Anasayfa Kitap Cevapları
31 Mayıs 2024, 18:07 - Sena Yazdı

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252-253-254-255-256 Cevapları Koza Yayınları

“İnternet” Dinleme-İzleme Metni Cevapları

8. TEMA Bilim ve Teknoloji: 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252-253-254-255-256 Cevapları Koza Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252. Cevapları Koza Yayınları

HAZIRLIK

1. İnternet nasıl icat edilmiş olabilir? Tahminlerinizi açıklayınız.
Cevap: İnternet tüm ülkenin birbirine yer altındaki kablolarla bağlanarak ortak bir ağa erişmesiyle ortaya çıkmış olabilir.


2. Yaptığınız araştırma sonucunda İnternet’le hayatımızda meydana gelen değişiklikleri açıklayınız.
Cevap: İnternet hayatımızın pek çok alanında olumlu etkiler yapmıştır. Eğlence, haberleşme, devlet işlerinde, bankacılık işlemlerinde ve güvenlik alanında pek çok yarar sağlamıştır. Çevrimiçi güvenlik kameraları, mobil bankacılık, devlet veritabanı, çevrimiçi oyunlar, hızlı haberleşme gibi yararı olmuştur.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253. Cevapları Koza Yayınları

1. Etkinlik

Şiiri ikinci kez dinleyiniz. Dinlerken metinde boş bırakılan ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253. Cevapları Koza Yayınları


2. Etkinlik

Şiire iki farklı başlık belirleyiniz. Başlıkları ve bu başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.

Birinci başlığım: Bilgi Arşivi
Bu başlığı seçme nedenim: Çünkü interneti ben bir bilgi arşivi gibi görüyorum.

İkinci başlığım: Devrin İcadı
Bu başlığı seçme nedenim: Çünkü interneti çağımızın en önemli icadı olarak görüyorum.


3. Etkinlik

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Metnin konusu: İnternetin gelişimi ve yararı.

Metnin ana fikri: İnternet sayesinde öğrenilebilecek bilgilerin sınırsız olduğu.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252-253-254-255. Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254. Cevapları Koza Yayınları

4. Etkinlik

Aşağıda dinlediğiniz metinden alınan bazı kelimeler verilmiştir. Görsellerden ve metinden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimeleri ve tahminlerinizi ilgili görselin altına yazdıktan sonra bunları sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Okyanus
Tahminlerim: Kıtaları ayıran deniz.
Cümlelerim: Amerika’dan kalkan gemi Büyük Okyanus’u geçti..

Saniye
Tahminlerim
: On salise
Cümlelerim
: Yaklaşık yetmiş beş saniyede sahayı koştu.

Ekran
Tahminlerim: Piksellerin oluşturduğu düz bölüm.
Cümlelerim: Gözlerini ekrana çok yakın bakarken yordu.


5. Etkinlik

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

• Şiirde bilgiye ulaşmak için hangi araçların kullanımından söz edilmektedir?
Cevap: Şiirde bilgiye ulaşmak için bilgisayarın kullanımından bahsedilmiştir.


• Ekranda parlayan şey nedir? Siz de bu şekilde düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap: Ekranda parlayan şeyin uygarlığın birikimi olduğu söylenir. Ben bu düşünceye katılıyorum çünkü herkes ortak bilgisini internete ekleyerek tüm birikimini buraya sunuyor.


• Şiire göre İnternet, kullanıcılarına neler sunar?
Cevap: Şiire göre internet kullanıcılara bilgi sunar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 255. Cevapları Koza Yayınları

6. Etkinlik

Görselleri verilen teknolojik aletlerden hangileriyle İnternet’ten bilgi edinebilirsiniz? İşaretleyiniz. Bu aletleri kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap: Bu cihazları kullanırken bağımlı olmamaya, kullanım süresine ve yaşıma uygun içerikleri incelemeye dikkat ediyorum.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 255. Cevapları Koza Yayınları


7. Etkinlik

Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görselden hareketle defterinize bir hikâye yazınız. Hikâyenizde giriş, gelişme, sonuç bölümlerine dikkat ederek olayları belirli bir oluş sırası içinde yazınız.
Cevap:

Mert, on yaşında bir çocuktu. Bilgisayarla vakit geçirmekten hoşlanır ve oyun oynamayı çok severdi. Ancak son zamanlarda bilgisayar başında geçirdiği uzun sürelerin gözlerini ağrıtmaya başladığını fark etti. Gözleri kızarıyor, yanıyor ve bazen bulanık görüyordu.

Bir gün annesinin yanına giderek, “Anne, son zamanlarda gözlerim ağrımaya başladı. Ne yapmalıyım?” dedi. Annesi hemen endişelenerek, “Bu ciddi bir durum olabilir. Bir göz doktoruna gitmemiz gerekebilir” diye cevap verdi. Ertesi gün, Mert ve annesi bir göz doktoruna gittiler. Doktor, Mert’in gözlerini kontrol etti ve fazla bilgisayar kullanımının gözlere zarar verebileceğini anlattı. Ekranın yüksek ışığı gözlerde kuruluk, ağrı ve bulanıklık gibi sorunlar ortaya çıkabildiğini söyledi.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176-178-179-180-181. Cevapları MEB Yayınları

Doktor, Mert’e bilgisayarda geçirdiği süreyi azaltmasını ve sık sık gözlerini dinlendirmesini önerdi.

Mert, doktorun önerilerini dikkate alarak bilgisayar kullanım süresini azaltmaya karar verdi. Artık sadece belli bir süre oyun oynuyordu ve bilgisayardan arta kalan zamanla başka şeyler yapmaya başladı.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256. Cevapları Koza Yayınları

8. Etkinlik

Teknolojik aletleri kullanırken dikkatli olmalıyız. Saç kurutma makinesine ait kullanma kılavuzundan alınan aşağıdaki sayfayı inceleyiniz. İncelemenizin ardından aşağıdaki soruları cevaplayınız.

• Kullanma kılavuzu ne işe yarar?
Cevap: Bir aracın doğru kullanmamızı ve arza durumunda yapmamız gerekenleri öğrenmemizi sağlar.


• Kullanma kılavuzu içinde teknolojik aletlere ait ne tür bilgiler yer almaktadır?
Cevap: Kullanma kılavuzlarında aletin kullanma talimatları, arza durumunda yapılması gerekenler, önemli adımlar ve aletin özellikleri yer almaktadır.


Kullanma kılavuzlarının okunmasının, teknolojik ürünleri kullanacak olanlara sağlayacağı faydalar hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken konu dışına çıkmamaya özen gösteriniz. Ayrıca arkadaşlarınızı dinlerken de nezaket kurallarına uygun hareket ediniz.
Cevap: Kullanma kılavuzlarının okunması, teknolojik ürünleri kullanacak olanlara kolaylık sağlar, sorun çıktı durumda çözülmesini kolaylaştırır.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap