8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-107. Cevapları

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-107. Cevapları Sonuç Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 102-103-104-105-106-107 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Verilerin Farklı Gösterimleri Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102-107. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Verilerin Farklı Gösterimleri Cevapları

2. Ünite Kareköklü İfadeler Veri Analizi: Grafikler, verileri daha anlaşılır kılmak için farklı türlerde kullanılır. Her grafik türü, bilgiyi en uygun şekilde göstermek amacıyla tasarlanmıştır.


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 102. Cevapları Sonuç Yayınları

Melisa, projesini tamamlayabilmek için grafiklerin neden farklı çeşitlerinin olduğunu açıklamak zorundadır. Sizce o, bu durumu projesinde nasıl belirtmelidir? Açıklayınız.
Cevap: Grafikler farklı türlerde hazırlanır çünkü her grafik, bilgiyi farklı bir şekilde göstermeye yarar.
• Daire grafiği, bir bütünün parçalarını oranlarıyla göstermek için kullanılır.
• Çizgi grafiği, zaman içindeki değişimleri ve artış-azalışları en iyi şekilde gösterir.
• Sütun grafiği, farklı grupları veya değerleri kolayca karşılaştırmak için uygundur.

Bu yüzden grafik çeşitleri farklıdır; çünkü her grafik, verilen bilgiyi en anlaşılır olacak şekilde sunmayı amaçlar.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107. Cevapları Sonuç Yayınları

Alıştırmalar

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107. Cevapları

1. Cengiz’in dört gün boyunca kardeşleri ile geçirdiği sürenin dağılımı, yandaki daire grafiğinde gösterilmiştir.
Cengiz, dört gün boyunca kardeşleri ile toplam 1440 dakika vakit geçirdiğine göre daire grafiğindeki verileri sütun grafiğinde gösteriniz.
Cevap: Daire grafiğindeki açılar:

  1. gün → 90°
  2. gün → 45°
  3. gün → 135°
  4. gün → 90°

Toplam: 360°

Her günün süresi aşağıdaki formülle bulunur:

Süre = 1440 × (açı / 360)

Hesaplamalar:

  1. 1. gün: 1440 × (90 / 360) = 360 dakika
  2. 2. gün: 1440 × (45 / 360) = 180 dakika
  3. 3. gün: 1440 × (135 / 360) = 540 dakika
  4. 4. gün: 1440 × (90 / 360) = 360 dakika

Sütun grafiğinde gösterilecek değerler:

  1. gün: 360 dakika
  2. gün: 180 dakika
  3. gün: 540 dakika
  4. gün: 360 dakika

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107. Cevapları


2. Nermin Hanım’ın şirketinin altı aylık gelir durumunun aylara göre dağılımı yandaki tabloda verilmiştir.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107. Cevapları Sonuç Yayınları

Tablodaki verileri, çizgi grafiğinde gösteriniz.
Cevap: Ocak–Haziran arasındaki satışlar dalgalı bir seyir izleyip Nisan ayında en yüksek değere, Ocak ve Mart ayında en düşük değere ulaşmıştır. Mayıs ve Haziran’da ise satışlar tekrar düşüş göstermiştir.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 107. Cevapları Sonuç Yayınları


3. Yüksek lisans yapan Ertuğrul Bey’den araştırma yapması isteniyor. Ertuğrul Bey’in araştırma yaparken beş hafta boyunca okuduğu sayfa sayıları, aşağıdaki sütun grafiğinde gösterilmiştir.

Sütun grafiği

Sütun grafiğindeki verileri, daire grafiğinde gösteriniz.
Cevap: Beş haftalık okuma miktarları toplam 1000 sayfadır.
Buna göre daire grafiğinde:

  1. hafta: 100 sayfa → %10
  2. hafta: 200 sayfa → %20
  3. hafta: 400 sayfa → %40
  4. hafta: 200 sayfa → %20
  5. hafta: 100 sayfa → %10

Bu oranlar kullanılarak daire grafiği oluşturalım.

daire grafiği


Sonraki Ödevler