5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48. Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 46-47-48 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-3 Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-47-48. Cevapları 1. kitap soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Bir İp Bul, Oyuna Başla! Metni-3 Cevapları
1. Tema Oyun Dünyası: Geleneksel oyunları izleyip karşılaştırarak, bu kültürel mirasın yapısını, kurallarını ve amacını analiz etmeyi ve bu bilgileri hem yazılı hem de sözlü anlatım becerilerine dönüştürmeyi sağlar.
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları Birinci Kitap
9. Etkinlik
a. Arkadaşlarınızla oynarken en çok eğlendiğiniz geleneksel oyun hangisidir? Söyleyiniz.
Cevap: Arkadaşlarımla oynarken en çok beş taş, çizgi ve saklambaç oyununu oynarken eğleniyorum.
b. Karekodu okutarak çoklu ortamı izleyiniz.
c. İzlediğiniz çoklu ortamda tanıtılan oyunları; oyunda kullanılan malzeme, kişi sayısı, kurallar açısından inceleyiniz. Aralarından iki oyun seçip incelediğiniz özellikler açısından benzerlik ve farklılıklarını aşağıda uygun yerlere not alınız.
Cevap:
ç. Aldığınız notları da kullanarak seçtiğiniz iki oyunu karşılaştıran bir konuşma yapınız.
Cevap: Beni Tanı Oyunu’nda malzeme gerekmez, tanışma ve konuşma vardır. Mendil Kapmaca’da mendil kullanılır, hız ve hareket ön plandadır. İkisi de en az 7 kişiyle, kurallara uyarak ve eğlenmek için oynanır.
Görselde alt yazı kullanılmasının amacı nedir? Bu tür çoklu ortamlarda alt yazı kullanılmasının başka hangi faydaları olabilir? Yazınız.
Cevap: Alt yazı, konuşulanları yazıyla göstererek anlamayı kolaylaştırır. İşitme engelli bireylerin takip etmesini sağlar. Ayrıca yabancı dil öğrenenler için de faydalıdır. Gürültülü ortamlarda izlerken de işe yarar.
İzlediğiniz çoklu ortamda yukarıdaki görsel hangi amaçla kullanılmış olabilir? Bu tür bir görselin olmaması bir eksiklik oluşturur mu? Neden?
Cevap: Görsel, oynanan oyunun hangi ülkeye ait olduğunu göstermek için kullanılmıştır. Eğer bu görsel olmasaydı oyunun kaynağı anlaşılamazdı. Bu yüzden görselin olması bilgi ve açıklık açısından önemlidir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları
İzlediğiniz çoklu ortamdan yazı, ses, müzik, video, görsel gibi unsurlardan birini çıkarmanız gerekseydi hangisini çıkarırdınız? Neden? Yazınız.
Cevap: Çoklu ortamdan yazıyı çıkarırdım. Çünkü anlatılanları dinlemek ve görmek yeterli gelmektedir.
10. Etkinlik
a. Karekodu okutarak “Oyun Dünyamız” adlı etkileşimli içeriği yönergeler doğrultusunda tamamlayınız.
Cevap:
11. Etkinlik
a. Aşağıdaki elektronik postayı inceleyiniz. Elektronik postada bulunan “Kime” bölümüne kendi elektronik posta adreslerinizi yazınız.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları
b. Arkadaşınız Hatice’den gelen bu elektronik postaya aşağıdaki yönergeleri göz önünde bulundurarak bir cevap yazınız.
Cevap:
c. E-postanızı göndermeden önce yazdığınız metnin oyunu tanıtma ve iletişim sürecini devam ettirme yeterliliğini kontrol ediniz. Eksik veya hata varsa gerekli düzenlemeleri yapınız.
ç. Yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
d. Yazma sürecinizi tema sonundaki ” Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.