6. TEMA Sanat: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176-177-178-179. Cevapları KOZA Yayınları
1. Daha önce koro etkinliklerine katıldınız mı? Katıldıysanız neler hissettiğinizi açıklayınız.
Cevap: Evet, katıldım. Herkesin senkronize bir şekilde çalışması beni etkilemişti.
2. Hangi tür müzikleri dinlemekten hoşlanıyorsunuz? Neden?
Cevap: Türkülerimizi dinlemekten hoşlanıyorum. Kültürümüzün bir parçası olduğu için ve ruhumuza dokunduğu için diyebiliriz.
Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki alana yazarak anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri oluşturduğunuz sözlüğe de yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap:
Cümlelerim:
Metnin konusunu en iyi yansıtan görseli işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki atasözlerini, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Sivrisinek şehirden dönünce hayvanlara neler anlatıyor?
Cevap: Şehirde gördüklerini anlatıyor. İnsanların evlenirken düğünler yapıp şarklılar söylediğinden bahsediyor.
Düğün yapılması fikrini ortaya hangi böcek atıyor?
Cevap: Cırcır böceği
Böcekler korosu hangi böceklerden oluşmaktadır?
Cevap: Sivrisinekler, karasinekler, uğur böcekleri, ateş böcekleri, cırcır böcekleri, arılar ve kelebeklerden oluşmaktadır.
Hayvanlar bir süre sonra neden düğün yapmak istemiyorlar?
Cevap: Böcekler korosunun eğlenceyi bitirmemesinden şikayetçi oldukları ve yoruldukları için düğün yapmaktan bezmişler.
Aslan şikâyete gelen hayvanlara ne diyor? Aslanın bu davranışını doğru buldunuz mu? Neden?
Cevap: Erkenden inine çekilen Aslan ben hiç bir şey duymuyorum diye tepki vermiş.doğru bulmuyorum çünkü aslanın diğer hayvanların şikayetiyle ilgilenmesi gerekiyor.
Fil, düğününde böcekleri susturamayınca ne yapıyor? Filin bu davranışı sizce doğru mudur?
Cevap: Hortumuyla bütün böcekleri çekip sonrasında püskürtmüş. Filin bu davranışı yalnış ama böcekler korosu ona başka bir seçenek bırakmamış.
Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Ölçüsü kaçan her şeyin zarar olduğu anlatılmak istenmiştir.
Metinde en çok hangi karakteri sevdiniz? Neden?
Cevap: Böcekler korosunu sevdim çünkü çok renkli ve eğlenmeyi seviyorlar.
Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimenin zıt anlamlısını yazınız. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanınız.
Ormanın birinde pek çok hayvan yaşarmış.
Zıt anlamlısı: Az
Cümlem: Bugün sınıfta çok az öğrenci vardı.
Ormanın kralı yaşlı bir aslanmış.
Zıt anlamlısı: Genç
Cümlem: Bakkal Osman Amcanın oğlu genç bir delikanlı olmuştu.
Vakit geç olmuş.
Zıt anlamlısı: Erken
Cümlem: Okula gitmek için erkenden uyanmaları gerekiyor.
Metnin hikâye unsurlarını yazınız.
Varlık kadrosu: Böcekler, aslan, fil ve yılanlar.
Olay: Ormanda insanlardan gördükleri gibi düğün yapan hayvanları anlatıyor.
Yer: Orman
Zaman: Bir gün
Defterinize “müzik” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde hayalî unsurlara yer veriniz. Olayların oluş sırasına ve hikâyede kullanılan unsurlara dikkat ediniz. Ayrıca serim, düğüm ve çözüm bölümlerini oluştururken önceki bilgilerinizden yararlanınız.
Hikâyenize başlık koymayı unutmayınız.
Hikâyenizi bitirdikten sonra, kontrol ederek yazım ya da noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Düzeltme aşamasından sonra hikâyenizi arkadaşlarınıza okuyunuz. Öğretmeninizin rehberliğinde hikâyelerinizi sınıf veya okul panosunda da sergileyebilirsiniz.
Cevap:
Ağaçların Sesi
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde bütün bitkilerin ve ağaçların üzgün olduğu terk edilmiş bir orman varmış. Yıllardır insanların uğramadığı bu ormanda bitkiler umutsuzlukla solmaya başlamışlar. Derken günlerin birinde ormanın içindeki klübeye yaşlı bir adam yerleşmiş. Adam bir akşam ormana çıkıp şarkılar söyleyip klarnet çalmaya başlamış. Bunu duyan ağaçlar ve bitkiler umutla dinlemeye başlamışlar. Günlerce aynı şeyi tekrar eden yaşlı adamla birlikte ormandaki bütün bitkiler de ona uğultularıyla eşlik etmeye başlamış. Ağaçlar ve böcekler zamanla yaşlı amcaya eşlik edip yoldaş olmuşlar. Hem yaşlı amca hem de terk edilmiş orman yeniden umutla dolmuş. Ve bu umut herkese şifa olmuş.
Sınıfınıza sevdiğiniz bir şairin şiirlerinden örnekler getiriniz.
Cevap:
“Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.Geçti istemem gelmeni,
Yokluğunda buldum seni;
Bırak vehmimde gölgeni,
Gelme, artık neye yarar?”Necip Fazıl Kısakürek
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.