Anasayfa Kitap Cevapları
6 Şubat 2024, 22:59 - Zülal Güneş Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-224-225-226-227-228-229 Cevapları MEB Yayınları

Bir Boyacı İle Konuştum Metni Cevapları

8. TEMA İletişim: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228-229. Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222-224-225-226-227-228-229. Cevapları MEB Yayınları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

İletişim konusunda yaptığınız araştırmalarınızı ve gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İletişim; bilgi, duygu ve düşüncelerimizi karşımızdaki kişiye aktarmaktır. İletişim sözcüğü Latince kökenli bir sözcüktür ve ”communication” sözcüğünün karşılığıdır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek karşılarına yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.

Gön
Tahminim: Deri.
Anlamı: İşlenmiş deri.

Kavaf
Tahminim: Özenilmeden yapılmış şey.
Anlamı: Düşük nitelikli, ucuz ayakkabı yapan satan kişi.

Kundura
Tahminim: Ayakkabı modeli.
Anlamı: Bağcıksız ayakkabı.

Paket taşı
Tahminim: Kaldırım taşı.
Anlamı: İşlenmiş kaldırım taşı.

Su yolu
Tahminim: Suyun gittiği yol.
Anlamı: Demir boruyla yapılmış oluk.

Tramvay
Tahminim: Trene benzeyen, toplu taşıma aracı.
Anlamı: Raylar üzerinde elektrik gücü ile giden yolcu taşıtı.

Zenne
Tahminim: Kadın kılığına girerek oyun sergileyen erkek.
Anlamı: Kadın giysileri ile kadın rolüne giren ve gösteri yapan erkek.

Zımpara
Tahminim: Çıkıntıları temizleyen araç.
Anlamı: Aşındırıcı olarak kullanılan kayaç.

Zifir
Tahminim: Karanlık.
Anlamı: Kara, karanlık.


b) Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını araştırınız. Siz de bu kelime ve kelime grupları ile kurduğunuz cümleleri boş bırakılan yere yazınız.
Cevap:

• Estağfurullah beyim. Ne yapalım, her gün karşımıza bir sürü insan geliyor.
› Estağfurullah öyle demek istemedim.

• Tenha yerde şapkaları üst üste koymaya ne hacet!
› Gitmesine ne hacet!

• Bizim gözümüzü yıldıran bunlar değil, zenne kunduraları.
› Gözümü yıldıran bu işler değil, onun hareketleri.

• Kör kör parmağım gözüne bayım!
› Orada da bazı kimseler sanat denince ille kuru, basit, yalın kat, kör kör parmağım gözüne bir üslubu anlıyorlar.

Sonraki Ödev:  Günlük Hayatınızda Karşılaştığınız İş Yeri Adları ve Tabelalardaki Yabancı Kelimelerin Kullanımıyla İlgili Ne Düşünüyorsunuz?

• Yılan derisi mi istersin, balık derisi mi, sözüm ona domuz derisi bile var.
› Sözüm ona, sen üstüne alınma.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.

1. Yazar, kundura boyatmaya niçin alışamamıştır? Açıklayınız.
Cevap: Ayağını boyacılara doğru uzattığı için rahatsızlık duymuş ve alışamamıştır.


2. Yazar, boyacılarla berberleri hangi yönden karşılaştırmaktadır?
Cevap: Sürekli konuşuyor olduklarından dolayı karşılaştırmaktadır.


3. Boyacı, yazarın mesleğini hangi nesneleri gözlemleyerek bulmaya çalışır?
Cevap: Ayakkabının burnunu, şapkasını ve pantolonunun paçalarını  gözlemleyerek bulmaya çalışır.


4. Boyacı, insanlarla ilgili tahminlerinin doğruluğunu neye borçludur?
Cevap: Çok insan ile karşılaşıp, gözlemlemesine borçludur.


5. Boyacı, en çok hangi müşterilerinin ayakkabılarını boyarken sıkıntı yaşamaktadır?
Cevap: Zennelerin kunduraları olan müşterilerin ayakkabılarını boyarken sıkıntı yaşamaktadır.


6. Siz çevrenizdeki canlı ya da cansız varlıkları gözlemlemeyi sever misiniz? Niçin?
Cevap: Evet severim. Çünkü farklı şeyler görmek, başkalarını izlemek bana keyif verir.


7. İnsanların beden dilini ya da eşyaların gizli dilini hangi insanlar daha doğru yorumlar?
Cevap: Sürekli bu insanlar ve eşyalarla irtibat halinde olan kişiler daha doğru yorumlar.


3. ETKİNLİK

Siz de metinle ilgili üç soru hazırlayınız.
Cevap:
1- Boyacıyı hangi kunduralar yıldırmıştır?
2- Yazar boyacıya ne olmasını söylemiştir?
3- Yazarın mesleği nedir?


4. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki cümlelerde düşünceyi geliştirme yollarından (karşılaştırma, benzetme, örneklendirme) hangileri kullanılmıştır? İlgili boşluğa yazınız.
Cevap:

• Biz ne deriler görüyoruz. Boya değil, altın yaldız vursan manda gönü gibi donuk duruyor.
› BENZETME

• Amma berberler müşterisiyle konuşur, boyacılar birbirleriyle.
› KARŞILAŞTIRMA

• Biz ne zenne kunduraları boyadık: yılan derili, balık derili, sözüm ona domuz derili…
› ÖRNEKLENDİRME


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 226-227 Cevapları MEB Yayınları

b) Siz de karşılaştırma, benzetme, örneklendirme içeren cümlelerinizi ilgili boşluğa yazınız.

Karşılaştırma: Annemin yemeği halamın yaptığından daha güzel olmuş.
Benzetme: Kabarık elbisesiyle prenses gibiydi.
Örneklendirme: Bir bilgisayar alırken mutlaka ekran kartı, işlemci ve ses kartı gibi teknik özelliklere dikkat etmek gerekmektedir.


5. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları yanıtlayınız.

1. Sizce satıcıların bir ürünü satarken o ürüne daha güzel bir isim bulmasının sebebi nedir?
Cevap: İlgi çekmesi için o ürüne daha güzel bir isim bulurlar.

Sonraki Ödev:  6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236-238-239-240-241 Cevapları MEB Yayınları

2. “Boyacı” ile “Türkçenin Gül Bahçeleri“ adlı metinlerde geçen esnafların müşterileri ile kurduğu iletişim dilini karşılaştırınız.
Cevap:  ”Türkçenin Gül Bahçeleri” metninde benzetmeler yapılarak müşterinin ilgisini çekecek bir dil ile konuşulup ürünleri pazarlarken; ”Boyacı” metninde esnaf ile müşteri arasında ilgi çekici bir konuşma geçmektedir.


b) Siz de daha önce seyyar satıcılar ile ilgili yaptığınız gözlemlerden yola çıkarak, satıcı-müşteri arasında geçen bir konuşma metni tasarlayıp ilgili boşluğa yazınız.
Cevap:

— Gel vatandaş gel! En taze midyelere gel!
— Kolay gelsin, 20 tane alabilir miyim?
— Tabi efendim. Midyeler yolda geliyooor.
— Teşekkürler, elinize sağlık. Ücreti ne kadar?
— 25 ama sen 20 ver hemşerim. Ayağın alışsın maksat.
— Eyvallah usta. Bereket versin!
— Yine bekleriz efendim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

a) Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerden hareketle soruları yanıtlayınız.

1. Hangi satıcıların sözleri uyumludur?
Cevap: Patlıcan, börülce ve şeftali satıcısının sözleri uyumludur.


2. Hangi satıcı ürününü satarken tezat (karşıtlık) sanatını kullanmıştır?
Cevap: Çorba ve börülce satıcıları karşıtlık sanatını kullanmıştır.


3. Hangi satıcı ürününü satarken abartma (mübalağa) sanatını kullanmıştır?
Cevap: Şeftali ve karpuz satıcıları abartma sanatını kullanmıştır.


4. Hangi satıcı ürününü satarken benzetme sanatına başvurmuştur?
Cevap: Patlıcan satıcısı benzetme sanatına başvurmuştur.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 229 Cevapları MEB Yayınları

b) Aşağıdaki cümlede tekrarlanan “gel“ kelimesi cümleye nasıl bir anlam katmıştır?
Cevap: “Gel“ kelimesi cümlenin anlamını kuvvetlendirmiştir.


c) Sevinç ve şaşma duygusu içeren cümlelerinizi aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap:
Gözlerime inanamıyorum! gelmişsin.› Şaşırma.
Yaşasın! yüzmeye gidiyoruz.› Sevinç


d) “c” maddesinde kurduğunuz cümlelerin sonuna hangi noktalama işaretini koydunuz? Niçin?
Cevap: Ünlem işreti koydum. Çünkü şaşırma ve sevinç cümlelerinin sonuna ünlem işareti konur.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

İnsanların ön yargılı davranmalarının sebepleri neler olabilir? Araştırınız.
Cevap: İnsanlar empati kurmadıklarından, farklılıklara saygı duyamadıklarından ve kişiyi yeterince tanımadıklarından dolayı ön yargılı davranırlar.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap