problem: 288 TL’nin 5/9’u ile bir gömlek alınmıştır. Gömleğin fiyatı kaç TL’dir?
Cevap:
288 ÷ 9 = 32
5 × 32 = 160
Gömleğin fiyatı = 160 TL
4) Problem: 400 kişilik bir ilkokuldaki öğrencilerin 3/5’i kız öğrencidir. Bu okulda kaç kız öğrenci vardır?
Cevap:
400 ÷ 5 = 80
3 × 80 = 240
Kız öğrenci sayısı = 240
5) Problem: Bir manav 204 karpuzun 7/12’sini sattı. Manav kaç karpuz satmıştır?
Cevap:
204 ÷ 12 = 17
7 × 17 = 119
Satılan karpuz = 119 adet



















