Anasayfa
Ara Bul
17 Eylül 2021, 13:34

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46-47-50-51-53-54-56-57.Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57. Cevapları MEB Yayınları Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi

Doğal Sayılarla İşlemler

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları

Soru: Bu çarpma yöntemine neden ihtiyaç duyulmuş olabilir?

Cevap:  Çarpma işleminin daha kolay bir halde yapılması için bu yönteme ihtiyaç duyulmuş olabilir.

Soru: Abaküste 9 çubuk kullanılmasının sebebi nedir?

Cevap: Abaküste 9 çubuk olmasının nedeni dokuz tane rakam olmasından kaynaklıdır.

Soru: 1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 evapları MEB yayınları

Soru: 2) Bir mağazada tanesi 45 TL olan gömleklerden 125 tane satılmıştır. Mağaza bu satıştan yaklaşık kaç TL gelir elde etmiştir? Tahmin ediniz. Bulduğunuz sonucu mağazanın elde ettiği gelir ile karşılaştırınız.

Cevap: 45 x 125 =5625 TL

Soru: 3) Aşağıdaki çarpma işlemlerinde şekillerin yerine gelmesi gereken rakamları bulunuz.

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46 evapları MEB yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları

Soru: 4) Aşağıda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlemleri yaparak tahminlerinizle
karşılaştırınız.

Cevap:

a) 52 x 7 = 364  b) 78 x 4 = 312

Soru: 5) Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız.

Cevap:

a) 159 x 10 = 1590 b) 508 x 100 = 50 800 c) 23 x 1000 =23 000

Soru:  ZİHİNDEN ÇARPMA

Araç – Gereç: kağıt, kalem, hesap makinesi, saat
• Bir arkadaşınızdan iki basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz.
• Bu sayıyı zihninizden 5, 8, 9 ve 10 ile çarpmaya çalışınız. Bu sırada arkadaşınızın süre
tutmasını isteyiniz.
• Bulduğunuz sonuçları ve süreyi kağıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan çarpma işlemi sonuçlarını hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz

Arkadaşımın söylediği sayı 12

5 ile çarpımı= 60
8 ile çarpımı= 96
9 ile çarpımı= 108
10 ile çarpımı= 120

Soru: Bulduğunuz sonuçlar ile hesap makinesindeki sonuçlar arasında fark var mıdır?

Cevap:  Bulduğum sonuçlar ile hesap makinesin de olan sonuçlar arasında bir fark yoktur.

Soru: Zihninizden işlem yaparken nasıl bir strateji izlediniz?

Cevap: aklımdan sayıyı gözümün önüne getirerek çarptım

Soru: Zihninizden işlem yaparken ne gibi zorluklarla karşılaştınız?

Cevap: Çarpım yaparken daha çok zorlandım.

Soru: Sayıları 5, 8, 9 ve 10 ile daha kolay ve hızlı çarpmanın farklı yöntemleri var mıdır?

Cevap: Evet vardır. Zihinden 5 ve 10 sayısı her zaman çift sayı verir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

Soru: Mehmet Usta, 432 tane koliyi yaklaşık 400 koli ve her kolinin içindeki 65 şapkayı yaklaşık 60 şapka olarak düşünseydi gerçek sonuç ile tahmin arasındaki fark nasıl değişirdi?

Cevap: 430 koli ve 60 şapka olarak düşünseydi sonuç; 400 x 60 = 24 000 olacaktı. Gerçek sonuç 28 080 tahmini olarak sonu. ise 24 000
28 080- 24 000= 4 080 eksik çıkmaktadır.

Soru: Yuvarlayarak işlem yapılırken, yuvarlama yapılan basamak büyüdükçe tahminle
gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişir?

Cevap: Yapılan basamak büyüdükçe fark da büyür.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları MEB Yayınları

Soru: Siz olsaydınız sıfırları yazarak işlem yapar mıydınız? Sıfır olan basamağı
atlayarak işlem yapmanın bir avantajı var mıdır?

Cevap: Sıfırları atlayarak işlem yaparsak sonuç da yanlış olacaktır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları

Soru:• Bir sayıyı 5 ile zihinden çarpmak için farklı yollar var mıdır?
• 79 x 5 işlemini zihninizden yapınız.

Cevap: 79 x 5= 395

Soru: Siz de 92 x 8 işlemini farklı yöntemler kullanarak yapınız.

Cevap: 92 x 8 = 736

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları

Soru: 9 ile zihinden çarpma işleminin farklı yolları var mıdır? Bu yollardan
birini kullanarak 76 x 9 işlemini de siz yapınız.

Cevap: Farklı yöntem olarak 9 ile çarpılacak sayıyı 10 ile çarpıp 9 eksiğini alabiliriz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları

Soru: Yanda verilen çarpma işlemini daha önce gördünüz mü? Uzak Doğu’da kullanılan bu çarpma işleminin nasıl yapıldığını araştırınız. Yanda hangi sayıların çarpımı verilmiştir? Bulunuz

Cevap: KOPYA

Konunun daha iyi anlaşılması için 21×23 işlemi üzerinden örnek vererek ilerleyeceğiz.

Dikkat edilmesi gereken husus ilk etapta çarpacağınız sayıların rakamlarını temsil eden paralelleri soldan sağa çizdiğinize emin olun.  

  • Öncelikle 21 sayısındaki 2’yi temsilen 2 adet paralel çizgi çizeceğiz.
  • Hemen onun tam karşısına 21’in 1’ini temsilen 1 adet paralel çizgi çiziyoruz.
  • Ardından bu iki paralel çizgileri kesecek şekilde 23’ün 2’sini temsil eden çizgileri çiziyoruz.
  • 2’nin karşısına da yine 21’i oluşturduğumuz çizgileri kesecek şekilde üstteki 2’ye paralel 3 adet paralel çizgi çiziyoruz.
  • Paralellerin birbirini kestiği noktaları işaretleyelim.
  • Sonra sol köşedeki noktalar ile sağ köşedeki noktaları tablonun genelinden ayıracak şekilde 2 adet eğimli çizgi çizelim.
  • Sol köşedeki noktaların sayısını oraya not edelim. “4”
  • Şeklin üst ve alt köşelerinde kalan noktaların toplam sayısını da şeklin içine not edelim. “8”
  • Sağ köşedeki noktaların toplam sayısını oraya bir yere not edelim. “3”  
  • En son yapmanız gereken tek şey ortaya çıkan bu 3 sayıyı soldan sağa doğru birer basamak kaydırarak toplamak. Sonuç “483”

Soru: 1) Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız.

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 evapları MEB yayınları

Soru: 2) Aşağıda verilen çarpma işlemlerinin sonuçlarını uygun boşluklara yazınız

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 evapları MEB yayınları

Soru: 3) Her gün düzenli olarak 11 kilometre yürüyen Hatice 4 haftada toplam kaç kilometre
yol yürümüş olur?

Cevap: Haftada 7 gün 4 haftada 28 gün günlük 11 kilometre den; 28 x 11 = 308

Soru: 4) Kutular arasındaki işlemlere uygun olarak sonuçları bulunuz. İlgili kutulara yazınız.

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 evapları MEB yayınları

“4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 evapları MEB yayınları”

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları

Soru: 5) Bir kalem fabrikasında hazırlanan her bir kolide 12 kutu vardır. Her bir kutunun içinde
36 adet kalem bulunmaktadır. Bu fabrikadan 32 koli satın alan bir kişi kaç adet kalem
satın almıştır?

Cevap: Her kolide 12 kutu olduğuna göre 32 x 12 = 384

Her kutuda 36 adet kalem olduğuna göre 384 x 36= 13 824 adet kalem satın almışlardır.

Soru: 6) Her bir satış sorumlusunun 8 farklı üründen sorumlu olduğu bir mağazada toplam 63
satış sorumlusu bulunduğuna göre bu mağazada en çok kaç farklı ürün vardır?

Cevap: Her satış sorumlusu 8 üründen sorumlu olduğuna göre ; 63 x 8= 504 adet ürün bulunmaktadır.

Soru: 7) Veysel 748 x 109 işlemini yandaki gibi yapmıştır. Veysel’in yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 evapları MEB yayınları

Soru: 8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 evapları MEB yayınları

“4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 evapları MEB yayınları”

Soru: 9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İzlediğiniz adımları
yazınız

Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 evapları MEB yayınları

Soru: 10) İki yolcu otobüsü firmasının bilet fiyatları ve yolcu kapasiteleri yandaki tabloda verilmiştir. Otobüsler tam dolu şekilde sekizer sefer yaptıklarında hangi otobüs firmasının geliri daha fazla olur?

Cevap: B firmasının geliri daha fazla olur.

A Firması 32 x 25 =800 TL bir sefer→ 8 Sefer 800 x 8= 1600 TL
B Firması 45 x 18= 810 TL bir sefer→ 8 Sefer 810 x 8=6480 TL

Soru: 11)Sami 43 x 12 işlemini yanda verilen tablodaki gibi zihninden yapmıştır. Sami’nin yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.

Cevap:  Sami’nin yaptığı

1. adım: 43 x 2 = 86
2. adım: 12 x 2 = 24
3. adım: 86 x 24 = 2064

Benim yaptığım

1. adım: 43 x 10= 430
2. adım: 43 x 2 = 86
3. adım: 460 + 86 = 516

Yorum Yazabilirsiniz.

Lütfen Bu Ödev İle İlgili Bir Bilgi Yazın.


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2021
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap

Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 1.Sınıf, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6.Sınıf, 7.Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilgisi, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Beşgen, MEB, Koza, Sonuç, İlke, Cem Ofset, GÜN, Dörtel, Sevgi, Yayınları, Ekoyay, Tutku, İpekyolu, Evren, Tuna, SDR Dikey, ATA, Lisans, ADA, Yayıncılık.