Anasayfa Kitap Cevapları
22 Şubat 2024, 0:56 - Aysel Alpay Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111-113-114-115-116-117. Cevapları Dörtel Yayıncılık

Bir Kelaynak Anlatıyor Metni Cevapları

4.TEMA Doğa ve Evren: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 111-112-113-114-115-116-117. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları Dörtel Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Yaşadığınız yerdeki doğal ortamın özellikleri nelerdir? Anlatınız
Cevap:  Hayvanların, bitkilerin yaşadığı ılıman iklime sahip özellikleri bulunur.

2. Çevrenizdeki doğal ortamda yaşayan canlıların yaşamını olumsuz etkileyen neler vardır? Söyleyiniz.
Cevap: Çevre kirliliği bunun başlıca sebeplerindendir. Bunun yanı sıra hayvanların doğal ortamından koparılması, bilinçsiz avlanma vb. etkenler vardır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları Dörtel Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen deyimleri belirleyip metne olan katkısını söyleyiniz
Cevap: Metne daha çarpıcı bir anlam vermiş ve anlatımı pekiştirmiştir.

Çünkü bizim avladığımız çekirgeler olsun ekinlere zarar veren öteki böcekler olsun çiftçilerin korkulu rüyasıdır.
Ailem dünyadan silinip yok olmak üzere. Böyle giderse soyum sopum kalmayacak.
Beni güzel bulsalar ne çıkar, çirkin bulsalar ne çıkar?


2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini belirleyip yazınız.

Konusu: Kelaynakların neslinin tükenmesi ve sebepleri anlatılıyor.
Ana Fikri: İnsanların doğaya ve çevreye karşı bilinçli olması gerektiği.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Metindeki anlatım kimin ağzından yapılıyor?
Cevap: Metindeki anlatım Kelaynak tarafından yapılmaktadır.

2. Anlatıcının dert dediği nedir? İnsanlar bu duruma çözüm bulabilir mi?
Cevap: Neslinin tükenmesi anlatıcının derdidir. İnsanlar daha bilinçli davranarak bu duruma çözüm bulabilir.

3. Anlatıcı, kendileriyle ilgili hangi bilgileri veriyor?
Cevap: Sayılarından ve değişimlerinde, geçmişte yaşadıkları yerlerden bahsetmişlerdir.

4. Anlatıcı, kendilerinin doğaya hangi faydaları sağladıklarından söz ediyor?
Cevap: Mahsulleri yiyen böcekleri yiyerek çiftçilere sağladıkları faydadan söz ediyor.

5. Doğanın dengesi, doğadaki uyum ne zaman bozulmaya başlıyor?
Cevap: Canlılardan birine zarar gelir ve zincir bozulursa doğadaki uyumda bozulur.

Sonraki Ödev:  Halı ve Kilim Gibi El Sanatlarında Kültürümüze Ait Hangi Özellikleri Görmekteyiz?

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları Dörtel Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden söz sanatlarına (kişileştirme, konuşturma, tezat, abartma) örnekler bulup yazınız
Cevap:

  • Bitkiler kirli havayı temiz havaya dönüştürür. → Tezat (Zıtlık)
  • Böyle diyenler, tüylerimin güneşte nasıl parladığını galiba hiç görmemişler → İntak (Konuşturma)
  • Böyle giderse soyum sopum kalmayacak. → Mübalağa (Abartma)

5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen yönlendirici, geçiş ve bağlantı ifadeleri tespit edip altlarını çiziniz
Cevap:

Bacalardan çıkan dumanlar havayı kirletmiş. Bir başka deyişle insanlar ciğerlerine temiz hava yerine duman doldurmaya başlamışlar.
Kuşlar kaçmış dumandan, dünyada özellikle temiz havalı yerler aramaya koyulmuşlar.
Bunları bize sıradan insanlar da söylüyor ama iş iştir.
İnsanlar birçok fabrika kurmuş fakat bu fabrikaların atıklarını ne yapacaklarını hiç düşünmemişler.
Doğa, kirliliğe karşı tepki vermiş oysaki insanlar bu tepkiden rahatsız olmamışlar.
Doğaya karşı yapılanlar önlenmeli aksi takdirde doğa kendisi önleyecektir.
Öğretmenimiz doğayla ilgili slogan hazırlamamızı istedi. Özellikle nesli tükenen hayvanları koruyucu sözleri kullanmamızı belirtti.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları Dörtel Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki parçada hangi anlatım biçimlerinden ve düşünceyi geliştirme yollarından yararlanılmıştır? Yazınız.
Cevap: Bilgilendirici, açıklayıcı bir anlatım yapılmıştır. Sayısal verilerden yararlanma ve örnek vererekte düşünce geliştirilmiştir.


7. ETKİNLİK

Aşağıdaki dize ve cümlelerde geçen çekimli fiilleri, altını çizerek belirtiniz. Altını çizdiğiniz fiillerin kip ve kişilerini yazınız.
Cevap:

Bayrak bayrak dilimizde türkümüz,
Sığmaz zamanlara Atatürk’ümüz. ⇒ Geniş zaman olumsuzu 3. tekil şahıs

Yürüyelim, koşalım,
Hızlandıkça coşalım. ⇒ İstek kipi 1. Çoğul şahıs

Bir gün olup kucağına ulaşsam
Gözlerinden döksem sevinç yaşını. ⇒ Dilek Şart kipi 1. Tekil şahıs

Yeni evinizde güle güle oturasınız. ⇒ İstek kipi 2. Çoğul şahıs eki

Biraz hızlı yürümelisin. ⇒ Gereklilik kipi  2. Tekil şahıs eki 

Bana bir masal anlat. ⇒ Emir kipi 2. tekil şahıs eki

Doğayı sevelim, ormanları koruyalım. ⇒ İstek kipi 1. Çoğul şahıs eki

Çocuklar tatile gitse mi, gitmese mi? ⇒ Şart kipi 3. tekil şahıs eki 

Yarın bize gelmeliler. ⇒ Gereklilik kipi 3. Çoğul şahıs eki 

İnsanları sev, çiçekleri koru ⇒ Emir kipi 2. Tekil şahıs eki


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları Dörtel Yayıncılık

8. ETKİNLİK

“Kirli bir doğada niçin yaşamak istemezsiniz?” sorusuna cevap olacak hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızı anlatım bozukluğu, yazım ve noktalama kuralları bakımından düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Şehrimizde hava kirliliği, özellikle son yıllarda ciddi bir sorun haline gelmiştir. Sanayileşme ve artan nüfusun bir sonucu olarak, arabaların egzoz dumanları, fabrika dumanları ve enerji üretimi gibi faaliyetler atmosferde zararlı kirleticilerin birikmesine neden olmaktadır. Bu durum, hem insan sağlığına hem de doğal sisteme ciddi zararlar vermektedir.

Sonraki Ödev:  7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167. Cevapları Dörtel Yayıncılık

Hava kirliliğinin sağlık üzerindeki etkileri oldukça alarm vericidir. Kirli havayı solumak, solunum yolları hastalıklarının yanı sıra astım, bronşit ve diğer solunum rahatsızlıklarının da başlıca sebeplerinden biridir. Ayrıca, uzun süre maruz kalındığında kalp-damar hastalıkları, kanser ve zeka geriliği gibi ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları Dörtel Yayıncılık

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri belirtilen fiil kipleriyle tamamlayınız
Cevap:

Bu konuyu babama ….hatırlatmalıyım… (Hatırlatmak: Gereklilik kipi, 1. tekil kişi)
Şu yolu …izlesin… (İzlemek: Emir kipi, 2. çoğul kişi)
Dilerim senin de başına ….gelir… (Gelmek: İstek kipi, 3. tekil kişi)
Yavrucuğum, biraz da ders ….çalışsan… (Çalışmak: Şart kipi, 2. tekil kişi)
Bu soruyu öğretmene ….sormalı… (Sormak: Gereklilik kipi, 3. tekil kişi)
Biraz …dinlensek…. iyi olacak. (Dinlenmek: Şart kipi, 1. çoğul kişi)
Konuşmayı bırak da ….yürü… (Yürümek: Emir kipi, 2. tekil kişi)
Ulular köprü ….olsa…, basıp geçme. (Olmak: Şart kipi, 3. tekil kişi)
Bugün sinemaya …..gidelim…. mi? (Gitmek: İstek kipi, 1. çoğul kişi)


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Mevsimlerin özellikleri üzerine bir araştırma yapınız
Cevap:

İlkbahar, soğuk kış aylarının ardından gelen ilkbaharda ağaçlar yeşermeye başlar, çiçekler açar ve kuşlar cıvıltılarıyla baharı müjdeleyen şarkılarını söyler.

Yaz, sıcaklık ve güneşin hakim olduğu mevsimdir. Plajlara koşar, serin sulara dalıp serinleriz.

Sonbahar, yaprakların yavaş yavaş sararmasıyla birlikte hava serinler ve doğa, kırmızı, turuncu ve sarı tonlara bürünür. Ağaçlar yaprak dökerken, meyve ve sebzeler olgunlaşır. Sonbahar aynı zamanda hasat mevsimi olarak da bilinir.

Kış, soğuk ve karlı günlerle tanınır. Doğada sessizlik hakimdir ve beyaz bir örtüyle kaplanır.


Fabl türünün özelliklerini araştırınız.
Cevap: Karakterlerin çoğu zaman hayvanlardan seçildiği, güldüren ve bilgilendiren bir metin türüdür.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap