5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-63-64. Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-63-64. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 62-63-64 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Öğretmenin Sevinci Metni-3 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62-63-64. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Öğretmenin Sevinci Metni-3 Cevapları

1. Tema: Oyun Dünyası: Kitap kahramanlarıyla bağ kurma ve kendi hikaye kahramanını yaratma gibi yaratıcı yazma etkinlikleriyle; noktalama işaretleri ve konuşma becerileri gibi dil bilgisi konularını eğlenceli bir şekilde pekiştirir.


Önceki Sayfalar 49-53-54-55

Önceki Sayfalar 58-59-60-61


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları Birinci Kitap

Yazalım

6.Etkinlik

a. Okuduğunuz kitaplardaki kahramanlarla aranızda bir bağ kurar mısınız? Nedenini söyleyiniz.
Cevap: Evet, okuduğum kitaplardaki kahramanlarla bir bağ kurarım kendimi onların yerine koymaya çalışırım. Böylece okuduğum kitap daha sürükleyici ve akıcı bir hal alır.


b. Aşağıdaki olayın anlatıldığı hikaye için bir kahraman oluşturunuz. Kahramanımızın özelliklerini ilgili yerlere yazınız. Yazarken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.

  • Anlatmak istediklerinizi kullanacağınız kelimelerin eş ya da yakın anlamlılarını tercih ederek yazınız.
  • Kelime ya da kelime gruplarını yazma konunuza uygun kullanınız.

Hikayedeki olay: Bir grup çocuk, mahallelerinde oynadıkları sokak oyunları sayesinde bir araya gelir ve güçlü bir dostluk kurar. Oyunlar, arkadaşlıklarını güçlendirir ve deneyimlerini paylaşmalarını sağlar.

Benim Kahramanım

Adı: Ali Akar

Dış Görünüşü: Zayıf, uzun boylu, kumral, kahverengi gözlü ve hokka burunlu bir çocuk.

Korkuları: Karanlıktan ve böceklerden korkar.

Yetenekleri: Çok hızlı koşup, top sektirebilir.

İlgi Alanları: Futbol, kitap okuma, bilgisayar oyunları.

Alışkanlıkları: Erken kalkmak, her gün arkadaşlarıyla dışarı çıkar. Uyandığında yatağını toplar.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları

7.Etkinlik

Aşağıdaki ifadeleri doğru veya yanlış olmaları yönünden değerlendiriniz. Kutuların numaralarını takip ederek yönergelerden hareketle Keloğlan’ı hazineye ulaştırınız.

  1. ”Sınıflar arası futbol turnuvası yarın başlayacak()” cümlesinde yay ayraç içine nokta konmalıdır.
    Cevap: Doğru (1 adım sağa git.)
  2. ”Dr() Burhan Bey, sporcu yaralanmaları konusunda açıklamalarda bulunacak.” cümlesinde yay ayraç içine virgül konmalıdır.
    Cevap: Yanlış (1 adım aşağı git.)
  3. ”Zehra okullar arası koşu yarışmasında 1() olmuş” cümlesinde yay ayraç içine virgül konmalıdır.
    Cevap: Yanlış(1 adım sağa git.)
  4. ”1959 tarihinde Çocuk Hakları Bildirgesi kabul edilmiş()” cümlesinde yay ayraç içine nokta konmalıdır.
    Cevap: Doğru (1 adım aşağı git.)
  5. ”Biraz daha dikkatsiz oynarsak 2() olmak yerine 3() olacağız.” cümlesinde yay ayraç içine nokta konmalıdır.
    Cevap: Doğru(1 adım sağa git.)
  6. ”Ahmet() Mehmet ve Rıza okuldan çıkınca gelecekmiş.” cümlesinde yay ayracın içine virgül konmalıdır.
    Cevap: Doğru (1 adım sağa git.)
  7. ”Soğuk havada dışarıda oynayan Buğra () Ayşe() Murat ve İnci hasta olmuş.” cümlesinde yay ayraç içine nokta konmalıdır.
    Cevap: Yanlış( 1 adım aşağı git.)
  8. ”Yapılan yarışmalarda sınıfça 3() olduk()” cümlesinde yay ayraçların içine virgül konmalıdır.
    Cevap: Yanlış (1 adım sağa git.)

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

a. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz.

 

 


b. Mehmet’in dedesiyle geçirdiği bir günü, o günü özel kılan detayları dinlediniz.
Siz de dinlediğiniz metindeki gibi aile büyüklerinizden biriyle geçirdiğiniz özel bir gününüzü anlatan bir konuşma yapınız. O günü özel kılan komik bir olay, öğrendiğiniz değerli bilgiler veya yaşadığınız bir olay olabilir.

Cevap: Dedemle bugün birlikte vakit geçirmek için sözleştik. Sabah erkenden uyandık dedem ilk iş elimi yüzümü yıkamam gerektiğini söyledi. Sonrasında birlikte güzel bir kahvaltı yaparak bahçedeki çiçekleri suladık. Ardından dedem beni hayvanat bahçesine götürdü. Oradaki bir sürü hayvanı görünce heyecanlandım ve yerimde duramadım. Çok mutluydum. Dedem bana maymunları, zebrayı, papağını ve aslanı gösterdi. Onların özelliklerinden bahsetti. Sonrasında eve gelip yemeğimizi yedik ve bana hayvanlarla ilgili bir masal okudu. Harika bir gün geçirmiştik. Dedemi çok seviyorum.


c. Tema sonunda yer alan “Konuşma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği’ni kullanarak konuşma sürecinizdeki güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi tespit ediniz. Sonraki etkinliklerde bu yönlerinizi geliştirmeye çalışınız.


ç. Konuşma sürecinize yönelik deneyiminizi (konuşmanın amaca, konuya, hedef kitleye uygunluğu; duygu ve düşünceleri aktarmada yeterliliği vb.) gözden geçiriniz. Konuşmanız da hangi aşamalarda zorluk çektiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Konuşmamı toparlama sonuca bağlama aşamasında zorluk çektim.


Bu Görev Bizim

Müzeleri Geziyorum

Karekodu okutarak “Müzeleri Geziyorum”adlı etkileşimli içeriği tamamlayınız. Müzelerle ilgili tahminlerinizi ve ziyaretinizde ilginizi çeken unsurları defterinize not alınız.
Cevap: Müze ziyareti sırasında kullandıkları eski teknoloji silahlar benim çok ilgimi çekti. Günümüzdeki silahlarla çok farklı durduğu için garibime gitti. Müzenin girişinde kuranı kerim okumak bulunan rahleler, Türkçe olmayan ve Osmanlıca yazılmış tablodaki bazı yazılarda ilgimi çekti.


Önceki Sayfalar 49-53-54-55

Önceki Sayfalar 58-59-60-61


Sonraki Ödevler