4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157-158 Cevapları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157-158 Cevapları Pasifik Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 157-158 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “4. Ünite Mühendislik Tasarım Basamakları Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157-158 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


4. Ünite Mühendislik Tasarım Basamakları Cevapları

4. Ünite: Maddenin Özellikleri: Maddenin hal değişimi, ısı alışverişiyle gerçekleşen doğal bir süreçtir. Bu değişimleri gözlemlemek için tasarladığımız deney düzeneği, katı, sıvı ve gaz halleri arasındaki geçişi somutlaştırmamızı sağlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları Pasifik Yayınları

Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI

PROBLEMİN TANIMI
Su buharının, buzun veya suyun hal değiştirme süreçleri günlük yaşamda gözlemlenir. Ancak öğrenciler bu değişimleri somut olarak gözlemlemekte zorlanmaktadır.

ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA)
Maddenin halleri katı, sıvı ve gazdır. Isı alıp vermesiyle hal değişimi yaşanır. Erime, donma, buharlaşma, yoğuşma ve süblimleşme olayları ısı alışverişiyle gerçekleşir.

HAYAL ETME VE BULUŞ
Isı etkisiyle suyun katı, sıvı ve gaz hallerine dönüşümünü gözlemlemeyi sağlayan bir “hal değişimi düzeneği” tasarlamak.

TASARIM YAPMA / PLANLAMA
Şeffaf plastik kap, buz kalıpları, sıcak su, termometre ve kapak kullanılarak ısı değişimlerini gözlemleyebileceğim bir düzenek planladım.

UYGULAMA
Malzemeleri bir araya getirip buzun erimesini, suyun buharlaşmasını ve buharın tekrar yoğuşmasını gözlemledim.

TEST ETME VE GELİŞTİRME
Deneyde ısının yeterli olmadığı durumlarda daha sıcak su kullandım. Gözlemleri netleştirmek için sıcaklık değişimini termometreyle ölçtüm.

DEĞERLENDİRME
Bu tasarım sayesinde maddenin hal değişimini gözle görmek ve ısının etkisini anlamak kolaylaştı. Öğrencilerin konuya ilgisi arttı ve deney başarılı oldu.


Proje ve tasarımları bireysel veya grup olarak yapabilirsiniz. Projeleriniz için 245. sayfa Ek 1’deki “Öz Değerlendirme Formu”nu doldurunuz. Grup çalışması için 246. sayfa Ek 2’deki “Akran Değerlendirme Ölçeği”ni doldurunuz. Yaptığınız çalışmaları yıl sonu bilim şenliğinde sergilemek ve sunmak üzere saklayınız.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları

Eklemek İstediklerim:

Deney sırasında buzun erimesi ve suyun buharlaşması arasındaki farkı gözlemlemek çok ilginçti. Gelecekte ısı etkisini ölçmek için termometre de kullanmak isterim.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


Akran Değerlendirme Ölçeği

Etkinlik: Maddenin Hal Değişimi Deney Düzeneği
Tarih: 16.10.2025
Öğrenci: Ad [soyadını yaz]
Grup Üyeleri: [Yalnız çalıştıysan “Bireysel çalışma” yaz]
Görev: Malzeme Temini ve Deney Uygulaması

 


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları Pasifik Yayınları

Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız
Cevap:

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Maddeler ısı enerjisi alıp verdiklerinde hal değiştirirler.
Bu değişim sırasında maddenin kütlesi aynı kalır, sadece taneciklerin hareketi ve aralarındaki boşluk değişir.

Isı, maddenin halini değiştirir!
Buz ısı alınca erir, su buharlaşır.
Buhar soğuyunca yoğuşur, tekrar su olur.
Maddelerin hal değişimi doğada sürekli gerçekleşir.

  • Deneyimde buzun ısı alarak eridiğini, suyun da ısı alarak buharlaştığını gözlemledik.
  • Hal değişiminde madde kaybolmaz, sadece şekil ve hal değiştirir.
  • Günlük hayatta bu olayları buzun erimesi, çayın buharı ve yağmurun oluşumu gibi örneklerde görebiliriz.

Sonraki Ödevler