6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158. Cevapları
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 153-154-155-156-157-158 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Gerçek Yaşam Problemleri Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155-156-157-158. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Gerçek Yaşam Problemleri Cevapları
3. Tema Sayılar ve Nicelikler (2): Kesirlerle ilgili problemlerde payda eşitleme yöntemi kullanarak işlemler yapılır ve sonuçlar basit kesre indirgenir. Bu yöntem, günlük hayattaki oranları ve miktarları hesaplamada bize yardımcı olur.
İçindekiler
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 155. Cevapları Birinci Kitap
Problem 1
Oğuz Bey, evinin bahçesinin yarısına ağaç dikecektir. Ağaç dikilecek alanın 1/14 ’ine çam,
3/7 ’üne meşe ve geriye kalan alana kavak dikecektir.
Buna göre kavak dikilecek alan evin bahçesinin alanının kaçta kaçıdır?
Cevap:
Bahçenin ağaç dikilecek kısmı:
1/2 = 7/14
Çam + meşe:
1/14 + 3/7 = 1/14 + 6/14 = 7/14
Kavak:
7/14 − 3/14 = 4/14
Sonuç: Kavak dikilecek alan, bahçenin 4/14’üdür (2/7).
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 156. Cevapları Birinci Kitap
Problem 2

Aysu Hanım, eşit büyüklükteki iki sürahiden birini vişne, diğerini portakal suyu ile tamamen dolduruyor.
Vişne suyunun 5/8 ‘ ini, portakal suyunun ise 11/16’ini sattıktan sonra 1. sürahide kalan vişne suyunun tamamım 2. sürahiye boşaltıp karışık meyve suyu elde ediyor.
Buna göre son durumda 2. sürahide boş kalan kısmın bu sürahinin kaçta kaçı olduğunu problem çözme adımlarını uygulayarak bulunuz.
Cevap:
1. Adım:
Kullanılan sayılar: 5/8, 11/16
İşlemler: çıkarma, toplama
2. Adım: Kalanlar bulunup toplanacak, boş kısım hesaplanacak
3. Adım:
Vişne: 1 − 5/8
Portakal: 1 − 11/16
4. Adım: Kalan vişne suyu 2. sürahiye eklenir
5. Adım: Toplamın 1’den küçük olacağı tahmin edilir.
6. Adım:
1 − 5/8 = 3/8
1 − 11/16 = 5/16
3/8 = 6/16
6/16 + 5/16 = 11/16
7. Adım: 11/16 < 1 olduğu için işlem doğru kontrol edilir.
8. Adım: Payda eşitleme kısa yol olarak kullanılır.
9. Adım: Aynı yöntem benzer kesirli problemlerde uygulanır.
10. Adım: Farklı örneklerle doğruluğu görülür.
Sonuç: 5/16
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 157. Cevapları Birinci Kitap
Problem 3
Tam dolu bir sürahideki limonatan 1/3’ini Erkan, 2/5’sini Sevgi içmiştir. Sevgi ile Erkan’ın içtiği limonata miktarı arasındaki farkın, tam dolu sürahideki limonata miktarının kaçta kaçı olduğunu bulunuz.
Cevap:
Erkan: 1/3
Sevgi: 2/5
Payda eşitleme:
1/3 = 5/15
2/5 = 6/15
Fark:
6/15 − 5/15 = 1/15
Sonuç: 1/15
Problem 4
Ezgi, parasının 2/9’si ile defter ve 11/27’i ile kitap almıştır. Buna göre Ezgi’nin geriye kalan parasının başlangıçtaki para miktarının kaçta kaçı olduğunu bulunuz.
Cevap:
Harcanan para:
2/9 + 11/27
Payda eşitleme:
2/9 = 6/27
Toplam harcanan:
6/27 + 11/27 = 17/27
Kalan para:
1 − 17/27 = 10/27
Sonuç: 10/27
Problem 5
Bir usta, bir evin duvarının 3/7’ünü birinci gün, 5/28’ini ikinci 9ün boyamıştır. Bu usta, evin duvarının tamamını üç günde boyamıştır. Buna göre ustanın üçüncü gün evin duvarının kaçta kaçını boyadığını bulunuz.
Cevap:
1. gün: 3/7
2. gün: 5/28
Payda eşitleme:
3/7 = 12/28
İlk iki gün:
12/28 + 5/28 = 17/28
3. gün:
1 − 17/28 = 11/28
Sonuç: 11/28
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 158. Cevapları Birinci Kitap
Problem 6

“Sıfır Atık Projesi” uygulanan bir okuldaki 6. sınıf öğrencilerinin yapmış olduğu “Atık Pil Toplama Kampanyası”nda bir hafta boyunca toplanan atık pil miktarları aşağıdaki tabloda verilmiştir.

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) 6-B sınıfının topladığı atık pil miktarının 6-A sınıfının topladığı atık pil miktarından ne kadar fazla olduğunu kesirlerin 0, 1/2 ve 1’e yakınlığını kullanarak önce tahmin ediniz. Daha sonra gerçek sonucu bularak tahmininizle karşılaştırınız.
Cevap: Tahmin + gerçek sonuç
Tahmin:
6-A ≈ 2 kg
6-B = 3 kg
→ Fark ≈ 1 kg

Gerçek sonuç: 1 1/4 kg
b) 6-C ve 6-D sınıflarının topladığı atık pil miktarlarının toplamını bulunuz.
Cevap:
6-C ve 6-D toplamı

Payda eşitleme (30):

Sonuç: 17/5 kg ( = 3 2/5 kg)
c) En fazla atık pil toplayan sınıfın en az atık pil toplayan sınıftan ne kadar fazla atık pil topladığını bulunuz.
Cevap:
En fazla – en az fark
- En fazla: 6-C → 15/6 kg
- En az: 6-D → 9/10 kg

Payda eşitleme (30):

Sonuç: 8/5 kg ( = 1 3/5 kg)














