1. ÜNİTE DEĞERLENDİRME 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61. Cevapları MEB Yayınları
MEB Yayınları
1.Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
571 : beş yüz yetmiş bir 642 : altı yüz kırk iki
453 : dört yüz elli üç 909 : dokuz yüz dokuz
856 : sekiz yüz elli altı 123 : yüz yirmi üç
2.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde “yüz on dört” sayısının rakamla yazılışı doğru verilmiştir?
Cevap: C
A) 104 B) 144 C) 114
3.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 605 sayısının okunuşu doğru verilmiştir?
Cevap: B
A) Altı yüz on beş B) Altı yüz beş C) Altı yüz elli
4.Aşağıdaki sayıların basamak adlarını noktalı yerlere yazınız
Cevap:
5.Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
6.Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
Cevap:
456, 457, 458, 459 ,460 , 461, 462 , 463
718, 728, 738 , 748 , 758, 768. , 778, 788 , 798
275, 375 , 475, 575 , 675 , 775 , 875, 975
MEB Yayınları
7.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 447 sayısı en yakın onluğuna yuvarlanmıştır?
Cevap: A
A) 450 B) 445 C) 400
8.Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 736 sayısı en yakın yüzlüğüne yuvarlanmıştır?
Cevap: C
A) 800 B) 750 C) 700
9.Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve ”>”, “<”, “=” sembollerini kullanarak sıralayınız
Cevap:
Küçükten büyüğe sıralayınız.
816, 675, 400, 89, 109 : 89 < 109 < 400 < 675 < 816
575, 256, 618, 256, 49 : 49 < 256 = 256 < 575 < 618
Büyükten küçüğe sıralayınız.
600, 760, 772, 88, 171 : 772 > 760 > 600 > 171 > 88
75, 542, 613, 300, 542 : 613 > 542 = 542 > 300 > 75
10.Aşağıdaki ileriye ritmik saymaları kutular bitene kadar tamamlayınız.
Cevap:
MEB Yayınları
11.Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletiniz
Cevap:
12. Aşağıdaki kutuya kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü modelleyiniz.
Cevap:
13.Aşağıdaki sayılardan tek olanları A, çift olanları B kutusuna yazınız.
Cevap:
14. 274 – 361 – 342 – 193
Yukarıdaki sayılardan tek olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 361 + 193 = 554 → Çift
Yukarıdaki sayılardan çift olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap: 274 + 342 = 616 → Çift
Yukarıdakilerden seçtiğiniz bir tek ve bir çift sayıyı toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız
Cevap: 274 + 361 = 635 → Tek
MEB Yayınları
15.Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
Cevap:
16.Aşağıdaki Romen rakamlarının sayı değerlerini yazınız
Cevap:
17.Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız
Cevap:
18.Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Her iki toplama işleminde sonuçların değişip değişmediğini yandaki kutulara işaretleyiniz.
Cevap:
MEB Yayınları
19.Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
20.Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Çok güzel beğendim ve bu arada tavsiye ediyorum bu siteyi ask ya❤️? Çok güzel bir site herkes denesin
Çok güzel site ya
Çok iyi ve çok sevdimm???
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.