Anasayfa Kitap Cevapları
24 Şubat 2024, 13:57 - Aysel Alpay Yazdı

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117. Cevapları Ferman Yayıncılık

Benim Ürünüm Cevapları

4. Ünite Zaman İçinde Teknoloji: 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 114-115-116-117. Sayfa Cevapları Ferman Yayınları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Ferman Yayıncılık

Hazırlanalım

Bir ürün tasarlamak isteseniz bu hangi alanda olurdu? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Eğitim alanındaki teknolojik ürünleri geliştirmeye yönelik ürünler tasarlamak isterdim. Çünkü eğitim önemli bir konudur ve bu konuda başarılarımın olmasını isterim.


Söyleyelim

Konuya hazırlık çalışmasında çevrenizde çözüm bekleyen durumları ve geliştirilebilecek ürünlere ilişkin yazdığınız yazıları okuyunuz. Ürünlerin geliştirilebilmesi hangi aşamalardan geçmesine bağlıdır? Tartışınız.
Cevap: Ürünlerin geliştirebilmesi için daha kolay ve kullanılabilir şekilde oluşturulması gerekir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Etkinlik

Aşağıda verilen genel ağ haberini okuyunuz. Konuya hazırlık olarak yaptığınız araştırmadaki bilgileri hatırlayınız. Ardından ürün geliştirme sürecinin başlangıcı ile ilgili görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ürün geliştirmenin başlangıcı ihtiyaçtan doğar. Bir ihtiyaç doğrultusunda yeni bir ürün gelişir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları Ferman Yayıncılık

9.Etkinlik

Aşağıda verilen genel ağ haberlerini okuyunuz. Girişimci insanların sayısının artmasında devlet destekli projelerin önemi hakkındaki görüşlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Devlet destekli projeler, kişinin yaptığı işi ilerletmesine maddi destek sağlar. Bu hem projeyi yapan kişiye destek sağlar. Hem de ülkemizin kalkınmasında önemli rol oynar.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122. Cevapları Ferman Yayıncılık

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları Ferman Yayıncılık

10.Etkinlik

Benim Ürünüm Cevapları

Aşağıdaki gazete haberini okuyunuz. TEKNOFEST 2022’ye hangi fikirlerinizi projelendirmek için katılırdınız? Söyleyiniz.
Cevap: Çevresel atıkların dönüştürülmesi için yapmak istediğim deniz atıklarını vakumla toplayan ve dönüştüren deniz altı fikrim ile katılım sağlamak isterdim.


Deneyelim

Siz de günlük hayatınızda gördüğünüz bir problem durumundan hareketle kendi ürününüzü geliştiriniz. Ürününüzün gelişim aşamalarını aşağıda verilen başlıklardan hareketle raporlaştırınız.
Cevap:

Ürünün Adı: Vakum
Problem Durumu: Çevresel atık
Ürünün Karşıladığı İhtiyaç: Denizdeki atıkları temizlemek
Ürünü Oluşturan Malzemeler: Denizaltı ve denizaltına yerleştirilecek vakum
Ürünle İlgili Çizimler: –
Ürünle İlgili Slogan:
Ürünün Yapılış Aşamaları:
a) Ön Araştırma: Denizlerdeki atık miktarı tahminini ve vakum makinesinin gücünü araştırırdım.
b) Uygulanan İşlemler: Denizaltına yerleştirilen bir vakum makinesi
c) Sonuç: Denizin altındaki atıkların temizleyen bir denizaltı


Sonraki Konuya Hazırlık

Günlük yaşamınızda kullandığınız bir teknolojik ürünü kullanmayı nasıl öğrendiğinizi anlatan bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfınıza getirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Bir haftasonu tatilindeyken Ela’nın annesi çamaşır yıkamakla meşguldü ve Ela da ona katılmak istedi. Annesi, çamaşır makinesine çamaşırları koyarken Ela’nın kendisine katıldığını görünce makineyi ona öğretmek istedi. Ela’nın, annesi bir yanadn makineyi öğretirken bir yandan Ela, annesinin makineye koyduğu çamaşırları ve eğilerek baktığı çamaşır makinesini dikkatle izledi. Annesi ona makinenin içine kirli çamaşırları koyduğunu ve ardından deterjan eklediğini gösterdi. Daha sonra, su seviyesini ve yıkama programını ayarladı. Ela, tüm bu adımları ilgiyle takip ediyordu.

Sonraki Ödev:  4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 147-148-149-150-151-152 Cevapları Ferman Yayıncılık

Annesi başlatma düğmesine bastığında, çamaşır makinesinin içerisindeki su hızla dönmeye başladı. Ela, suyun çamaşırların üzerine dökülerek onları yumuşattığını anladı. Ardından, makine yavaşça dönmeye başladı ve çamaşırları hareket ettirdi. Bir süre sonra, makine suyu boşalttı ve durulama işlemine geçti. Temiz suyla dolan makine, çamaşırları tekrar hareket ettirerek üzerlerindeki sabunu çıkardı. Ela, çamaşırların tertemiz olduğunu görünce çok şaşırdı çünkü daha önce hiç yakından bu kadar dikkatle çamaşır makinesini seyretmemişti.

Son olarak, makine sıkma işlemine geçti. Ela, çamaşırların hızla dönen makinenin içinde sıkıştığını ve suyun onlardan ayrıldığını fark etti. Ela, annesinin ona çamaşır makinesini öğrettikten sonra bir dahaki sefere kendisinin maknieyi kullanmasına izin vereceğini söyledi

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap