Anasayfa Kitap Cevapları
5 Şubat 2024, 13:36 - Mehmet Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-57-58-59-60-61. Cevapları Dörtel Yayıncılık

Arıları Sulama Vakfı Metni Cevapları

2.TEMA Milli Kültürümüz: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61. Cevapları Dörtel Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Dörtel Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Osmanlıda vakıf kültürü ile ilgili neler yapılmış? Sınıfta anlatınız.
Cevap: Yardımsever zenginler iş birliği içinde vakıflar kurup ihtiyaç sahiplerine yardım etmişlerdir.


2. Çevrenizde hayvanlara hizmet veren yerler var mı? Bu yerlerde neler yapılıyor?
Cevap: Sivil toplum kurumları ve belediye hizmetleri hayvanlara hizmet vermektedir.


1. ETKİNLİK

Görsellerden ve başlıktan hareketle metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Öğrencilere vakıflar anlatılıyor, diyebiliriz.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Dörtel Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıda, okuduğunuz metinle ilgili verilen cümleleri mantık akışına uygun olarak sıralayıp metnin özetine ulaşınız.
Cevap: Öğretmenimiz bir derste vakıfları anlatmıştı. Atalarımız, yüzyıllar boyunca vakıf adı verilen hayır dernekleri kurmuşlar. Ben, öğretmenimin anlattığı bu güzel ve gurur verici bilgileri beynimin bir köşesine kaydettim. Eve vardığımda dedemi bahçede buldum. Elinde küçük eski bir çinko çanak vardı. Dede o çinko çanak ile ne yapacaksın? Arıları, kuşları sulayacağım yavrum. Dedemin kurduğu “Arıları Sulama Vakfı” su hayrına başlamış oldu.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğine uygun başlıklar belirleyiniz.
Cevap:

  • Atalarımızdan Miras Bize Vakıf Bilinci
  • Vakıflar Kuralım Faydalı Olalım

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Dörtel Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını öğrenip yazınız.

  • Kafes: Metal ya da telden yapılan yuva.
  • Gurur: Övünme.
  • Hafıza: Bellek, zihin.
  • Çanak: Küçük kap.
  • Kurak: Çorak, yağışsız.
  • Hayırsever: İyilik yapmayı  ve yardım etmeyi seven kimse.

5. ETKİNLİK

Aşağıda karışık olarak verilen kelimeleri kullanarak deyimler oluşturup yazınız. Deyimlerin kullanıldıkları metne katkıları ne olur? Belirleyiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Bu deyimleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Korkulu rüyalar görmek: Korkulu rüyalar görmek onu uykusuz bırakmıştı.

Sonraki Ödev:  Kendinizi “Sığırtmaç Mustafa’nın Öyküsü” Metnindeki Kahramanın Yerine Koyarak Atatürk'e Bir Mektup Yazınız.

Elinde olmamak: Elinde olmayan sebeplerden dolayı seni üzdüğünü söyledi.

İşine gelmek: Okulların tatil olması onunda işine geldi.

İnşa etmek: Yıkılan evleri yeniden inşa etmek için işe koyuldular.

Kafasına koymak: O bunu kafasını koydu ve yapacak.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Dörtel Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğini kavrayabilmek için metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Öğretmen derste öğrencilere ne anlatıyor?
Cevap: Atalarımızdan bize miras olan vakıf kültürünü anlatıyor.


2. Vakıflar, kimler tarafından nasıl kuruluyor?
Cevap: Vakıflar zengin ve hayırsever kimseler tarafından ihtiyaç duyulan duruma göre kuruluyor.


3. Atalarımız eksiden hangi vakıfları kurmuşlar?
Cevap: Kediler, köpekler ve leylekler vakfı gibi vakıflar kurmuşlardır.


4. Yazarın dedesi bahçede ne yapıyor?
Cevap: Arı ve kuşlar için su dolduruyor.


5. Yazarın dedesi bilinçli olarak bir vakıf mı kurmuştur? Yoksa kültürel bir mirası mı devam ettirmiştir? Nasıl?
Cevap: Hayır yazarın dedesi vakıfı bilinçli olarak kurmamıştır. Hayırsever bir kişiliğe sahip olduğu için, atalarından gelen kültürel mirası devam ettirmişlerdir.


6. Okuduğunuz metinden çıkardığınız sonucu (ana fikri) söyleyiniz.
Cevap: İhtiyaç sahiplerine yardım etmeli atalarımızın bize bıraktığı mirası devam ettirmeliyiz.


7. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin türünü belirleyebilmek için aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Metindeki olay yaşanmış ya da yaşanabilir türden midir?
Cevap: Evet.


Anlatılanlarda bir olağanüstülük var mı?
Cevap: Hayır.


Ele alınan olay, kimler tarafından yaşanıyor?
Cevap: Yazar ve dedesi tarafından yaşanıyor.


Olay nerede geçmektedir?
Cevap: Okulda ve evin bahçesinde geçiyor.


Olay ne kadarlık bir zaman diliminde geçiyor?
Cevap: Bir gün içerisinde gerçekleşiyor.


Olayın kahramanı, halkın gözünde özelliklerinden dolayı yüceltilmiş midir?
Cevap: Evet yüceltilmiştir.


Metinde hangi anlatım biçimlerinden yararlanılmıştır?
Cevap: Örneklendirme, açıklama ve benzetme gibi anlatım türlerinden yararlanılmıştır.


Metindeki dil ve anlatım açık, yalın, akıcı ve anlaşılır mıdır?
Cevap: Evet.


Okuduğumuz bu metnin türü yukarıda cevapladığımız özelliklerden dolayı hikayedir dir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları Dörtel Yayıncılık

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki fiillerin bildirdiği anlam özelliklerini yazınız.
Cevap:

Çatıdaki karlar hava ısınınca eridi. –> Oluş
Bugün yeni bir hikâye yazdım. –> Kılış
Parktaki çimlerde üç aile oturuyor. –> Durum
Bahçedeki ağacın yaprakları sararmış. –> Oluş
Fatih, av köşkü yapmak için toprak istedi. –> Kılış
Elçiler ve Konstantin çaresiz sustular. –> Durum
Fatih’in ince ve kıvrak zekâsı birden parladı. –> Durum
Rumeli Hisarı’nın bulunduğu geniş sahayı çevirdi. –> Oluş
Fatih, devlet büyükleriyle konuştu. –> Kılış


Arının konuşmasında geçen fiilleri anlam özelliklerine göre değerlendiriniz.
Cevap:

Artık bu bahçede yaşayamam. –> Durum
Çiçekler solmuş, meyveler çürümüş, yapraklar sararmış, kuşlar göç etmiş. –> Oluş


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları Dörtel Yayıncılık

“Yardımseverlik, paylaşma” duygularını öne çıkaran bir hikâye yazınız. Yazınıza serim, düğüm ve çözüm bölümlerinden oluşan bir taslak hazırlayarak başlayınız. Yazdıklarınızı sınıf ve okul panosunda paylaşmak için hazırlık yapınız.
Cevap:

Dayanışma

Sonraki Ödev:  Başarılı olmak için neler yapmalıyız?

Bir zamanlar, güzel bir köyde yaşayan insanlar varmış. Bu köyde herkes birbirine destek olurdu. Köylülerden biri olan Ahmet, uzun yıllardır odun işleriyle uğraşıyordu. Kış mevsimi yaklaştığında, köy halkına odun sağlamak için ormanda çalışmaya başladı. Ancak bu yıl Ahmet’in sağlığı pek iyi değildi. Soğuk havada ağrıları artıyor ve işleri zorlaşıyordu.

Bunu fark eden komşusu Ayşe, Ahmet’e yardım etmeye karar verdi. Ayşe, kendi işlerini bir kenara bıraktı ve Ahmet’e yardımcı olmak için onunla birlikte çalışmaya başladı. Her gün ormana giderler, birlikte odun keserler ve taşırlardı. Ayşe’nin yardımıyla Ahmet, işleri daha hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabiliyordu.

Diğer köy sakinleri de Ahmet’e ve Ayşe’ye katılmak için gönüllü oldular. Bir araya gelerek ormana gidip odun kesmeye başladılar. Kimse kimseye yük olmaktan çekinmiyor, herkes elinden geleni yapıyordu. Yardımseverlik ve paylaşma duyguları sayesinde köy halkı kış mevsimine hazırlandı. Her evde yeterli odun stoku vardı. İnsanlar sıcacık evlerinde bir araya gelip hikayeler anlatır, güler ve mutlu olurlardı. Köylüler arasında sadece ihtiyaçlar değil, sevinçler ve umutlar da paylaşılıyordu.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Millî sporcularımızın hayatıyla ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap: Halil Mutlu 14 Temmuz 1973 doğumlu milli haltercimizdir. 3 kez Olimpiyat Şampiyonu, 5 kez Dünya Şampiyonu, 10 kez Avrupa Şampiyonu olmuştur. Üst üste kurduğu rekorlar nedeniyle kendisine dinamo lakabı verilmiştir.


Ata sporlarımızdan bildiklerinizi listeleyiniz.
Cevap:

  • Cirit
  • Güreş
  • Okçuluk

Televizyondan ya da internetten bir güreş müsabakası izleyiniz.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap