4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-218-219-220-221. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 216-217-218-219-220-221 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Beştaş ve İki Ceviz Bileti Metni Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-218-219-220-221. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
7. TEMA Çocuk Dünyası: 4.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa Sayfa 216-217-218-219-220-221. Cevapları MEB Yayınları
1. Hangi oyunları oynamayı seviyorsunuz? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: En çok bilgisayar oyunu oynamayı seviyorum. Bunun haricinde arkadaşlarımla yakar top oynamayı çok seviyorum.
2. Oyun oynarken söylediğiniz tekerlemeleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İğne miğne Ucu düğme Fil filince Kuş dilince Horoz öttü Tavuk tepti Bülbül kızı Selam etti…
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
turnuva
Tahmin: yarışma
Sözlük Anlamı: Takımlar arasında olan yarışma
Cümlem: Turnuvada kazandıkları sayı ile birinci oldular.
takas
Tahmin: Alışveriş
Sözlük Anlamı: Değişim
Cümlem: Arkadaşımın kalemini çok beğendiğim için o da benimle kalemleri takas etmek istedi.
avlu
Tahmin: Açık alan
Sözlük Anlamı: Yerleşim yerinin önünde ya da ortasında kalan etrafı çevrili açık alan.
Cümlem: Avludaki çeşmenin kenarında çocuklar koşuşturuyordu.
lider
Tahmin: Öne çıkan kişi
Sözlük Anlamı: Önder
Cümlem: Grubumuza lider seçmek için oylama yaptık.
1. Çocuk, annesi ve babasının gittikleri yerlerden taş getirmelerini neden istermiş?
Cevap: Pürüzsüz elle toplanabilen taşlar istediği için gittikleri yerden taş getirmelerini isterlermiş.
2. Çocuklar, turnuva öncesi eşleşmeleri nasıl yapmışlar?
Cevap: “Aldım, verdim, ben seni yendim” şeklinde tekerleme söyleyerek eşleşmişlerdir.
3. Mahalledeki çocuklar, oyun bitiminde ne yaparlarmış?
Cevap: Oyunu kaybetseler de kazansalar da birbirlerini tebrik ederlermiş.
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu: Mahalleden çocuklar beştaş turnuvası düzenlemesi.
Ana fikri: Kaybetsek de kazansak da tebrik etmeyi bilmemiz gerekir.
“Beştaş ve İki Ceviz Bileti” metninde yazarın bakış açısını değerlendirmeye yönelik soruları cevaplayınız.
a. Yazarın bakış açısına göre, oyunlardaki arkadaşlık ilişkileri nasıl olmalıdır? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Yazara göre ilişkiler içten, samimi, birlik ve beraberlik içinde olması gerekmektedir.
b. Metinde, tiyatro izleyicilerinden bilet olarak iki ceviz alınması ve gösteri bitiminde biriken cevizleri hep birlikte yenmesi hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Bu davranış birlik için çok güzel bir davranıştır. İnsanlara bu şekilde paylaşmayı ve birlik olmayı öğretmek istemişlerdir.
Metinde geçen “On parmağında on marifet var.” ifadesiyle ile ne anlatılmak istenmiştir? Sınıf arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Elinden her işin becerinin geldiğini anlatmak istemiştir.
Grafitke, Gökçe’nin oynadığı oyunların adı ve oyunu kaç kez oynadığı verilmiştir. Bu bilgilerden yararlanarak doğru ifadelerin başına “✓” işareti, yanlış ifadenin başına “X” işareti koyunuz.
Cevap:
(✓) En fazla oynanan oyun beştaştır.
(X) İstop ve yakan top oyunu eşit sayıda oynanmıştır.
(✓) İstop ve seksek oyunlarının toplam oynanma sayısı, yakan top oyununun oynanma sayısına eşittir.
(✓) En az oynanan oyun seksek oyunudur.
(X) Gökçe’nin en sevdiği oyun saklambaçtır.
Verilen cümlelerdeki sayıların yazımı ile ilgili yanlışları düzelterek yazınız.
Cevap:
1. Kardeşime aldığım masal kitabı onüç liraydı.
Cevap: Kardeşime aldığım masal kitabı on üç liraydı
2. “Paylaşmak” konulu şiir yarışmasında arkadaşım 3.üncü oldu.
Cevap: “Paylaşmak” konulu şiir yarışmasında arkadaşım 3. oldu
3. Arkadaşımıza hazırlayacağımız hediye için saat 14,30’da buluşmaya karar verdik.
Cevap: Arkadaşımıza hazırlayacağımız hediye için saat 14.30’da buluşmaya karar verdik
4. Aradığım bilgileri kitabın IVüncü cildinde buldum.
Cevap: Aradığım bilgileri kitabın IV. cildinde buldum
Aile büyüklerinizin çocukluğunda oynadıkları oyunlarla ilgili bir metin yazınız. Yazdığınız metnin yazım ve noktalama işaretlerini kontrol ediniz.
Cevap: Aile büyüklerim çocukluk zamanlarında teknoloji günümüzdeki kadar ilerlemediği için genel olarak sokak oyunları oynuyorlarmış. İp atlamak, futbol oynamak, yakar top oynamak, misket gibi oyunlar ile çocukluklarını geçirmişler. Zaman değiştikçe yeni oyunlar ortaya çıkmış teknoloji geliştikçe oyunlar ise bilgisayar oyunlarına dönmüştür.
Dedemle birlikte oyun oynamayı çok seviyorum. Ödevlerimi dedemle yapmakta çok hoşuma gidiyor. Ayrıca dedemle birlikte gazete okuyup arkasından içinden çıkan bulmacaları çözmeyi de çok seviyorum.