6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 148-149-150-151-152. konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gerçek Yaşam Problemleri 1-2-3 Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152. Cevapları 1. Kitap soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Gerçek Yaşam Problemleri 1-2-3 Etkinlik Cevapları
3. Tema Sayılar ve Nicelikler (2): Kesirler, Matematik Tarihinde Farklı Uygarlıkların Geliştirdiği Önemli Bir Konudur. Eski Mısırlılar Birim Kesirler Kullanırken, Günümüzde Kesirlerle İşlemler Yaparken Paydaları Eşitlemek Gerekmektedir.
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 1: Kesirlerin Tarihsel Gelişimi

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Rhind Papirüsü’nde kesirlerin gösterim stratejisini inceleyiniz. Fikirlerinizi yazıp, daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız. Bu süreçte insanlığın ortak değeri olan matematiğe katkı sağlayan toplumların kültürel miraslarına saygı gösterilmesi gerektiğini unutmayınız.
Cevap: Eski Mısırlılar kesirleri, birim kesirlerin toplamı şeklinde göstermiştir. Örneğin 
b) Kesirler ve ondalık gösterimlerle ilgilenen matematikçilerin çalışmalarını araştırınız. Daha sonra ulaştığınız bilgileri yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
– El-Harezmi, ondalık sistemi ve sıfır kavramını geliştirerek hesaplamaları kolaylaştırmıştır.
– Simon Stevin, ondalık kesirleri Avrupa’da yaygınlaştırmış ve “ondalık sayıların herkes tarafından kullanılabileceğini” göstermiştir.
– Pisagor ve öğrencileri, oranlar ve kesirlerle ilgili önemli çalışmalar yapmıştır.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 2: Kesirlerle İşlemler
Göktuğ, beş arkadaşını hafta sonu evine davet ederek eşit büyüklükte iki adet pizza yapmıştır. 1. pizzayı 8, 2. pizzayı 12 eşit büyüklükte parçaya ayırmıştır.

Göktuğ ve arkadaşları iki pizzanın tamamını yediklerine göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) 1. pizzadan Eymen 2 dilim, Tuğba ise 4 dilim yemiştir. Eymen ve Tuğba’nın yedikleri pizza miktarlarını kesirle ifade ederek yedikleri toplam pizza miktarının 1. pizzanın kaçta kaçı olduğunu bulunuz. Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
- pizza 8 dilimdir.
Eymen: 2/8
Tuğba: 4/8
Toplam:
2/8 + 4/8 = 6/8 = 3/4
Eymen ve Tuğba, 1. pizzanın 3/4’ünü yemiştir.
veya

b) 2. pizzadan Uraz 4 dilim, Eray ise 5 dilim yemiştir. Eray ve Uraz’ın yedikleri pizza miktarlarını kesirle ifade ederek Eray’ın Uraz’dan fazla yediği pizza miktarının 2. pizzanın kaçta kaçı olduğunu bulunuz. Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
2. pizza 12 dilimdir.
Uraz: 4/12
Eray: 5/12
Eray’ın Uraz’dan fazla yediği miktar:
5/12 − 4/12 = 1/12
veya

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları Birinci Kitap
c) Göktuğ 1. pizzadan, Tuncay ise 2. pizzadan kalan dilimleri yemiştir. Buna göre;
1) Göktuğ ve Tuncay’ın yedikleri pizza miktarlarını kesirle ifade ederek toplam yedikleri pizza miktarını gösteren sayı cümlesini yazınız.
Cevap:
- pizzada kalan: 2/8
- pizzada kalan: 3/12
Sayı cümlesi:
2/8 + 3/12
veya

2) Göktuğ ve Tuncay’ın yedikleri pizza miktarlarına denk olan kesirleri kullanarak toplam yedikleri pizza miktarını kesirle ifade eden eş değer sayı cümleleri yazabilir misiniz? Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
2/8 = 1/4
3/12 = 1/4
Eş değer sayı cümlesi:
1/4 + 1/4 = 2/4 = 1/2
veya

ç) Göktuğ ve Tuncay’ın toplam yedikleri pizza miktarının bir pizzanın kaçta kaçı olduğunu bulabilir misiniz? Yedikleri toplam pizza miktarını bulabilmek için 1 ve 2. pizzadaki dilimlerin büyüklüklerinin eş olup olmama durumunun gerekliliği ile ilgili neler söylersiniz? Fikirlerinizi nedenleriyle yazıp, arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Göktuğ ve Tuncay toplam 1/2 pizza yemiştir.
Toplam pizza miktarını bulmak için dilimlerin büyüklükleri eşit olmalıdır. Eşit değilse kesirler eş değerlere çevrilmelidir.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları Birinci Kitap
Etkinlik 3: Kesirlerde Toplama Ve Çıkarma Modellemeleri

Yukarıdaki kesirlerde toplama ve çıkarma işlemleriyle ilgili yapılan modellemeleri inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) 1 ve 2. modellemenin başlangıcında alt alta verilmiş olan ve eş büyüklükteki bütünlerle modellenen kesirlerin birim kesirlerini belirleyiniz. Bu birim kesirlerin eş büyüklükte olup olmama durumuyla ilgili neler söylersiniz?
Cevap:
- modellemede birim kesirler 1/4 ve 1/8,
- modellemede 1/3 ve 1/2’dir.
Bu birim kesirler eş büyüklükte değildir, bu yüzden önce eşitlenmeleri gerekir.
b) 1 ve 2. modellemenin başlangıcında alt alta verilmiş olan kesir modellerini kullanmak yerine onlara denk olan kesir modellerinin kullanılmasının nedeni ile ilgili neler söylersiniz?
Cevap: Toplama ve çıkarma yapabilmek için kesirler, paydaları aynı olacak şekilde denk kesirlere çevrilmiştir. Böylece işlem yapılması kolaylaşmıştır.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları Birinci Kitap
c) Aşağıdaki kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını modelleyerek bulunuz.
Cevap:















