1 – 7. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Anlatıcının kapısını tıklatan kimdir?
Cevap:
A. Kaplumbağa
B. Kurbağa
C. Çocuk
D. Kedi
2 . Kurbağa, anlatıcıdan ne istiyor?
Cevap:
A. Yiyecek
B. Su
C. Sesini
D. Para
3. Anlatıcı, kapıyı açıp karşısında kurbağayı görünce ne yapıyor?
Cevap:
A. Korkuyor.
B. Seviniyor.
C. Heyecanlanıyor.
D. Şaşırıyor.
4. Kurbağanın, sesini anlatıcının aldığını düşünmesinin nedeni nedir?
Cevap:
A. Öterken sadece onun evinin ışığının yandığını görmesidir.
B. Öterken sadece onun kendi sesini dinlediğini sanmasıdır.
C. Anlatıcının daha önce başka kurbağalarının sesini aldığını bilmesidir.
D. Sesini daha önce birkaç kez ona ödünç vermesidir.
5. Metinde, nokta, virgül, üç nokta, soru işareti ve ünlem işaretinin kullanıldığı cümlelere birer örnek yazınız. Bu noktalama işaretlerinin cümlede hangi amaçla kullanıldığını altlarındaki yazma alanına yazınız.
Cevap:
Nokta (.): Bugün oldukça sakin bir gün geçirdim.
Kullanım Amacı: Cümlenin bittiğini belirtmek için kullanılmıştır.
Virgül (,): Okul çantama bugün yalnızca matematik, türkçe ve fen bilimleri kitabını koydum.
Kullanım Amacı: Eş görevli sözcükleri ayırmak için kullanılır.
Üç nokta (…): Bir kez daha arkadaşımı görmek için neler yapmazdım ki…
Kullanım Amacı: Cümlenin devam ettiğini, tamamlanmadığını bildirir.
Ünlem (!): Hayır, olamaz!
Kullanım Amacı: Duygu belirtmek adına kullanılmıştır.
6. “Uzun, büyük, ileri, cevap, arka, önce” kelimelerinin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bunları metindekilerinden farklı birer cümlede kullanarak cümlelerinizi yazınız.
KELİMELER / ZIT ANLAMLILARI / CÜMLELERİM
uzun:
Zıt anlamlısı: kısa
Cümlelerim: Rafın üstündeki kitabı almak için oldukça kısa kaldı.
büyük
Zıt anlamlısı: küçük
Cümlelerim: Anlamsız ve küçük bir sebebi büyüterek tartıştılar.
ileri
Zıt anlamlısı: geri
Cümlelerim: Kitaplarını almak için sınıfa geri geldi.
cevap
Zıt anlamlısı: soru
Cümlelerim: Öğretmenine soru sormak için parmağını kaldırdı.
arka
Zıt anlamlısı: ön
Cümlelerim: Okulun ön bahçesinde tören hazırlıkları başladı.
önce
Zıt anlamlısı: sonra
Cümlelerim: Öğleden sonra gerçekleşecek etkinlikleri iple çekiyordu.
7. “Sesini Arayan Kurbağa” metninden eş anlamlısı olan kelimeler belirleyiniz. Bu kelimeleri aynı cümlede kullanınız. Cümlenin anlamında değişme olup olmadığını açıklayınız.
Örnek:
“Onu güçlükle duyuyordum.”
Onu zor duyuyordum
Cevap: Aşağıdaki cümlelerde eş anlamlı sözcükleri değiştirince herhangi bir anlam değişimi olmadı.
Cümle içerisinde birden fazla eş anlamlı sözcük vardı.
Cümle içerisinde birden fazla eş anlamlı kelime vardı.
Bilmecenin birden fazla cevabı varmış gibi hissettim fakat yanıldım.
Bilmecenin birden fazla yanıtı varmış gibi hissettim fakat yanıldım.
8. “Çocuk Dünyası” temasındaki yazma çalışmalarınızdan birini seçiniz. Bu çalışmadaki süreçlerde neler yaptığınızı yazınız.
Cevap:
Hazırlık ve konu belirleme: Kitapta belirtilen kategorilerden en iyi bildiğim konuyu seçerek kafamda yazacağım yazıyı canlandırdım.
Metnin yazım süreci: Yazacağım yazının girişinde ne anlatacağını ve sonlara doğru neler anlatılacağını oluşturdum.
Metnin düzenlenmesi: Metinde baştan sona okuma yaparak eklemeler yapar varsa hikaye kopukluğunu düzeltirdim.
Metnin paylaşılması: Metni arkadaşlarıma sınıfta okurum.
Okuyucuların tepkileri: Arkadaşlarımın iyi anlamda tepki vereceğini düşünüyorum.
Çok güzel ve öğrencilere uygun ,eğitici vb. Gibi şeyler var.Bu kitabı tüm türk 4. Sınıflara dağıtabilirsiniz ve duyurabilirsiniz
Teşekkürler hocam bu tarz şeyleri seviyorum.
Cevaplar çok güzel
Çok güzel