6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 141-142. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 141-142. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 141-142 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Performans Görevi Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 141-142. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Performans Görevi Cevapları
3. Tema: Sayılar ve Nicelikler (2): Metrik sistem, metre, litre ve gram gibi birimlere dayalı ve dünyada yaygın olarak kullanılan bir ölçü sistemidir. Türkiye, Cumhuriyet döneminde bu sisteme geçerek uluslararası standartlara uyum sağlamıştır.
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları Birinci Kitap

METRİK SİSTEME GEÇİŞ SÜRECİ
Bu çalışmada metrik sistemle ilgili araştırma yaptım ve bilgileri posterime aktardım.
1. Metrik sistem nedir?
Cevap:
Metrik sistem; metre, litre ve gram gibi temel birimlere dayanan, ölçülerin 10’un katlarıyla değiştiği, dünyada en çok kullanılan ölçme sistemidir.
2. Metrik sistem öncesinde hangi uzunluk ölçme birimleri kullanılıyordu?
Cevap:
Metrik sistemden önce arşın, endaze, kulaç, okka, çeki gibi geleneksel ölçü birimleri kullanılıyordu.
3. Türkiye’nin metrik sisteme geçiş süreci nasıl gerçekleşmiştir?
Cevap:
Türkiye’de metrik sisteme geçiş Cumhuriyet döneminde başlamıştır. 1931’de çıkarılan kanunla eski ölçü birimleri kaldırılmış ve tüm resmi kurumlarda metrik sistemin kullanılması zorunlu hale getirilmiştir.
4. Günümüzde metrik sistem yerine kendi uzunluk ölçme birimlerini kullanan ülkeler var mıdır?
Cevap:
Evet. Bazı ülkeler, özellikle ABD, günlük yaşamda inch, foot ve mile gibi farklı ölçü birimlerini kullanmaya devam etmektedir.
5. Uluslararası uzunluk ölçme birimleri nelerdir?
Cevap:
Uluslararası uzunluk birimleri metre, santimetre, kilometre gibi metrik sistem birimleridir ve bilimsel çalışmalarda ortak olarak kullanılır.
6. Tüm dünyada aynı uzunluk ölçme birimleri kullanılmazsa ne gibi karışıklıklar yaşanabilir?
Cevap:
Farklı ölçü birimleri kullanmak ticarette, bilimsel araştırmalarda ve uluslararası çalışmalarda karışıklığa, hesaplama hatalarına ve iletişim problemlerine neden olabilir.
5. Çalışmam Hakkında
Posterimi oluştururken bilgileri kısa, anlaşılır ve düzenli yazdım. Konuyu daha iyi göstermek için cetvel, dünya ve eski ölçü birimlerinin çizimlerini kullandım.
EK-1- ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU
Etkinlik: Metrik Sisteme Geçiş Süreci
Öğrenci Adı Soyadı: ………………………
Numarası: ……
Sınıf: 6/…
1. Bu etkinlikte neler öğrendim?
Cevap:
Metrik sistemin ne olduğunu, eski ölçü birimlerini ve Türkiye’nin bu sisteme nasıl geçtiğini öğrendim.
2. Neyi iyi yaptım? Neden?
Cevap:
Araştırma yapmayı ve bilgileri düzenli yazmayı iyi yaptım; çünkü dikkatli çalıştım.
3. Hangi konuda zorlandım? Neden?
Cevap:
Posterin düzenini ayarlarken zorlandım. Yazılar ve çizimler sığmadığı için uğraştırdı.
4. Hangi konuda kendimi daha çok geliştirmeliyim?
Cevap:
Zamanımı daha iyi kullanma konusunda kendimi geliştirmeliyim.
5. Bu çalışmadaki kuvvetli yönlerim nelerdi?
Cevap:
Özenli yazmam, düzenli çalışmam ve araştırma yapmam güçlü yönlerimdi.
6. Daha sonraki çalışmalarda neleri farklı yapacağım?
Cevap:
Önce taslak hazırlayıp sonra posteri düzenleyeceğim.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları Birinci Kitap















