5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81 Cevapları
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81 Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 78-79-80-81 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Dersimiz Cumhuriyete Doğru -2 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81 Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Dersimiz Cumhuriyete Doğru -2 Cevapları
2. Tema – Atatürk’ü Tanımak: Müzeleri karşılaştırarak ve mekan betimlemeleri yaparak anlatım becerilerini geliştirir; büyük harf, noktalama ve kelime grupları gibi dil bilgisi konularını pekiştirir.
İçindekiler
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları Birinci Kitap
Konuşalım 6. Etkinlik
a. Müzeleri Geziyorum adlı etkileşimli içerikte gezdiğiniz müzelerden ikisini karşılaştıran bir konuşma yapınız. Konuşma sürecinizde aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.
Cevap:
Kurtuluş Savaşı Müzesi ile Anadolu Medeniyetleri Müzesini karşılaştıracağım.
Kurtuluş Savaşı Müzesi’nde Millî Mücadele dönemine ait belgeler ve eşyalar sergileniyor.
Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde ise Hititler, Frigler gibi eski uygarlıklara ait eserler var.
İkisinin ortak yönü tarihimize ışık tutmalarıdır. Farkı ise biri yakın tarihimize, diğeri çok eski dönemlere ait eserler göstermesidir.
b. Konuşmanızı tema sonundaki “Konuşma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz. Güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Sonraki etkinliklerde gelişmeye açık yönlerinizi güçlendirmeye çalışınız.
Cevap:
7. Etkinlik
a. Aşağıdaki cümlelerde büyük harflerin kullanım alanlarına örnekler verilmiştir. Altı çizili kelime gruplarında büyük harflerin kullanımıyla ilgili kuralı ilgili yere yazınız.
Cevap:
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Birinci Kitap
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili ifadelerde noktanın hangi amaçla kullanıldığını belirleyiniz. Noktayı aynı amaçla kullandığınız birer cümle yazınız.
Cevap:
10.11.1938 tarihinde millet derin bir üzüntü duydu.
→ Tarihlerin gün ay ve yıl aralarına kullanılır.
Cümlem: Büyük ablam 20.11.1999 yılında doğmuş.
Her yıl 09.05’te Gazi Mustafa Kemal’i saygıyla anarız.
→ Saat ve dakikaların arasında kullanılır.
Cümlem: Sabah hastaneye 9.30’da randevumuz var.
c. Soru işaretinin aşağıda verilen kullanım alanlarını ve bunlara ait örnekleri inceleyiniz. Bu kullanım alanlarına yönelik siz de defterinize örnek cümleler yazınız.
Soru eki veya sözü içeren cümle veya sözlerin sonuna konur.
Cevap: Bu pazar sinemaya gidelim mi?
Soru bildiren ancak soru eki veya sözü içermeyen cümlelerin sonuna konur.
Cevap: Adınız?
8. Etkinlik
a. Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili kelimeleri inceleyiniz. Bunları isim olup olmama açısından gruplandırarak isim olanları işaretleyiniz.
Cevap:
b. Gruplandırdığınız kelimeleri aşağıdaki tablolara yazınız. İkinci tabloyu öğretmeninizin yardımıyla adlandırınız.
Cevap:
İsim:
- Atatürk
- Sandalyede
- Boyası
- Perdeler
- Halı
Fiil:
- Ziyaret ediyor.
- Konulmuş.
- Değişmiş.
- Açıldı.
- Duruyor
c. Yukarıdaki grupları oluştururken nelere dikkat ettiniz? Grupların ayırt edici özelliklerini söyleyiniz.
Cevap: Yukarıdaki grupları oluştururken bu kelimelerin bir cismi ifade edip etmediğine dikkat ettim. Grupların ayırt edici özellikleri kavramların bir kısmının bir cismi ifade etmesidir. Diğer bir kısmı da yapılan eylemi anlatır.
ç. Karekodu okutarak “Taka” adlı etkileşimli içeriği dikkatlice uygulayınız.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları Birinci Kitap
Yazalım 9. Etkinlik
a. Bir mekanın betimlendiği aşağıdaki paragrafı inceleyiniz. Farklı renklerle gösterilen cümlelerin nelere odaklandığını öğretmeninizin rehberliğinde tartışarak belirleyiniz. Daha önce öğrendiğiniz kişi betimlemesiyle mekân betimlemesinin benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.
Cevap: Farklı renklerle gösterilen yerler savaşın yapıldığı yeri betimlemektedir. İnsan betimlemesi yapılırken onun gözle görülmeyen çalışkanlık, dürüstlük ve fesatlık gibi özelliklerini de söyleyebilirken; mekan betimlemelerinde yalnızca gözle görülebilen özelliklerden bahsedilir.
b. Paragrafı okurken gözünüzde nasıl bir resim canlandı? Bu resmin gözünüzde canlanmasının sebebi ne olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Paragrafı okurken gözümde patlamalardan etrafı duman kaplayan yerlerin çukur olduğu bir alan canlanıyor. Bu resmin gözümde canlanmasının sebebi betimlemede her ayrıntıya yer verilmiş olmasıdır.
c. “Müzeleri Geziyorum” adlı etkileşimli içerikten alınan aşağıdaki görseli kullanarak müzeyi betimleyen bir paragraf yazınız. Paragrafı yazarken yazma stratejilerini uygulayınız.
Cevap:
Plan
- Konu: Kurtuluş Savaşı Müzesi
- Amaç: Müzenin önemini ve içindeki eserleri tanıtmak
- Ana düşünce: Müze, Millî Mücadele ruhunu yaşatır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Birinci Kitap
Taslak Metin
Kurtuluş Savaşı Müzesi’nde Atatürk ve silah arkadaşlarını balmumu heykellerle görmek mümkündür. Ayrıca o döneme ait belgeler ve eşyalar da sergilenmektedir. Müze, Millî Mücadele’nin önemini gelecek nesillere aktarmaktadır.
Gözden Geçirilmiş Metin
Kurtuluş Savaşı Müzesi, Millî Mücadele’nin izlerini yaşatan önemli bir yerdir. Müzenin içinde Atatürk ve silah arkadaşlarının toplantılarını canlandıran balmumu heykeller bulunur. Döneme ait belgeler, eşyalar ve fotoğraflar da sergilenmektedir. Bu müze, ziyaretçilerine Millî Mücadele’nin ruhunu hissettirerek tarihimizin değerini anlamamıza yardımcı olur.
ç. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Sonraki etkinliklerde güçlü yönlerinizi kullanmaya, gelişmeye açık yönlerinizi güçlendirmeye özen gösteriniz.
Bu Görev Bizim
Millî Mücadele yıllarında cephedeki askerlerimizin ailelerine yazdığı mektupları araştırınız. Ulaştığınız mektuplardan birini sınıfa getiriniz.
Cevap:
Başka bir mektup