6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 108-109-110-111-112-113 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Sonuç ve Yorumları Tartışma Cevapları -3” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Sonuç ve Yorumları Tartışma Cevapları -3
2. Tema İstatiksel Araştırma Süreci: Verilerin doğru görselleştirilmesi, istatistiksel yorumların güvenilirliği için kritik öneme sahiptir. Grafiklerin başlangıç noktası ve ölçek aralıkları, verilerin yanlış yorumlanmasını engelleyerek doğru sonuçlara ulaşılmasını sağlar.
Önceki Sayfalar: 99-100-101-102-103
Önceki Sayfalar: 104-105-106-107
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 9: Halk Kütüphanelerinden Yararlanan Kişi Sayısı
Aşağıda iki öğrencinin ayrı ayrı çizdiği 2019-2023 yılları arası halk kütüphanelerine kayıtlı üye ve bu kütüphanelerden yararlanan kişi sayısını yaklaşık olarak gösteren sütun grafikleri verilmiştir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları Birinci Kitap
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Verilen grafikler arasındaki farkı belirleyerek yazınız.
Cevap: Grafik 1’de kişi aralığı 1 sayı artarken, Grafik 2’de 10 kişi artmıştır.
b) Bu veri setini en uygun şekilde görselleştiren grafik hangisidir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Bu veri setini en uygun şekilde görselleştiren grafik 1’dir. Çünkü kaç kişi olduğunu görmek daha kolaydır.
c) Hangi grafik bu veri grubu hakkında hatalı yorumlar yapmamıza sebep olabilir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Grafik 2 bu veri grubu hakkında hatalı yorumlar yapmamıza sebep olabilir. Çünkü veriler arasında çok aralık bırakılmıştır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 10: Verileri Yanlış Yorumlamaya Yol Açan Durumlar
Aşağıdaki tablo Akif’in hafta içi günlerde matematik dersinden çözdüğü soru sayısını göstermektedir.
Bu grafiklerden yararlanarak verilen soruları cevaplayınız.
a) Grafikler arasında fark var mıdır? Cevabınızı nedeniyle açıklayınız.
Cevap: Evet fark vardır. Grafik 1’de soru sayısı 10’dan başlamış, Grafik 2’de soru sayısı 0’dan başlamış.
b) Grafiklerden hangisi yanlış yorumlara sebep olabilir?
Cevap: Grafik 1 yanlış yorumlamaya sebep olabilir.
c) Yanlış yorumlara sebep olabilecek grafiğe bakarak yapılabilecek yanlış yorumlardan birine örnek veriniz.
Cevap: Perşembe günü soru çözülmemiş olsaydı. 10’dan başladığı için 10 soru çözülmüş gibi gözükecekti.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 11: Nokta Grafiğinde Verileri Yorumlama Ve Verilerden Çıkarım Yapma
Havaalanı ile şehir merkezi arasında günde 28 sefer yapan bir otobüsün cuma ve cumartesi günü her bir seferinde taşıdığı yolcu sayısını gösteren nokta grafikleri aşağıda verilmiştir. Bu grafiklerde her bir nokta bir seferi göstermektedir.
Buna göre aşağıdaki öğrencilerin yorumlarını değerlendiriniz. Değerlendirmenizi yorumların altlarındaki noktalı yerlere yazınız.
Gülşen: Bu iki grafikte de tepe değer bir tanedir.
Değerlendirme: Yanlıştır. Grafik 1’de 3 tane tepe değer bulunmaktadır.
Asaf: Bu iki grafikteki verilerin ortancası, tepe değerinden küçüktür.
Değerlendirme: Yanlıştır. Grafik 1’de tepe değerlerinden biri ortancaya eşit olduğu gibi Grafik 2’de de tepe değer ile ortanca değer eşittir.
Bade: Sefer sayısı değişmediği için açıklık değişmez.
Değerlendirme: Yanlıştır. Açıklık sefer sayısına göre değil en çok ve en az kişi arasındaki farka göre hesaplanır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 12: Kök-yaprak Gösterimindeki Verileri Yorumlama ve Verilerden Çıkarım Yapma
Seher, 20 gün boyunca okuduğu günlük sayfa sayısını not ederek aşağıdaki kök-yaprak gösterimini oluşturmuştur.
Seher’in üç arkadaşı bu grafiği inceleyerek aşağıdaki yorumları yapmıştır. İstatistiksel araştırma süreci adımlarının size sağladığı eleştirel bakış açısını kullanarak bu yorumlardan hatalı veya doğru olanları belirleyiniz. Gerekçenizi yorumların altlarındaki noktalı yere yazınız.
Samet: Kök-yaprak gösteriminde en çok veri ikinci satırda olduğu için aritmetik ortalama değerinin onlar basamağı 3’tür.
Değerlendirme: Yanlış bir ifadedir. Aritmetik ortalamayı sayının çok olması belirlemez, tüm sayıların toplamının bölünmesiyle bulunur.
Aritmetik ortalama 29,65 dolayısıyla onlar basamağı 2’dir.
Berrin: Grafikte tepe değer kolayca bulunabilir.
Değerlendirme: Doğrudur. En çok tekrar eden yaprak 0’dır. Bu yüzden tepe değere 30 diyebiliriz.
Zafer: Grafikte ortanca, verinin çok olduğu satırda bulunur.
Değerlendirme: Doğrudur. Ortanca değer 30 olduğu için en çok olan satırdadır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Birinci Kitap
Performans Görevi
“TÜİK Çocuk Portalı Verilerini Kullanarak Türkiye’de Yaşayan Çocuklar ile İlgili Araştırma Yapıyorum.”
Bu çalışmada TÜİK Çocuk Portalı verilerini kullanarak Türkiye’deki çocukların bazı özellikleri hakkında araştırma yapmanız ve elde edilen verileri görselleştirerek sunmanız beklenmektedir.
• İlgi alanınıza göre TÜİK Çocuk Portalı’nda yer alan kısımlardan birini seçiniz (ad, boy uzunluğu, kütle, yaşadığı il, cinsiyet gibi).
• Seçtiğiniz bu veri türü ile ilgili bir araştırma sorusu belirleyiniz.
Cevap: Çocukların internet kullanma oranı yaşa göre nasıl değişir?
• Bu verileri hangi görselleştirme aracı kullanarak özetleyeceğinize karar veriniz.
Cevap: Sütun grafiği (bar grafiği) kullanarak özetleyeceğim.
Sonuç: Yaş büyüdükçe internet kullanımı artmaktadır.
Önceki Sayfalar: 99-100-101-102-103
Önceki Sayfalar: 104-105-106-107