5. Ünite Health 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85 Cevapları MEB Yayınları
1. What do we do at hospital? Put ticks.
Çeviri: Hastanede ne yapıyoruz? Tik işareti koyun.
Cevap:
2. Look at the pictures and match them with the sentences.
Çeviri: Resimlere bakın ve bunları cümlelerle eşleştirin.
Cevap:
3. Write the words under the correct pictures.
Çeviri: Kelimeleri doğru resimlerin altına yazın.
Cevap:
4. a) Read the picture story and answer the questions.
Çeviri: 4. a) Resimli hikayeyi okuyun ve soruları cevaplayın.
Is Carol at school today? (Carol bugün okulda mı?)
Cevap: No, he is not. (Hayır o değil.)
Whats her problem? (Onun sorunu ne?)
Cevap: He is sick. (O hasta.)
b) Read the picture story again and complete the sentences.
Çeviri: Resimli hikayeyi tekrar okuyun ve cümleleri tamamlayın.
Cevap:
1) Carol has __a sore throat and a fever__.
2) She feels __tired__.
4) She shouldn’t __go to school__.
5) She needs __some medicine and rest__.
5. a) Where is the boy in the picture?
Çeviri: 5. a) Resimdeki çocuk nerede?
Cevap:
b) Listen to the dialogue and put the sentences into the correct places.
Çeviri: b) Diyaloğu dinleyin ve cümleleri doğru yerlere koyun.
Cevap:
c) Work in pairs and make a dialogue between a doctor and a patient.
Çeviri: c) Çiftler halinde çalışın ve doktor ile hasta arasında diyalog kurun.
Cevap:
Doktor: What is your complaint? (Şikayetiniz nedir?)
Zülal: I have a serious burning in my throat. (Boğazımda ciddi bir yanma var.)
Doktor: Do you have a cough complaint? (Öksürük şikayetin var mı?)
Zülal: Yes. I’m coughing and shaking. (Evet. Hem öksürüyor hem de titriyorum.)
Doktor: Is your nose running? (Burnun akıyor mu?)
Zülal: Yes, it is flowing. (Evet malesef akıyor.)
Doktor: I prescribed you two pills, use them and keep yourself warm. (Sana iki adet ilaç yazdım onları kullan ve kendini sıcak tut.)
Zülal: Thank you doctor lady. (Teşekkür ederim doktor hanım.)
Doktor: Get well soon. (Geçmiş olsun.)
6. a) Listen to the people and match them with the 3 illnesses.
Çeviri: İnsanları dinleyin ve onları 3 hastalıkla eşleştirin.
Cevap:
b) Listen to the recording again and write the names of the people.
Çeviri: b) Kaydı tekrar dinleyin ve kişilerin isimlerini yazın.
Cevap:
1. __Sally__ should stay at home. (1. Sally evde kalmalı.)
2. __Brian__ should see the dentist. (2. Brian dişçiyi görmeli.)
3. __Tom__ should drink mint and lemon tea. (3. Tom nane ve limon çayı içmeli.)
4. __Tom__ can’t go to the cinema. (4. Tom sinemaya gidemez.)
5. __Brian__ should brush his / her teeth. (5. Brian dişlerini fırçalamalıdır.)
6. __Sally__ can’t go skateboarding. (6. Sally kaykay yapmaya gidemez.)
7. a) Look at the picture and answer the questions.
Çeviri: Resme bakın ve soruları cevaplayın.
What is the matter with him? (Onunla ne işin var?)
Cevap: His arm is broken
What should he do? (O ne yapmalı?)
Cevap: He should rest.
b) Look at the pictures and talk about the people.
Çeviri: Resimlere bakın ve insanlar hakkında konuşun.
Cevap:
Lucky has the flu. (Luck grip olmuş.)
Mert’s back hurts. (Mert’in beli ağrıyor.)
Julia’s stomach hurts. (Julia’nın karnı ağrıyor.)
Ezgi’s tooth hurts. (Ezgi’nin dişi ağrıyor.)
Nora has a headache. (Nora’nın başı ağrıyor.)
8. Look at the notes and make sentences.
Çeviri: Notlara bakın ve cümleler kurun.
Cevap:
• Play Chinese whispers game.
Çeviri: Çin fısıltıları oyunu oyna.
• Choose sentences about illnesses and suggestions.
Çeviri: Hastalıklar ve önerilerle ilgili cümleler seçin.
9. Match the situations with the suggestions.
Çeviri: Durumları önerilerle eşleştirin.
Cevap:
Geçenlerde babamda “a backacke” olarak geldi. Baya kötüydü arada ingilizce yazı yazmak hoşuma gidiyor sizde deneyin bence.