6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159-160-161. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159-160-161. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 159-160-161 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gerçek Yaşam Problemleri Etkinlik 4-5 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159-160-161. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Gerçek Yaşam Problemleri Etkinlik 4-5 Cevapları
3. Tema Sayılar ve Nicelikler (2): Bir doğal sayı ile bir kesrin çarpımında, kesrin 1’den küçük veya büyük olması sonucu etkiler. 1’den küçük bir kesirle çarpma işlemi sonucu küçültürken, 1’den büyük bir kesirle çarpma işlemi sonucu büyütür.
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 159. Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 4 Bir Doğal Sayı İle Bir Kesrin Çarpımı

Siz de bu iki eşitliği inceleyerek bunların anlamları üzerine düşününüz. Daha sonra fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
İki eşitliğin sonucu aynı olsa da anlamları farklıdır.


Sonuçlar aynı olsa da anlamları aynı değildir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160. Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 5 Sonuçları Karşılaştırma
Bir etkinlik için çocuk ve yetişkinlerin ayrı ayrı oturacağı onar adet masa hazırlanmıştır Çocukların oturduğu masaların her birine 1/2 ekmek, yetişkinlerin oturduğu masaların her birine ise 3/2 ekmek konulmuştur. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Çocukların oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı bir ekmeğin kaçta kaçıdır?
Cevap:
- Çocuk masası sayısı: 10
- Her masaya konulan ekmek: 1/2
Toplam ekmek:

Sonuç: Çocuklar için konulan ekmek miktarı bir ekmeğin 5 katıdır.
b) Yetişkinlerin oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı bir ekmeğin kaçta kaçıdır?
Cevap:
- Yetişkin masası sayısı: 10
- Her masaya konulan ekmek: 3/2
Toplam ekmek:

Sonuç: Yetişkinler için konulan ekmek miktarı bir ekmeğin 15 katıdır.
c) Çocukların oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı ile çocukların oturacağı masa sayısını karşılaştırınız. Fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
- Masa sayısı: 10
- Toplam ekmek: 5
Açıklama:
Toplam ekmek miktarı, masa sayısından daha azdır.
Çünkü her masaya yarım ekmek konulmuştur.
Sonuç: Çocuklar için ekmek miktarı masa sayısından azdır.
ç) Yetişkinlerin oturacağı masalara konulan toplam ekmek miktarı ile yetişkinlerin oturacağı masa sayısını karşılaştırınız. Fikirlerinizi yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
- Masa sayısı: 10
- Toplam ekmek: 15
Açıklama:
Toplam ekmek miktarı, masa sayısından fazladır.
Çünkü her masaya 1 ekmekten fazla (3/2) konulmuştur.
Sonuç: Yetişkinler için ekmek miktarı masa sayısından fazladır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161. Cevapları Birinci Kitap
Örnek 1
Aşağıdaki çarpma işlemlerini bu işlemlerin sonuçları hakkında verilen ifadelerle örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:

Bir doğal sayı ile 1’den küçük kesir çarpılırsa sonuç küçülür,
bir doğal sayı ile 1’den büyük kesir çarpılırsa sonuç büyür.
Buna göre eşleştirme:
- 12 × 1/6 → Sonuç, çarpılan doğal sayıdan küçüktür
- 75 × 4/3 → Sonuç, çarpılan doğal sayıdan büyüktür
- 28 × 1/7 → Sonuç, çarpılan doğal sayıdan küçüktür
- 60 × 1/5 → Sonuç, çarpılan doğal sayıdan küçüktür
- 81 × 5/9 → Sonuç, çarpılan doğal sayıdan küçüktür
- 55 × 12/11 → Sonuç, çarpılan doğal sayıdan büyüktür
Özet:
Kesir 1’den küçükse → sonuç küçülür,
kesir 1’den büyükse → sonuç büyür.
Problem 7
Hatice, 20 soruluk bir matematik sınavında soruların 1/4’ini yanlış cevaplamıştır. Buna göre Hatice’nin yanlış cevapladığı soru sayısını bulunuz.
Cevap:
Toplam soru sayısı 20’dir.
Yanlış yapılan kısım 1/4 olduğuna göre:

Sonuç: Hatice 5 soru yanlış cevaplamıştır.
Problem 8
Ebrar, babasından aldığı 300 TL harçlığın her ay 2/5 ‘sini kumbarasında biriktirmektedir. Buna göre Ebrar’ın her ay biriktirdiği paranın kaç TL olduğunu bulunuz.
Cevap:
Ebrar’ın aldığı para 300 TL’dir.
Biriktirdiği miktar bunun 2/5’idir:

Sonuç: Ebrar her ay 120 TL biriktirir.














