Anasayfa Kitap Cevapları
Son Düzenleme: 10 Aralık 2024 - Yazar: Sena

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105. Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 102-103-104-105 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çarpma ile Bölme Arasındaki İlişki Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Çarpma ile Bölme Arasındaki İlişki Cevapları

3.Ünite: 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-103-104-105. Cevapları MEB Yayınları


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları

Bölme İşleminin Sonucunu Tahmin Etme Cevapları

Düşünelim

360 kişilik bir turist grubu 22 giriş kapısı olan Kapalıçarşı’ya giriş yapıyor. Her bir kapıdan yaklaşık olarak kaç kişinin giriş yapacağını tahmin edebilmek için hangi işlemi yapmalıyız?
Cevap: 22’yi en yakın onluğu olan 20’ye yuvarlayıp bölme işlemi yapmalıyız. Yani 360’ı 20’ye bölmeli böylece 18’i buluruz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları1


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları

7) ŞİMDİ SIRA SENDE

1. Aşağıda verilen her bir işlemin önce sonucunu tahmin ediniz. Sonra işlemi yapınız. En sonunda tahmininiz ile işlem sonucu arasındaki farkı uygun kutuya yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları


2. Bir okulda öğrenciler kendi aralarında kitap toplama kampanyası başlatıyor. Toplam 1440 kitap toplanan bu okulda her öğrenci 8 kitap getiriyor. Buna göre okulda kaç öğrencinin kitap getirdiğini tahmin ediniz. Tahmininizi işlem sonucu ile karşılaştırınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları1


Çarpma ile Bölme Arasındaki İlişki

Düşünelim

İğneada’daki longoz ormanlarına gözleme giden kuş gözlemcisi Can Bey 10 dakikada 24 farklı kuş görmüştür. Bir saatin sonunda Can Bey’in gördüğü kuş sayısı 144 olmuştur. Sizce 144 ve 24 sayıları arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap:

Öncelikle 1 saatin içinde kaç tane 10 dakika olduğunu bulabilmek için 60’ı 10’a bölmemiz gerekir. (1 saatin içinde 60 dakika vardır)

1 saat içerisinde 10 dakika 6 kere bulunduğu için ve her 10 dakikada 24 tane kuş gördüğü için 6 ile 24’ü çarpmak gerekir.

144, 24’e 6 kere bölünür. Aynı şekilde 24 ile 6 çarpıldığında cevap 144 olur. 144 ve 24 sayılarının arasındaki ilişki budur.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları2


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları

SORU 7

Aşağıda bir bölme işleminin doğruluğunun kontrol edildiği işlem verilmiştir. Buna göre bölünen, bölen, bölüm ve kalanı bularak aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

SORU 8

Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. Yaptığınız işlemin doğruluğunu örnekteki gibi kontrol ediniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

ŞİMDİ SIRA SENDE

1. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. Yaptığınız bölme işlemlerinin doğruluğunu çarpma ve toplama işleminden yararlanarak kontrol ediniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları


2. Kerem’in her gün okuduğu sayfa sayısı eşittir. Kerem’in 30 günde okuduğu sayfa sayısı 990 olduğuna göre Kerem’in bir günde kaç sayfa okuduğunu bulunuz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları1


Kerem’in bir ayda okuduğu sayfa sayısının doğruluğunu çarpma işlemi şeklinde ifade ediniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları2



Yorumlar
Sizde Yorum Yazın




Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2025
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap