6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 71-72. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 71-72. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 71-72 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “İstatistiksel Araştırma Sürecinde Planlama Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 71-72. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İstatistiksel Araştırma Sürecinde Planlama Cevapları
2. Tema: İstatiksel Araştırma Süreci: Araştırma planı oluştururken amaç, hedef kitle, veri toplama araçları ve süre belirlenmelidir. Veriler, anket, grafik veya resmi kaynaklardan toplanarak görselleştirilebilir ve analiz edilebilir.
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 1: Kitap Okuma Sürelerini Araştırıyorum
6-A sınıfındaki öğrencilerin günlük ortalama kitap okuma sürelerini dakika cinsinden belirlemeniz istenmektedir.
Bu araştırmanın planlama sürecine yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Araştırmanın amacı nedir?
Cevap: Öğrencilerin günlük kitap okuma süresinin dakika cinsinden hesaplanması.
b) Bu araştırmaya uygun olarak oluşturulabilecek araştırma sorusu ne olabilir? Arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: 6-A öğrencilerinin günlük kitap okuma süresinin dakika cinsinden hesaplanması ne kadardır?
c) Verileri nereden toplarsınız? Hedef kitlenizi yazınız.
Cevap: 6-A sınıfı öğrencilerinden toplarım.
ç) Hangi veri toplama araçlarını kullanırsınız?
Cevap: Anket ve grafik araçlarını kullanırım.
d) Bu araştırma için veri toplama sürecine ne kadar zaman ayırmalısınız?
Cevap: Bu araştırma için 2-3 hafta kadar süre ayırmalıyız.
e) Topladığınız verileri kaydetmek ve görselleştirmek için hangi araçları tercih edersiniz? (dijital araç gereçler, not defteri vb.)
Cevap: Topladığım verileri kaydetmek için grafik tercih ederim.
f) Oluşturduğunuz araştırma planını sınıf arkadaşlarınızla paylaşarak onların araştırma planları ile karşılaştırınız. Planınızın güçlü ve zayıf yönlerini arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:
Güçlü Yönler: Veriyi toplayarak görselleştirme planı hazırlamak.
Zayıf Yönler: Verilerin doğruluğu kesin değildir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 2: Genç Nüfusu Araştırıyorum
15-24 yaş grubundaki kişiler “genç nüfus” olarak adlandırılmaktadır. Genç nüfus grubundaki kişi sayısını belirlemek amacıyla aşağıdaki araştırma sorusu oluşturulmuştur.
Araştırma sorusu: “2023 yılında genç nüfus grubundaki kişi sayısı kaçtır?”
Bu araştırmayla ilgili veri toplama sürecine yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Çevrenizde bulunan genç nüfus grubundaki kişi sayısını belirlemek için verileri kimlerden toplarsınız? Hedef kitleniz kimler olur?
Cevap: Verileri okullardan, çevremden toplarım. Hedef kitlem 15-25 yaş arası olur.
b) İlinizde bulunan genç nüfus grubundaki kişi sayısını belirlemek için verileri kimlerden toplarsınız? Hedef kitleniz kimler olur?
Cevap: Verileri il nüfus müdürlüğü kayıtları veya belediye istatistiklerinden yararlanırım. Hedef kitlem 15-25 yaş arası olur.
c) Türkiye’nin genç nüfus grubundaki kişi sayısını belirlemek için verileri kimlerden toplarsınız? Hedef kitleniz kimler olur?
Cevap: Verileri Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığından toplayabiliriz. Hedef kitlem 15-25 yaş arası olur.