6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98. Cevapları

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 98 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Performans Görevi Su Sorunu ve Su Tasarrufu Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Performans Görevi Su Sorunu ve Su Tasarrufu Cevapları

2. Tema: İstatiksel Araştırma Süreci: Su kaynaklarının korunması ve tasarruf yapılması, geleceğimiz için hayati önem taşır. Günlük hayatta küçük önlemler alarak büyük su tasarrufları sağlayabilir ve suyun kıymetini bilerek hareket edebiliriz.

Önceki Sayfalar: 88-89-90-91-92-93

Önceki Sayfalar: 94-95-96-97


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları Birinci Kitap

Performans Görevi Su Sorunu ve Su Tasarrufu

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları

Bu çalışmada, su kaynaklarının korunması ve su tasarrufu alışkanlıklarının geliştirilmesi ile ilgili bir araştırma yapmanız ve araştırma sonuçları ile ilgili bir poster hazırlayarak sınıfta sunmanız beklenmektedir.

Su kaynaklarının korunması ve su tasarrufu alışkanlıklarının geliştirilmesi ile ilgili bir araştırma sorusu belirleyiniz.


Soru: Su kaynaklarını korumak ve günlük yaşamda su tasarrufu yapmak için neler yapabiliriz?

 Çalışma Takvimim

  1. Gün: Araştırma sorumu belirledim.
  2. Gün: İnternetten, ders kitaplarından ve ailemden bilgiler topladım.
  3. Gün: Bilgileri defterime yazıp düzenledim.
  4. Gün: Poster için sloganlar, görseller ve renkler seçtim.
  5. Gün: Posterimi hazırlayıp sunumuma çalıştım.

Poster Tasarımım

Başlık: “💧Su Hayattır, Onu Koru!”

Renkler: Mavi (su) ve yeşil (doğa).

Görseller:

  • Musluğu kapatan çocuk
  • Kurak toprak ve su damlası
  • Dolup taşan bir baraj resmi

Sloganlarım:

“Bir damla su, bir hayat demektir.”

“Suyu boşa akıtma, geleceğini yakma!”

“Musluğu kapat, dünyayı rahatlat.”

Araştırma Sonuçlarım

Dünyadaki suyun sadece %3’ü tatlı sudur. Bunun da büyük kısmı buzullardadır.

İnsanların bilinçsiz su tüketimi, gelecekte büyük susuzluk sorununa yol açar.

Tasarruf yöntemleri:

Diş fırçalarken musluğu kapatmak → günde 12 litre su tasarrufu

Damlayan musluğu tamir etmek → yılda yaklaşık 1 ton su kazancı

Bulaşık ve çamaşır makinesini tam dolu çalıştırmak → %40 daha az su harcaması

Bahçeleri sabah erken ya da akşam sulamak → suyun buharlaşmasını azaltır


ek-1: Öz Değerlendirme Formu

Etkinlik: Su Sorunu ve Su Tasarrufu
Ad Soyad: …………………
Numara: …………
Sınıf: 6/…

Bu etkinlikte neler öğrendim?
Suyun çok değerli olduğunu ve küçük önlemlerle büyük tasarruf yapılabileceğini öğrendim.

Neyi iyi yaptım? Neden?
Araştırma yapmayı iyi yaptım, çünkü farklı kaynaklardan bilgi topladım.

Hangi konuda zorlandım? Neden?
Posteri süslerken zorlandım, çünkü görselleri düzenlemek zaman aldı.

Hangi konuda kendimi daha çok geliştirmeliyim?
Poster tasarımı ve sunum konusunda kendimi geliştirmeliyim.

Bu çalışmadaki kuvvetli yönlerim nelerdi?
Araştırma yaparken sabırlı olmam ve bilgileri anlaşılır yazmam.

Daha sonraki çalışmalarda neleri farklı yapacağım?
Önce tasarımı planlayıp sonra posteri yapacağım. Böylece zamanımı daha iyi kullanacağım.


Önceki Sayfalar: 88-89-90-91-92-93

Önceki Sayfalar: 94-95-96-97

Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:


Sonraki Ödevler