1.Ünite Geometrik Şekiller: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37. Cevapları MEB Yayınları
Geometrik Şekiller ve Özellikleri Cevapları
Bu resimde, matematik derslerinde öğrendiğiniz geometrik çizimlerden hangilerini görüyorsunuz?”
Cevap: Resimde matematik dersinde öğrenmiş olduğumuz üçgen, dikdörtgen, kare çizimlerini görüyorum.
Resmi yaparken hangi geometrik şekilleri çizmek için hangi matematiksel araçları kullandınız?
Cevap: Resim yaparken geometrik şekilleri çizmek için cetvel, açı ölçer gibi aletler kullandım.
Nehrin iki yakasını birbirine bağlamak için doğru modeli şeklinde yol ve köprü yapılmak isteniyor.
a) A noktasından nehrin karşı kıyısına kaç farklı köprü yapılabilir? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği köprüleri inceleyiniz.
Cevap: Bir noktadan sınırsız doğru çizilebilir.
b) B ve C noktasından nehre kadar en kısa yol nasıl yapılır? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın çizdiği yolları inceleyiniz. Çizdiğiniz yolların uzunluklarını karşılaştırınız.
Cevap:
c) Köprü, görseldeki D ve E noktasını birleştirecek şekilde yapılmak istenseydi kaç farklı köprü çizimi yapılabilirdi? Çizerek gösteriniz. Arkadaşlarınızın yaptığı çizimleri inceleyiniz.
Cevap:
(…) Betül’ün bu çemberleri nasıl çizdiğini nedenleriyle birlikte tartışınız.
Cevap: Cetvel ile eşit uzaklık olacak şekilde noktalar oluşturmuştur. Daha sonra pergel ve kalem ile bu noktalardan daireler çizmiştir.
Aynı çizimi A noktasını merkez alarak AB ışını üzerinde yapınız ve çizdiğiniz ilk çemberin AB ışını ile kesişim noktasını isimlendiriniz. İkinci çemberi çizerken pergelin sivri ucunu nereye yerleştirdiğinizi açıklayınız. Çizdiğiniz her yeni çemberin ışını kestiğini noktaları isimlendiriniz. Çizdiğiniz çemberlerin neden AB ışınının başlangıç noktasından itibaren yan yana eş doğru parçaları oluşturduğunu açıklayınız
Cevap:
(…) Pergel kullanarak aşağıdaki DEF açısının kollarından eşit uzunlukta doğru parçaları kesen bir çember çiziniz.
Cevap:
Gönye ile aşağıdaki d doğrusuna 3 cm uzaklıkta olan birden fazla nokta belirleyiniz. Doğruya göre aynı taraftaki noktaları ölçüsüz cetvelle birleştiriniz. Oluşan geometrik şeklin özelliklerini tartışınız.
Cevap:
Yanda m doğrusuna eşit uzaklıktaki noktaların oluşturduğu k doğrusu çizilmiştir. Günlük hayattan m ve k doğrularının birbirlerine göre durumlarına benzeyen örnekler veriniz.
Cevap: Günlük hayatımızda k ve m doğrularına benzer olan araçlar tren rayları, kitaplık rafları, köprüler örnek verilebilir.
Yandaki kitap görselinin sayfa kenarları üzerine çizili doğrulardan paralel olanları belirleyiniz. Belirlediğiniz paralel doğruları paralellik sembolü ile gösteriniz ve bu gösterimlerin okunuşunu karşılarına yazınız.
Cevap:
Aşağıda “nokta, doğru parçası, çember ve dikme” kullanılarak EREN ve ÇİĞDEM isimleri yazılmıştır
Buna göre siz de aşağıdaki kareli zemine aynı geometrik şekilleri kullanarak adınızı yazınız
Cevap:
5. Sınıfa giden kardeşim için araştırma yaparken bu form ile karşılaştım.Bize çok faydası oldu.Herkese tavsiye ederim.
Çok güzel zihinden işlemler
Çok Teşekürler😉
Ödev için değil yada kopya için değil evde değilken yada kitabım yanımda değilken tekrar yapabiliyorum teşekkürler???
Zihinden hesaplamaya çalışırken verilen bütün sayıları birden toplamaya çalışıyordum. Burdan farkettim ki sırasıyla tek tek yapınca basit bir şekilde yapıyorsun .
Soru değişik olunca bazen anlamakta zorluk çekiyorum. Ama çözümünü görünce insan şaşırıyor . Bu soruyu nasıl yapamadım diye bende sürekli bu yaşanıyor.
Gerçekten çok güzel elinize sağlık
Çok güzel olmuş teşekkür ederim ilk defa karşılaştım çok güzel herzaman. Kullanacam
Hep bu siteden anlamadığım konulara bakabiliyorum forumderskitabları’na cok teşekkürler💖✨️