6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 183-184-186-187. Cevapları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 183-184-186-187. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 183-184-185-186-187 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gerçek Yaşam Problemleri Etkinlik 15-1 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 183-184-186-187. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Gerçek Yaşam Problemleri Etkinlik 15-1 Cevapları

3. Tema Sayılar ve Nicelikler (2): Ondalık gösterimlerle bölme işlemlerinde, 10, 100 ve 1000 gibi sayılarla bölmek için virgülü sola doğru kaydırarak kolayca sonuç bulabiliriz. Bu yöntem, günlük hayatta karşılaştığımız fiyat hesaplamaları ve oran problemlerini çözmede bize zaman kazandırır.


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 183. Cevapları Birinci Kitap

Etkinlik 15 Ondalık Gösterimlerle Kısa Yoldan Bölme İşlemi

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 183. Cevapları Birinci Kitap

Yukarıda yapılan bölme işlemlerini inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1) Kısa yoldan bölme işlemlerinde kullanılan özellikleri belirleyiniz.
Cevap: 10, 100 ve 1000 ile bölmede virgül sırasıyla 1, 2 ve 3 basamak sola kaydırılır. Gerekirse sayının soluna sıfır eklenir.

Detaylı cevap:

  • Bir sayı 10 ile bölünürse, virgül 1 basamak sola kaydırılır.
  • Bir sayı 100 ile bölünürse, virgül 2 basamak sola kaydırılır.
  • Bir sayı 1000 ile bölünürse, virgül 3 basamak sola kaydırılır.
  • Virgül sola kaydırılırken yeterli basamak yoksa, sayının soluna sıfır eklenir.

2) Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını bölme işlemlerinin belirlediğiniz özelliklerini kullanarak kısa yoldan bulunuz.
Cevap:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 183. Cevapları Birinci Kitap

a) 9,18 ÷ 10 = 0,918
b) 1,256 ÷ 100 = 0,01256
c) 4,12 ÷ 1000 = 0,00412

ç) 19,4 ÷ 10 = 1,94
d) 89,7 ÷ 100 = 0,897
e) 456,9 ÷ 1000 = 0,4569

f) 41 ÷ 10 = 4,1
g) 958 ÷ 100 = 9,58
ğ) 8 ÷ 1000 = 0,008


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 184. Cevapları Birinci Kitap

Problem 30

Bir kolonya üreticisi, ürettiği 990,8 litre kolonyayı 1000 şişeye eşit miktarlarda dolduruyor. Buna göre her bir şişeye kaç litre kolonya doldurulduğunu bulunuz.
Cevap:

Toplam kolonya: 990,8 litre
Şişe sayısı: 1000

Her şişe =
990,8 ÷ 1000

1000’e bölünce virgül 3 basamak sola kayar:

0,9908 litre


Problem 31

Aysel, marketten bir paket mısır unu alıp 25,75 TL ödeme yapıyor. Aysel’in aldığı pakette 0,1 kg mısır unu olduğuna göre mısır ununun kilogram fiyatını bulunuz.
Cevap:

Ödenen para: 25,75 TL
Alınan miktar: 0,1 kg

1 kg fiyatını bulmak için:
25,75 ÷ 0,1

0,1’e bölmek = 10 ile çarpmak

257,5 TL


Problem 32

Problem 32

Aslı, okulunun bahçesine diktiği bir fidanın boyunun her ay eşit miktarda uzadığını gözlemlemiştir. Bu fidanın Şekil 1’de başlangıçtaki, Şekil 2’de 8. ay sonundaki boy uzunluğu verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Fidanın aylık kaç santimetre uzadığını bulunuz.
Cevap:
Önce toplam uzamayı bulalım:

60,8 − 24,8 = 36 cm

Bu uzama 8 ayda olmuş:

36 ÷ 8 = 4,5 cm

➡ Aylık uzama: 4,5 cm


b) 5. ay sonunda fidanın boyunun kaç santimetre olduğunu bulunuz.
Cevap:
5 ayda uzama:
5 × 4,5 = 22,5 cm

Başlangıç boyu eklenir:
24,8 + 22,5 = 47,3 cm

47,3 cm


c) Bu fidanın boyu kaç ay sonra 100 cm’yi geçer?
Cevap:
100 cm’ye ulaşmak için gereken uzama:
100 − 24,8 = 75,2 cm

Aylık uzama: 4,5 cm

75,2 ÷ 4,5 ≈ 16,7

Tam ay gerektiği için:
17 ay sonra


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 186. Cevapları Birinci Kitap

Problem 33

Ahmet, bir mağazaya giderek satış fiyatı 800 TL olan bir pantolon alıyor. Daha sonra girdiği ikinci mağazada ise aldığı pantolonun fiyatının aynı olduğunu fakat satış fiyatı üzerinden %60 zamlı satıldığını görüyor.
Buna göre Ahmet, pantolonu ikinci mağazadan almış olsaydı kaç TL zarar etmiş olurdu?
Cevap:
%60 zam = 800 × 0,60 = 480 TL

İkinci mağazadaki fiyat:
800 + 480 = 1280 TL

Zarar:
1280 − 800 = 480 TL

➡ Ahmet 480 TL zarar etmiş olurdu.


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 187. Cevapları Birinci Kitap

Problem 34

Tablo Ürünlerin Maliyetleri ve KDV Yüzdeleri

Temizlik ürünleri üretilen bir fabrikada iki ürün maliyetine satılacaktır. Bu ürünlerin maliyetleri ve KDV yüzdeleri yandaki tabloda verilmiştir. Bu ürünlerin satış fiyatları, maliyetlerine KDV tutarı eklenerek belirlenecektir.

Buna göre bu ürünlerden birer adet alındığında, ödenmesi gereken tutarın kaç TL olduğunu problem çözme adımlarını uygulayarak bulunuz.
Cevap:

1. Adım: Deterjan ve diş macununun maliyetleri ile KDV oranları verilmiştir.

2. Adım: Deterjanın maliyeti 120 TL, KDV oranı %20‘dir.

3. Adım: Deterjanın KDV tutarı hesaplanır:
120 × %20 = 24 TL

4. Adım: Deterjanın KDV dâhil satış fiyatı bulunur:
120 + 24 = 144 TL

5. Adım: Diş macununun maliyeti 80 TL, KDV oranı %10‘dur.

6. Adım: Diş macunun KDV tutarı hesaplanır:
80 × %10 = 8 TL

7. Adım: Diş macununun KDV dâhil satış fiyatı bulunur:
80 + 8 = 88 TL

8. Adım: Bir adet deterjan ve bir adet diş macunu alınacağı belirlenir.

9. Adım: Toplam ödenecek tutar hesaplanır:
144 + 88 = 232 TL

10. Adım: Toplam ödenecek tutar 232 TL’dir.


Sonraki Ödevler