1. Ünite Hello! 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27 Cevapları MEB Yayınları
12. a) Answer the questions.
Çeviri: 12. a) Soruları cevaplayınız.
How many classes do you have a week?(Haftada kaç dersiniz var?)
Cevap: I have forty classes a week.
Which classes do you have today?(Bugün hangi dersler var?)
Cevap: Maths, art and english.
b) Listen to Nancy and complete her timetable.
Çeviri: b) Nancy’yi dinleyin ve zaman çizelgesini tamamlayın.
Cevap:
13. Complete the sentences about yourself.
Çeviri: 13. Kendinizle ilgili cümleleri tamamlayın.
Cevap:
I love English
but I don’t like French.
I like __music____
but I dislike __history__.
I am good at __math___
but I don’t enjoy __art__.
Follow the route and say the favorite classes of the children below.
Çeviri: Rotayı takip edin ve aşağıdaki çocukların favori sınıflarını söyleyin.
Cevap:
a) Listen to the song and complete the lyrics.
Çeviri: a) Şarkıyı dinleyin ve sözlerini tamamlayın.
Cevap:
Say __hello__ to everyone,
_Speaking_ English is really fun.
_Solving_ problems isn’ t easy,
Drawing _pictures_ is number one.
Classes classes every day.
“It’s my pleasure” friends say.
They are never far away.
Singing loud is the best way.
Science, physics, __history__, art,
_Study_ and fill in the chart.
_Doing_ exercise is really hard,
Don’ t worry just sing the chant.
Classes classes every day.
“It’s my pleasure” friends say.
They are never far away.
Singing loud is the best way.
b) Listen to the song again and sing.
Çeviri: b) Şarkıyı tekrar dinleyin ve söyleyin.
Write your own dream timetable showing your class schedule.
Çeviri: Sınıf programınızı gösteren kendi rüya zaman çizelgenizi yazın.
Cevap:
Reflect on your English.
Çeviri: İngilizceniz üzerinde düşünün.
Cevap:
Find the countries and nationalities. Listen and check.
Çeviri: Faaliyet 1. Ülkeleri ve milliyetleri bulun. Dinle ve kontrol et.
Cevap:
1. U T R K H S I ⇒ T URKISH
2. A E R N G M⇒ GERMAN
3. H C F E N R ⇒ FRENCH
4. R S I S A U N ⇒ RUSSIAN
5. A Y T L I ⇒ ITALY
Listen and complete the dialogue. Then, make a smilar dialogue and act out.
Çeviri: Diyaloğu dinleyin ve tamamlayın. Ardından, benzer bir diyalog kurun ve harekete geçin.
Cevap:
Linda : Hello! I’m Linda. (Merhaba! Ben Linda’yım.)
Sue : Hi, Linda. I’m Sue. How are you doing? (Merhaba, Linda. Ben Sue. Nasılsın?)
Linda : __I’m fine__, thanks. Where are you from? (İyiyim, teşekkürler. Nerelisin?)
Sue : I’m from London, you? (Ben Londralıyım, sen?)
Linda : I’m from Canada. How old are you? (Ben Kanadalıyım. Kaç yaşındasın?)
Sue : I’m __ st,__ and you? (Ben on yedi yaşındayım, ya sen?)
Linda : I’m sixteen. How many languages do you speak? (Ben on altı yaşındayım. Kaç dili konuşabiliyorsun?)
Sue : Three. English, __Spanish__ and German. (Üç. İngilizce, İspanyolca ve Almanca.)
Linda : Great. I speak only English. (Harika. Sadece İngilizce konuşuyorum.)
Sue : What’s your favorite class? (En sevdiğin ders ne?)
Linda : Well, I love maths but I don’t really like __history__. (Şey, matematiği seviyorum ama tarihi pek sevmiyorum.)
Match the objects with the classes.
Çeviri: Etkinlik 3. Nesneleri sınıflarla eşleştirin.
Cevap:
Complete the paragraph with the suitable words.
Çeviri: Etkinlik 4. Paragrafı uygun kelimelerle tamamlayın.
Cevap:
Hello! I am Aslı. I am __from__ Türkiye. I study at Atatürk Secondary School. I am a __student__ at 8th grade. I __speak__ Turkish and English. I __like__ maths because I am good at solving problems. I dislike __physcialeducation__ because I am not good at sports.
Merhaba! Ben Aslı Ben Türkiye’denim. Atatürk Ortaokulunda okuyorum. 8. sınıf öğrencisiyim. Türkçe ve İngilizce konuşuyorum. Matematiği severim çünkü problem çözmede iyiyimdir. Beden eğitimini sevmiyorum çünkü sporda iyi değilim.
Order the conversations and act out.
Çeviri: Etkinlik 5. Konuşmaları sıralayın ve harekete geçin.
Cevap:
_2_Very well, and you?(Çok iyiyim ya sen?)
_4_ See you. Bye.(Görüşürüz. Hoşçakal.)
_1_Hello, Dan. How are you doing?(Merhaba Dan. Nasılsın?)
_3_I’m OK, thanks. See you at school.(İyiyim teşekkürler. Okulda görüşürüz.)
_1_ Do you like science? (Bilimi sever misin?)
_2_ Oh, yes. It’s my favorite. (Oh evet. Bu benim favorim.)
_3_ What about art? (Peki ya resim ?)
_4_ No, not really. I hate doing experiments. (Hayır gerçek değil. deney yapmaktan nefret ediyorum)
Look at Tom’s timetable and answer the questions.
Çeviri: Tom’un zaman çizelgesine bakın ve soruları yanıtlayın.
1. Which classes does he have on Monday? (1. Pazartesi günü hangi dersleri var?)
Cevap: He has mats and music on monday. (Pazartesi günü paspasları ve müziği var.)
2. When is his English course? (2. İngilizce kursu ne zaman?)
Cevap: Hes english course is on wednesday. (İngilizce kursu çarşamba günü.)
3. Does he have science on Friday? (3. Cuma günü bilim var mı?)
Cevap: No, he hasn’t. (Hayır, yapmadı.)
4. How many classes does he have a week? (4. Haftada kaç dersi var?)
Cevap: He has ten classes a week. (Haftada on dersi var.)
5. Is social studies on Thursday? (5. Sosyal bilgiler perşembe günü mü?)
Cevap: No, it is on Friday. (Hayır, Cuma günü.)
Look at the pictures and make sentences.
Çeviri: Resimlere bakın ve cümleler kurun.
Cevap:
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.