4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168. Cevapları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 164-165-166-167-168 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “5. Tema Değerlendirme Çalışması Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


5. Tema Değerlendirme Çalışması Ağaçları ve Yaprakları Tanıyalım

5. Tema Doğa ve Evren: Kestane ağacı, oval ve sivri uçlu yapraklarıyla Akdeniz iklimini seven bir bitkidir. Enerji tasarrufu için ise elektrikli aletlerde A sınıfını tercih etmek hem doğayı korur hem de ekonomik açıdan avantaj sağlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

1. Soruları metne göre cevaplayınız.

a. Kestane ağacını nereden tanırmışız?
Cevap: Kestane ağacını, kış günlerinde sokak satıcılarında satılan kızartılmış yemişlerinden tanırmışız.

b. Kestane ağacının yaprakları nasıldır?
Cevap: Kestane ağacının yaprakları oval, büyük, sivri uçlu ve kenarları pürüzlüdür.

c. Kestane ağacının sevdiği iklim hangisidir?
Cevap: Kestane ağacı Akdeniz iklimini sever.

ç. Metnin konusu nedir?
Cevap: Metnin konusu kestane ağacının özelliklerinin tanıtılmasıdır.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

3. Karışık olarak verilen cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayarak şifreyi bulunuz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları


4. Görselleri inceleyiniz. Görselleri dikkate alarak bir tohumun filizlenme aşamalarını sırasıyla yazınız.
Cevap:

  1. Tohumu toprağa ekeriz.
  2. İhtiyacı olan, suyu, güneşi toprağı alan tohum filizlenmeye başlar.
  3. Kök salarak büyür.
  4. Yapraklanmaya başlar.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları

5. Verilen kutulara cümlelerin numaralarını içerdikleri anlam özelliklerine göre yazınız.
Cevap:

Neden–Sonuç: 1 – 5 – 7

“Yağmur yağdığı için sarı şemsiyemi yanıma aldım.”
Neden: Yağmur yağması
Sonuç: Şemsiyesini alması

“Arda, düzenli antrenman yaptığı için koşu yarışında birinci oldu.”
Neden: Düzenli antrenman yapması
Sonuç: Birinci olması

“Seni kırdığım için özür dilerim.”
Neden: Kırmış olması
Sonuç: Özür dilemesi

Benzetme: 3 – 6

“Annesi, oğlunun elma yanaklarını koklayarak öptü.”
Yanaklar “elma”ya benzetilmiş (kırmızılığı nedeniyle).

“Kırmızı çiçekli elbisem adeta bir gelinlik tarlasındaydı.”
Elbise “gelinlik tarlasına” benzetilmiş (görünüş açısından).

Karşılaştırma: 2 – 9 – 10

“Sevda, bu yemeği herkesten daha lezzetli yapar.”
Sevda ile “herkes” karşılaştırılmış.

“Dengeli beslenmek, en sağlıklı beslenme şeklidir.”
Diğer beslenme şekilleriyle karşılaştırma yapılıyor.

“Türkiye’nin en güneyinde bulunan il Hatay’dır.”
Diğer illerle konum bakımından karşılaştırma yapılmış.

Örneklendirme: 4 – 8

“Cam, kâğıt vb. atıklar geri dönüşüme uygun olan atıklardandır.”
“Cam, kâğıt” örnek olarak verilmiş.

“Ülkemiz yöresel oyunlar açısından çok çeşitlilik içermektedir. Bunlardan bazıları: Karadeniz’de horon, Ege’de zeybek…”
“Horon, zeybek” örnek olarak verilmiş.

Özetle:

  • Neden–Sonuç: 1, 5, 7
  • Benzetme: 3, 6
  • Karşılaştırma: 2, 9, 10
  • Örneklendirme: 4, 8

6. Toprağa bir tohum ekildiğinde yeterli su ve sıcaklık olanağı sağlanırsa tohum çatlar. Bir tohumun bitkiye dönüşme sürecine “filizlenme” adı verilir. Tohumun ilk filizlenen kısmı köküdür, Kök, toprağa tutunur ve topraktan besin alarak büyümeye başlar.
Verilen cümlelerde yay ayraç ile gösterilen yerlere yazılması gereken noktalama işaretlerini koyunuz
Cevap:  “Geçen yaz İzmir (’) e gittik (.) İzmir’de çocukluk arkadaşım Neriman (,) Derya ve Pelin (’) i gördüm. Hep beraber İzmir Saat Kulesi (’) ni gezdik (.) Birlikte keyifli zamanlar geçirdik (.)”

  • İzmir’e → yönelme eki (’e) ile kesme işareti (’) kullanılır.
  • Gittik. → Cümle bittiği için nokta konur.
  • Neriman, Derya ve Pelin’i → aynı görevdeki kelimeleri ayırmak için virgül konur.
  • Saat Kulesi’ni → özel ada gelen ek için kesme işareti konur.
  • Her cümle sonunda nokta bulunur.

Doğru yazılmış hali:
Geçen yaz İzmir’e gittik. İzmir’de çocukluk arkadaşım Neriman, Derya ve Pelin’i gördüm. Hep beraber İzmir Saat Kulesi’ni gezdik. Birlikte keyifli zamanlar geçirdik.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

7. Verilen görselde elektrikli aletlerin enerji tüketim sınıfları farklı renklerle gösterilmiştir. Elektrik tüketim miktarı yukarıdan aşağı doğru artmaktadır. Bu görsele göre elektrikli bir alet alırken hangi tüketim sınıfına sahip olanları tercih etmeliyiz? Neden?
Cevap: Bu görsele göre elektrikli bir alet alırken A sınıfı (yeşil renkli) olanları tercih etmeliyiz.
Çünkü bu sınıftaki aletler en az enerji tüketir, çevreye en az zarar verir ve elektrik tasarrufu sağlar.


8. Dünyamızın sınırlı enerji kaynaklarını verimli kullanmak için günlük yaşantımızda bazı davranışlarda bulunabiliriz. Bu davranışları ne derece uyguladığınızı işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları


Sonraki Ödevler