6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-26-27-28-29 Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-26-27-28-29 Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 24-25-26-27-28-29 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Annem Yeryüzüydü, Babam Gökyüzü Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24-26-27-28-29 Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Annem Yeryüzüydü, Babam Gökyüzü Cevapları
1. Tema Dilimizin Zenginliği
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları Birinci Kitap
Haydi, Başlayalım!
“Nine”, “hayal”, “oyun” kelimeleri birer renk olsaydı sizce bunlar hangi renkler olurdu? Sebeplerini açıklayınız.
Cevap: Nine yeşil, hayal mavi ve oyun turuncu renkte olurdu. Çünkü nineler bana doğallığı, toprağı, yeşili anımsatıyor. Hayaller; deniz ve gökyüzü gibi uçsuz bucaksız olduğu için maviyi anımsatıyor. Oyun ise enerjiyi heyecanı hissettirdiği için turuncuyu anımsatmaktadır.
“Atasözü” kelimesine bu ismin verilme sebebi ne olabilir? Bir sözün atasözü hâline gelmesi için sizce ne kadar süre geçmesi gereklidir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atasözü kelimesine bu ismin verilme sebebi eski büyüklerimizin söylemiş olması ve günümüze kadar gelmesi olabilir. Bir sözün atasözü haline gelmesi için bence üzerinde 100 yıl kadar geçmesi gereklidir.
Aile büyüklerinizden sıkça duyduğunuz atasözü ve deyimler nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Aile büyüklerimden sıkça ”sakla samanı gelir zamanı,” ”gün gelir devran döner,” ”bin ölçüp bir biçmeli” atasözlerini duyuyorum.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Birinci Kitap
1. Anlayalım
a. “Bakraç” denince aklınıza neler geliyor? Söyleyiniz.
Cevap: Bakraç denince aklıma bir alet olduğu geliyor.
b. Karekodu okutarak “Bakraç” adlı dijital içeriğe ulaşınız.
c. İçeriğin konusu nedir? Söyleyiniz.
Cevap: İçeriğin konusu, bakraç kelimesinin anlamını öğrenen bir çocuk anlatılıyor olabilir.
ç. İçerikteki kahraman, “bakraç” kelimesinin anlamını tahmin etmeye çalışırken hangi yollara başvuruyor? Söyleyiniz.
Cevap: Başka kelimelere benzeterek anlamını bulmaya çalışıyor ve sonuca ulaşamayınca Türkçe sözlüğe bakıyor.
2. Anlayalım
a. “Annem Yeryüzüydü Babam Gökyüzü” metnini tekrar gözden geçiriniz ve anlamını bilmediğiniz kelime/kelime gruplarını belirleyiniz. “1. ANLAYALIM” etkinliğinden yola çıkarak bu kelime/kelime gruplarının anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap:
Anlamını Bilmediğim Kelime/Kelime Grupları:
- Harman yeri
- Kandil ışığı
- Serinkanlı
Tahminlerim:
Harman yeri: Tarla işlerinin yapıldığı büyük boş alan.
Kandil ışığı: Gaz yağı ile yanarak ışık veren aydınlatma aracı.
Serinkanlı: Soğukkanlı, duygularını dizginleyebilen.
b. Kelime/kelime gruplarının anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Tahmininizin doğru cevaba yaklaşma durumuna göre yıldızları boyayınız (Üç yıldız “Tahminim doğru.”, iki yıldız “Tahminim kısmen doğru.”, bir yıldız “Tahminim doğru değil.” ifadelerini karşılamaktadır.).
Cevap:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları Birinci Kitap
3. Anlayalım
a. Aşağıdaki kelime/kelime gruplarının bir arada olma gerekçesini belirleyip söyleyiniz. Bu gerekçeye uygun olacak şekilde metinden birer kelime/kelime grubu belirleyiniz ve bu gruplara örnekteki gibi ekleyiniz.
Cevap:
b. Eklediğiniz kelime/kelime gruplarından hangileri metni daha iyi yansıtmaktadır? Söyleyiniz.
Cevap: Eklediğim kelimelerin hepsi metni iyi yansıtmaktadır. Çünkü birbirleri ile ilişkili kelimeler kullandım.
4. Anlayalım
a. Okuduğunuz metindeki farklı renkle yazılmış ifadeleri inceleyiniz. Bu ifadelerin ortak özelliği ne olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Farklı renkte yazılmış ifadelerin ortak özelliği atasözü olmalarıdır. Farklı renkte yazılarak dikkat çekmeleri istenmiştir.
b. Metinde aynı özelliği taşıyan başka ifadeler var mı? Metni bu açıdan gözden geçiriniz ve belirlediğiniz ifadelerin altını çiziniz.
Cevap: “Hazıra dağlar dayanmaz.” ve “Ödünç yiyen kesesinden yer.” , “Bin bilsen de bir bilene danış.” ve “Soran dağlar aşmış, sormayan ovada
yolunu şaşmış.” aynı özelliği taşımaktadır.
c. Bu ifadeler metne anlamca nasıl bir katkıda bulunmuştur? Bu ifadelerin yerine başka hangi ifadeler kullanılabilirdi? Söyleyiniz.
Cevap: Bu ifadeler metnin anlatımını destekleyerek kısa bir şekilde anlatılmasını sağlamıştır.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Birinci Kitap
5. Anlayalım
Okuduğunuz metindeki kahramanın çocukluğu ile ilgili aşağıdaki ifadelerin doğruluk durumunu değerlendiriniz ve örnekteki gibi ifade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazın. Bu cevaplara ulaşmanızı sağlayacak gerekçeleri metinden belirleyip söyleyiniz.
Cevap:
6. Anlayalım
a. Yandaki karekodu okutarak “Lafla Peynir Gemisi Yürür mü?” adlı içeriğini izleyiniz.
Cevap:
b. İzlediğiniz içerikteki hikâye unsurlarını belirleyerek yazınız.
Cevap:
c. İzlediğiniz içerikte yer alan kahramanlar arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Cevap: Kahramanlardan Aksi Yusuf ticaretle uğraşı. Gemi kaptanı Aksi Yusuf’un ticaret yapmak için gittiği yere götürür.
ç. Hikâyenin geçtiği şehir deniz kıyısında yer almasaydı olay örgüsü bu durumdan nasıl etkilenirdi?
Cevap: Olay örgüsü gemide değil de kara yollarında bir otobüs veya uçakta gerçekleşebilirdi.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları Birinci Kitap
1. Anlatalım
a. Metinde geçen “Soran dağlar aşmış, sormayan ovada yolunu şaşmış.” ifadesi ile anlatılmak istenen ne olabilir? Aşağıdaki sorulardan hareketle tartışınız.
Cevap: Bu ifade ile istişare etmenin, başkalarına sorup fikir almanın doğru yola ulaştıracağı anlatılmak istenmiştir.
Günlük yaşamınızda karşılaştığınız güçlük ve kolaylıklar bu yer şekillerinden hangileri ile ilişkilendirilebilir?
Cevap: Günlük yaşamımızda karşılaştığımız güçlükler dağlarla, kolaylıklar ovalarla ilişkilendirilebilir.
Yer şekillerinden dağ ve ovanın hangi özellikleri, bu sözün anlamı ile ilişkili olabilir?
Cevap: Dağlar yüksek, engebeli ve pürüzlü yerlerdir bu nedenle zorluklarla ilişkilendirilir. Ovalar düz, pürüzsüz yerlerdir bu nedenle kolaylıkla ilişkilendirilir.
b. Etkinliğin “a” maddesindeki sözü bir dörtlüğe dönüştürmek için iki dize daha yazınız.
Cevap:
Soran dağlar aşmış,
sormayan ovada yolunu şaşmış,
Akıllısı danışıp çıkmış,
Akılsızı sormadan yolda kalmış.
c. Yazdığınız dörtlüğü aşağıdaki yönergelerden birini seçerek uygun şekilde seslendiriniz.
2. Anlatalım
a. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Bu görseller birer ses ile ifade edilseydi bu sesler neler olurdu? Dilimizde bu seslerle ilgili kelime/kelime grupları var mı? Tartışınız.
Cevap: Dilimizde bu seslerle ilgili kelimeler vardır. Arı vızıldaması, su şakırdaması, suyun fokurdaması ve benzeridir.
b. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili ifadeler yerine hangi kelime/kelime grupları getirilebilir? Etkinliğin “a” maddesinden hareketle ifadeleri düzenleyip söyleyiniz.
Cevap:
- Top cama vurunca cam paramparça oldu.
- Tencereden kaynayan süt fokurduyordu.
- Karların erimesiyle beslenen dere şarıl şarıl akıyor.