7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 50-52-53-54-56-57. Cevapları

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 50-52-53-54-56-57. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bir Devlet Doğuyor -2 Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 50-52-53-54-56-57. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Bir Devlet Doğuyor -2 Cevapları

2. Ünite Osmanlı Kültür ve Medeniyeti: Osmanlı Devleti’nin kuruluş ve yükseliş döneminde uyguladığı tımar sistemi ve dengeli dış politika, hem ekonomik hem de askeri alanda güçlenmesini sağlamıştır. Fetret Devri’ndeki iç karışıklıklar ise birliğin bozulmasına neden olmuş, ancak Balkanlar’da bırakılan kültürel eserler Osmanlı mirasını günümüze taşımıştır.

Önceki Sayfalar: 42-43-44-45-46


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde

Fetret Devri’nde Osmanlı Devleti’nin siyasi ve ekonomik düzeninin bozulması ve beyliklerin yeniden kurulması, devletin geleceğini nasıl etkilemiş olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Beyliklerin yeniden kurulması ve devletin zayıflaması ülkede birliğin bozulmasına yol açmıştır.


Sıra Sizde 1

Doğu Roma’yı vergiye bağlamasının etkileri neler olabilir? Düşüncelerinizi Söyleyiniz.
Cevap: Osmanlı’nın gücünü göstermiş ve Bizans’ın zayıflamasına katkıda bulunmuştur.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde 2

Osmanlı Devleti’ne ait izler taşıyan Balkan şehirleri hakkında araştırma yapınız. Aşağıda verilen alana yaptığınız araştırma sonucunda tanıtım afişi hazırlayıp sınıfınızda paylaşınız.
Cevap:

Osmanlı Devleti uzun yıllar Balkanlar’da hakimiyet kurmuş, bölgede camiler, köprüler, hanlar, hamamlar, medreseler ve saat kuleleri gibi pek çok eser bırakmıştır. Bu eserler günümüzde hala kullanılmakta ve şehirlere tarihi bir kimlik kazandırmaktadır.

Mostar (Bosna-Hersek): Mimar Sinan’ın öğrencisi Mimar Hayreddin’in yaptığı Mostar Köprüsü Osmanlı izlerinin en önemlisidir.

Saraybosna (Bosna-Hersek): Gazi Hüsrev Bey Camii, hanlar, sebiller ve çarşı Osmanlı döneminden kalmadır.

Prizren (Kosova): Sinan Paşa Camii ve taş köprüler Osmanlı eserlerindendir.

Üsküp (Makedonya): Taşköprü, Mustafa Paşa Camii ve saat kulesi Osmanlı döneminde yapılmıştır.

Sofya (Bulgaristan): Banya Başı Camii Osmanlı’dan günümüze ulaşan önemli bir eserdir.

Balkanlarda Osmanlı izleri


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Aşağıda Osmanlı Devleti’nin kuruluş dönemi padişahlarının görselleri karışık olarak verilmiştir. Verilen görselleri kronolojik olarak tarih şeridine yerleştiriniz.
Cevap:

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde 3

Osmanlı Devleti’nin uyguladığı tımar sistemi ile ulaşmak istediği amaçlar nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Osmanlı Devleti’nin uyguladığı tımar sistemi ile ulaşmak istediği amaç orduyu güçlendirmek, tarım üretimini sürekli kılmak ve devletin masraflarını azaltmaktır.


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları

Sıra Sizde 4

Osmanlı Devleti’nde farklı mesleki grupların oluşmasının toplumsal yapıya nasıl bir etkisi olmuştur? Söyleyiniz.
Cevap: Osmanlı Devleti’nde farklı mesleki grupların oluşmasının toplumsal yapıya olumlu etki etmiştir. Farklı meslek grupları ekonomiye katkı sağlamış, toplum düzenini sağlamıştır.


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları

4.Etkinlik

Aşağıdaki kutularda verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğunu belirleyerek çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız çıkışı aşağıdaki alana yazınız.
Cevap:

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları

Ulaşılan Çıkış: 3.Çıkış


Önceki Sayfalar: 42-43-44-45-46


Sonraki Ödevler