8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 133-135-136-138-139. Cevapları
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 133-135-136-138-139. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 133-134-135-136-137-138-139 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Asitler ve Bazlar pH Değeri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 133-135-136-138-139. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Asitler ve Bazlar pH Değeri Cevapları
4. Ünite Madde ve Endüstri: Asitler ve bazlar, pH değerlerine göre sınıflandırılır ve farklı maddeler üzerinde çeşitli etkilere sahiptir. Bu kimyasalların doğru kullanımı ve asit yağmurları gibi çevresel sorunların önlenmesi için hem bireysel hem de toplumsal önlemler alınmalıdır.
Önceki Sayfalar: 128-129-130-131-132
İçindekiler
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik Çözeltilerin Ph Değerinin Ölçülmesi

İncelediğiniz maddelerin pH kâğıdındaki renk değişimlerine göre bir sınıflandırma yapıp aşağıya yazınız. Yaptığınız sınıflandırmayı arkadaşlarınızla karşılaştırınız.
Cevap:
Aspirin + Su
pH değeri: 3–4 → Asit → pH kağıdı rengi: Sarı
Karbonat + Su
pH değeri: 8–9 → Baz → pH kağıdı rengi: Morumsu / Mavi
Tuz + Su
pH değeri: 7 → Nötr → pH kağıdı rengi: Yeşil
Turşu Suyu
pH değeri: 2–3 → Asit → pH kağıdı rengi: Sarı
Çamaşır Suyu
pH değeri: 11–13 → Baz → pH kağıdı rengi: Mor
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları
4. Etkinlik Asit Ve Bazların Maddeler Üzerindeki Etkileri

Gözlemlerinizden yola çıkarak asit ve bazların maddeler üzerindeki etkilerini açıklayınız.
Cevap:
Asitlerin etkisi:
Asitler mermer ve metali aşındırır; et, yaprak ve kumaş gibi organik maddelerde bozulma oluşturur.
Bazların etkisi:
Bazlar organik maddeleri yumuşatabilir veya aşındırabilir; yüzeylerde kaygan bir his bırakır ancak metallere asitler kadar güçlü etki etmez.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları MEB Yayınları
Araştıralım Ve Sunalım
Kimyasal maddenin zararlı etkilerini belirtmek için geliştirilen tehlike işaretleri ve bu işaretlerin anlamlarını araştırınız. Bu işaretleri içeren bir poster hazırlayınız, posterinizi sınıfta arkadaşlarınıza sunup sınıf panosuna asınız. Ailenizin ve yakın çevrenizin kimyasal maddelerin kullanımı konusunda bilinçlenmelerini sağlamak için edindiğiniz bilgileri onlarla paylaşınız.
Cevap:

Tehlike İşaretlerinin Anlamları
Alev – Yanıcı Madde
Doğru. Kolay tutuşur, ısı ve kıvılcımdan uzak tutulmalıdır.
Patlayıcı
Doğru. Darbe, sürtünme veya ısıyla patlayabilir.
Aşındırıcı (Korozif)
Doğru. Cilt, göz ve metalleri aşındırır.
Zehirli (Toksik)
Doğru. Temas, soluma veya yutma yoluyla ağır zehirlenme yapabilir.
Çevreye Zararlı
Doğru. Çevreye, özellikle su canlılarına zarar verir.
Tahriş Edici / Zararlı (İrritan)
Doğru. Ciltte tahriş, alerji gibi etkiler oluşturabilir.
Sağlık Üzerinde Ciddi Etki (Kronik Sağlık Tehlikesi)
Doğru. Kanserojen, mutajen, solunum hassaslaştırıcı gibi maddeler için kullanılır.
Basınçlı Gaz
Doğru. Basınç altında saklanır; ısıtılırsa patlayabilir.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları
Araştıralım Ve Tartışalım
• Asit yağmurlarının önlenmesine yönelik çözüm önerilerini araştırınız. Asit yağmurlarının önlenmesi veya zararlarının en aza indirgenebilmesi konusunda alınacak bireysel önlemler neler olabilir? Tartışınız.
Cevap:
Çözüm önerileri:
• Fosil yakıtları azaltmak, temiz ve yenilenebilir enerji kullanmak.
• Fabrikalarda etkili filtre–arıtma sistemleri kullanmak.
• Toplu taşıma, bisiklet ve elektrikli araç kullanımını artırmak.
• Ağaçlandırma yaparak yeşil alanları korumak.
• Güneş ve rüzgar gibi temiz enerji kaynaklarına yönelmek.
Bireysel Önlemler
• Gereksiz araç kullanmamak, toplu taşıma kullanmak.
• Evde enerji tasarrufu yapmak ve verimli cihazlar kullanmak.
• Çöpleri yakmamak, kimyasalları doğaya bırakmamak.
• Geri dönüşüme dikkat etmek ve atıkları ayrıştırmak.
• Çevredeki ağaçlandırma çalışmalarına katılmak.
8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları MEB Yayınları
Neler Öğrendik?
1) Kavurucu sıcaklardan bunalan Kıvanç serinlemek için kendine limonata hazırlarken kestiği limonu mermer mutfak tezgâhının üzerinde unutur. Mutfağı temizlemek için geri döndüğünde mermer üzerinde lekeler oluştuğunu fark eder.
Limonun mermer üzerinde leke oluşturmasının nedenini açıklayınız.
Cevap: Limonun mermer üzerinde leke oluşturmasının nedenini asidik özelliğe sahip olmasıdır. Limon suyu mermeri aşındırarak lekelenmelere neden olur.
2) Asit yağmurlarının doğaya ve canlılara olumsuz etkilerini azaltmak için alınabilecek önlemleri yazınız.
Cevap: Yeşil alanlar arttırılmalı, fabrika bacalarına filtre takılmalı, denetlemeler arttırılmalı, toplu taşıma aracının kullanımı tercih edilmeli, enerji tüketimi azaltılmalıdır.
3) Aşağıda asitlerin ve bazların genel özellikleri ile ilgili bazı ifadeler karışık olarak verilmiştir. Verilen ifade asit ile ilgili ise “A”, baz ile ilgili ise “B” harfini ifadelerin başındaki kutulara yazınız.
Cevap:

Önceki Sayfalar: 128-129-130-131-132












