5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 92-93-94-95-96-97 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “2. Öğrenme Alanı Örnek Sorular Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
2. ÜNİTE Evimiz Dünya: 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları 92-93-94-95-96-97. Sayfa MEB Yayınları
Aşağıdaki tabloda değerler numaralandırılarak verilmiştir. Verilen soruları tablodaki değer numaralarını kullanarak ilgili alana cevaplayınız (Bir numarayı birden fazla cevap alanında kullanabilirsiniz.).
Cevap:
“T.C. Millî Eğitim Bakanlığı ve TEMA iş birliği ile “Su Kardeşliği” projesi hazırlanmıştır. Bu proje kapsamında çocuklara yönelik su varlığının yaşam için önemi, su kirliliği, su tasarrufu, suyun sürdürülebilirliği ve su ayak izi konularında hazırlanan eğitim etkinlikleri gerçekleştirilmektedir.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: 2-3
“Doğal ve beşerî çevre unsurlarımız, gelecek nesillere bırakacağımız önemli miraslardır. Bu sebeple ülkemizde doğal ve beşerî çevrenin korunması ve sürdürülebilir çevre bilincinin oluşturulması için projeler geliştirilmektedir. Bu projeler yetkili birimler ve sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanıp uygulanmaktadır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: 1-2-3-7
“Ahmet, mahallesinde yer alan tarihî çeşmeyi çok sevmektedir. Bu çeşmeden ne zaman su içse çeşmenin yapımına katkısı olan insanlar aklına gelmektedir. Ahmet, eşsiz güzelliğe sahip bu çeşmenin kültürel bir miras olduğunu düşünmektedir. Bu yüzden tarihî çeşmeyi korumaya yönelik düzenlenen bütün faaliyetlere katılmaya çalışmaktadır.”
Yukarıdaki metinde hangi değerlere vurgu yapılmıştır?
Cevap: 2-5-6-8
1. Türkiye mülki idare bölümleri haritası üzerinde ülkemiz illerinin göreceli konum özellikleri ile ilgili verilen bilgiler doğrultusunda soruları ilgili alana cevaplayınız.
a. Asya ve Avrupa kıtalarında toprağı bulunan illeri yazınız.
Cevap: İstanbul ve Çanakkale
b. İki farklı ülke ile sınırı olan illerimizi yazınız.
Cevap: Şırnak, Hakkari, Iğdır, Ardahan ve Edirne
c. Ülkemizin en büyük gölüne kıyısı olan illerimizi yazınız.
Cevap: Van ve Bitlis
ç. Komşu ülkelerle sınırı olan illerimizi yazınız.
Cevap: Hatay, Kilis, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Şırnak, Hakkari, Van, Ağrı, Iğdır, Kars, Ardahan, Artvin, Edirne ve Kırıklareli
d. Sivas iline komşu olan illerimizi yazınız.
Cevap: Malatya, Kahramanmaraş, Kayseri, Yozgat, Tokat, Ordu, Giresun ve Erzincan
2. Çanakkale’de yaşayan bir kişi, yaşadığı ilin göreceli konum özelliklerini belirlerken aşağıdakilerden hangisine haritadan ulaşamaz?
Cevap:
A) Üç farklı ile komşudur.
B) İki farklı denize kıyısı vardır.
C) Anadolu’nun doğusunda yer alır
D) Asya ve Avrupa kıtalarında toprakları bulunmaktadır
3. Aşağıdaki metni okuyunuz ve soruları cevaplayınız.
a. Sadi Öğretmen’in yaşadığı ilde doğal ve beşerî çevrenin değişimine neden olan unsurlar nelerdir?
Cevap: Çay fabrikası kurulması, çay üretimine başlanmış olması, baraj inşa edilmesi ve nüfusun artması gibi unsurlardır.
b. Sadi Öğretmen’in yaşadığı ilde doğal ve beşerî çevrenin değişiminden etkilenen unsurlar nelerdir?
Cevap: Su kaynaklarına erişimin elverişli olması, nüfus ve yerleşim alanı, tarım arazilerinin geniş olması etkilidir.
c. Sadi Öğretmen’in yaşadığı ilde doğal ve beşerî çevrede meydana gelen değişimin etkileri nelerdir?
Cevap: Nüfusun artması, fabrikaların kurulması, okul, hastane yerleşim alanları yapılması, barajların inşa edilmesi gibi etkileri vardır.
4. Aşağıdakilerden hangisi Sadi Öğretmen’in yaşadığı ildeki doğal ve beşerî çevrede meydana gelen değişimin sonuçlarından biridir?
Cevap:
A) İşsiz insan sayısı artmıştır.
B) Artan nüfus il geneline dengeli dağılmıştır.
C) İlin yüz ölçümünde genişleme yaşanmıştır.
D) Şehrin sosyal yapısı değişime uğramıştır
5. Aşağıda doğa kaynaklı afetlerden bazılarına ilişkin görseller ve bilgiler verilmiştir. Öncelikle görselin ve verilen bilgilerin hangi afete ait olduğunu ilgili alana yazınız. Afetle ilgili verilen bilgilerin afet öncesi, sırası ve sonrası alınacak tedbirlerden hangilerine ait olduğunu “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap:
6. Samet ve Sena 5. sınıf öğrencisidir. Sosyal Bilgiler öğretmeni, Samet ve Sena’ya bir araştırma ödevi verir. Bu ödevi birlikte hazırlamak için bir araya gelen Samet ve Sena arasında geçen diyalog aşağıda verilmiştir. Diyaloğu okuyunuz ve soruları cevaplayınız.
a. Samet ve Sena ödevleriyle ilgili bilgi toplarken sırasıyla neler yapmışlardır?
Cevap: Kaynak belirlenmesi, bilgilerin elde edilmesi, bilgilerin doğruluğunu kontrol etmek ve bilgileri kaydetmek gibi işler yapmışlardır.
b. Sena’nın bilgilerini not ettiği güney kara sınır komşularımız hangileridir?
Cevap: Suriye ve Irak
c. Samet’in bilgilerini not ettiği kara sınır komşularımız hangileridir?
Cevap: Gürcistan, Bulgaristan ve Yunanistan, Suriye, Irak, İran, Azerbaycan, Ermenistan,
ç. Samet ve Sena, bilgilerin güvenirliğini sağlamak için ne yapmıştır?
Cevap: Araştırmalarını farklı kaynaklardan yaparak güvenirliğini sağlamışlardır.
Merhaba bu site çok güzel ders kitabındaki bütün cevaplar burada var bu siteyi yapana ellerine sağlık