6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143-144-145-146-147. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143-144-145-146-147. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 143-144-145-146-147 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Uzunluk Ölçme Birimleri Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143-144-145-146-147. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Uzunluk Ölçme Birimleri Cevapları
3. Tema: Sayılar ve Nicelikler (2): Uzunluk ölçümlerinde metre, santimetre ve milimetre gibi farklı birimler kullanılır. Her nesnenin büyüklüğüne göre en uygun ölçü birimi seçilmelidir.
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 1: Uzunluk Ölçme Birimleri
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Sınıfınızdaki kapının yüksekliğini tahmin ediniz. Daha sonra uygun ölçme aracıyla ölçerek tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap: Kapının yüksekliğini önce 2 metre olarak tahmin ettim. Daha sonra metreyle ölçtüğümde yaklaşık 2,05 metre olduğunu gördüm. Tahminim ölçüme yakındı.
b) Sınıf kapısının yüksekliğini sizden farklı bir uzunluk ölçme birimiyle ifade eden arkadaşınız var mı? Kapının yüksekliği farklı uzunluk ölçme birimleri kullanılarak ifade edilebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Evet, arkadaşım kapının yüksekliğini 205 santimetre olarak ifade etti. Uzunluklar metre, santimetre veya milimetre gibi farklı birimlerle ifade edilebilir.
c) Sınıf kapısının yüksekliğinin bir tam sayı olması için bu yükseklik hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilebilir? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Kapının yüksekliği 205 cm olduğu için santimetre cinsinden tam sayı olur. Milimetre cinsinden de tam sayı olarak yazılabilir.
ç) Sınıf kapısının yüksekliğinin ondalık gösterimle ifade edildiği bir durumda bu gösterimin basamak değerleri farklı uzunluk ölçme birimleri ile ilişkilendirilebilir mi? Fikirlerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Evet, ilişkilendirilebilir.
Örneğin kapı yüksekliği 2,05 m ise:
- “2” tam metreyi,
- “0,05” ise metre içindeki 5 santimetreyi temsil eder.
Yani ondalık basamaklar santimetre ve milimetreyle ilişkilendirilebilir.
d) Mevcut ölçme aletlerini kullanarak kendi boyunuzu ve sıra arkadaşınızın boyunu ölçünüz. Bu ölçüm sonuçlarını farklı uzunluk ölçme birimleriyle nasıl ifade edebileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
Benim boyum 1,45 m çıktı. Bu boy:
- 145 cm,
- 1450 mm olarak da ifade edilebilir.
Arkadaşımın boyu 1,50 m idi. Bu boy:
- 150 cm,
- 1500 mm şeklinde yazılabilir.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 2: Ölçelim – Öğrenelim
Uzunluk ölçme birimlerini göz önünde bulundurarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bir pencereye takılı olan camın kalınlığının hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesinin daha uygun olacağını sınıf arkadaşlarınızla tartışarak paylaşınız.
Cevap: Cam kalınlığı çok ince olduğu için milimetre (mm) ile ifade edilmesi uygundur.
b) 32 sayfalık bir hikâye kitabının kalınlığının hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesinin daha uygun olacağını sınıf arkadaşlarınızla tartışarak paylaşınız.
Cevap: Kitap kalınlığı santimetre (cm) ile ifade edilmelidir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları Birinci Kitap
c) Bir köprünün uzunluğunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Köprü uzunluğu çok büyük olduğu için metre (m) veya kilometre (km) ile ifade edilir.
ç) Bir otomobilin uzunluğunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Otomobil uzunluğu metre (m) ile ifade edilir.
d) Bir kalemin boyunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Kalemin boyu santimetre (cm) ile ifade edilir.
e) Bir odanın eninin veya boyunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Oda ölçüleri metre (m) ile ifade edilmelidir.
f) Bir akvaryumun su yüksekliğinin hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Su yüksekliği santimetre (cm) ile ifade edilmesi uygundur.
g) Erzurum ile Ankara arasındaki mesafenin hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Şehirler arası mesafe kilometre (km) ile ifade edilir.
ğ) Bir futbol sahasının çevre uzunluğunun hangi uzunluk ölçme birimi ile ifade edilmesi daha uygun olur?
Cevap: Futbol sahasının çevresi metre (m) ile ifade edilir.
h) Desimetre ile ifade edilmesi daha uygun olan uzunluklara iki örnek yazınız. Yazdığınız ifadeleri arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
- Bir defterin uzunluğu
- Küçük bir dolap rafının genişliği
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Birinci Kitap
Örnek 1
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bir duvarın yüksekliği 24 desimetredir. Duvarın yüksekliğini santimetre cinsinden yazınız.
Cevap: 1 desimetre = 10 santimetre olduğundan, 24 × 10 = 240 santimetre eder.
b) 100 santimetrelik bir cetvel kaç milimetredir?
Cevap: 1 santimetre = 10 milimetre olduğundan, 100 × 10 = 1000 milimetre olur.
c) Bir yüzme havuzunun eni 250 desimetredir. Bu uzunluğu metre cinsinden yazınız.
Cevap: 1 desimetre = 0,1 metre olduğu için 250 × 0,1 = 25 metre eder.
ç) Kalınlığı 5 milimetre olan bir kitabın bu kalınlığını santimetre cinsinden ifade ediniz.
Cevap: 1 santimetre = 10 milimetre olduğundan 5 mm = 0,5 santimetre olur.
d) Bir maraton yarışında koşulacak mesafe genellikle 42 kilometredir. Bu mesafeyi metre cinsinden ifade ediniz.
Cevap: 1 kilometre = 1000 metre olduğundan 42 × 1000 = 42 000 metredir.
e) Genişliği 3200 milimetre olarak ölçülen bir odanın genişliğini santimetre cinsinden ifade ediniz.
Cevap: 1 santimetre = 10 milimetre olduğundan 3200 ÷ 10 = 320 santimetre olur.
f) 5 metre uzunluğundaki bir halat kaç desimetredir?
Cevap: 1 metre = 10 desimetre olduğu için 5 × 10 = 50 desimetre eder.
g) 3000 metrelik bir parkur kaç kilometredir?
Cevap: 1 kilometre = 1000 metre olduğundan 3000 ÷ 1000 = 3 kilometre olur.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Birinci Kitap
Örnek 2
Aşağıdaki cümlelerde bulunan boşluklara uygun ifadeler yazınız.
Cevap:
a) Bir futbol sahasının çevresinin uzunluğu yaklaşık 90 metredir. Bu uzunluk 0,09 kilometredir.
b) Her biri 30 santimetre uzunluğundaki 300 adet cetvel, boşluk olmadan uç uca dizildiğinde toplam uzunluk 90 metre olur.
c) Sınıfta kullanılan etkileşimli tahtaların genişliği yaklaşık 1,44 metredir. Bu uzunluğu 144 santimetre olarak ifade edebiliriz.
ç) Ahmet’in boyu 152 santimetredir. Bu uzunluğu 1,52 metre olarak ifade edebiliriz.
d) İki ilçe arasındaki mesafe 74 kilometredir. Bu uzunluğu 74000 metre olarak ifade edebiliriz.
Örnek 3
Aşağıdaki eşit olan uzunlukları örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:















