8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40. Cevapları Hecce Yayıncılık bölümünde, ders kitabı sayfa 38-39-40 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Dostluğun Değeri Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1. Tema Erdemler: 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38-39-40. Cevapları Ferman Yayınları
Dostluk kavramı sizin için ne ifade eder? İnsanlar neden dostluk kurmaya ihtiyaç duyar? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Dostluk, karşılık beklemeden destek olmayı, yardım etmeyi, yargılamak yerine doğru yolu birlikte bulmayı gösteren bir arkadaşlıktan öte bağdır. İnsanlar, beklenti içinde olmadan, yargılanmadan, eğlenebileceği, destek olmasını istediği birini aradığı için dostluğa ihtiyaç duyarlar.
Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız.
Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Kelime/Kelime Grubu: Filozof
Tahminî Anlamı: Düşünce adamı
Cümlem: Yunan’lara göre Türk filozofları yok denecek kadar azdır.
Kelime/Kelime Grubu: Avcı
Tahminî Anlamı: Mesleği hayvan yakalamak olan kişi
Cümlem: Ormanda gezinen kamuflajlı
Kelime/Kelime Grubu: Üşüşmek
Tahminî Anlamı: Toplanmak, bir araya gelmek
Cümlem: Abur cuburlarımı gören kardeşim başıma üşüştü.
Kelime/Kelime Grubu: Kemirmek
Tahminî Anlamı: Yiyip bitirmek
Cümlem: Tahtakurusu, odunluktaki tüm odunları kemirdi.
Kelime/Kelime Grubu: Düğüm
Tahminî Anlamı: İp bağlamak, açılması zor bağ.
Cümlem: Kulaklığım düğüm düğüm olmadan duramıyor.
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.
1. Metinde anlatılan olay nedir?
Cevap: Avcıdan kaçarken tuzağa yakalanan güvercini kurtarmaya dostu farenin gelmesi ve dostunun sayesinde kurtulması.
2. Metinde size en çok etkileyen bölüm hangisidir? Açıklayınız.
Cevap: Beni en çok etkileyen bölüm tasmalı güvercinin fareye “İlk önce diğerlerini kurtar, ben zaten senin dostunum her türlü kurtarırsın” deyip kendini feda ederek diğerlerini önemsemesi ve aynı zamanda dostluklarına vurgu yapmasıydı.
3. Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için ne yapmaya karar vermişlerdir?
Cevap: Tuzağa düşen güvercinler, kurtulmak için kanat birliğiyle uçmaya karar vermişlerdir.
4. Sizce güvercin neden tasmalıdır? Tartışınız.
Cevap: Güvercinlerin sahibi olduğunu belirtmek ve bu güvercinlerin kafalarına göre hareket etmesini engellemek için tasma takılı olabilir.
5. Tasmalı güvercin, farenin önce öteki güvercinleri kurtarmasını istemiştir. Böyle bir durumda siz nasıl bir karar verirdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Bende tasmalı güvercin gibi davranır, önce diğerlerinin kurtulmasını isterdim. Fare’nin benim dostum olduğu için ne olursa olsun yardımıma geleceğini bilirdim.
Dinlediğiniz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken ana fikre bağlı kalarak ayrıntıya girmeden kendi cümlelerinizi kullanınız.
Cevap: Avı bol olan bir yerde avcılar sürekli ava çıkarlarmış. Bu avcılar sürekli olarak avların üzerine yem düzenleyerek avlarını beklermiş. Günün birinde güvercin sürüsü tuzağı fark etmeden avcıların koyduğu tuzağın ortasındaki yemi yemeye başlamışlar. Yemi yedikleri sırada güvercinler hep birden ağa yakalanmış ve kurtulmaya çalışmışlardır. Herkes tek başına hareket ettiği sırada tasmalı güvercin etrafındakilere fikir vererek birlik ve beraberliği elden bırakmamaları gerektiğini ve kurtulabilirlerse bunun yalnızca beraber, el birliğiyle olacağını söyledi. Güvercinin arkadaşları ağdan kaçtıktan sonra tasmalı güvercinin arkadaşı farenin yanına giderek yardım istemişler. Bunun üzerine fare arkadaşının yanına gittiği sırada tasmalı güvercin önce diğer güvercinlere yardım etmesini söyleyerek fedakarlıkta bulunmuştur.
Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Metnin Konusu: Güvercinlerin takıldıkları ağdan birlik ve beraberlikle kurtulmaları daha sonra farenin gelip güvercinlere yardım etmesi en sonunda dostuna yardım etmesidir.
Metnin Ana Fikri: Birlik, Beraberlik ve Dostluk
Sınıfınızda “dostluğun değeri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız.
Konuşmanızda güdümlü konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için konuşma öncesinde konuyla ilgili beyin fırtınası yapınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadeleri kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Dostluk, insanların yalnızlık duygusunu ortadan kaldıran, yargılanmadan doğruyu bulabileceği bir arkadaşlıktır. Dostluk, zor zamanlarınızda yanınızda olan, koşulsuz sizi sevebilen, yargılamadan yanınızda olup size destek olan kişidir.
Aşağıya “dostluk” konulu hikâye edici bir metin yazınız.
Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı planlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz.
Cevap: 7. sınıfa geçmiştim. Evet bu yıl yeni arkadaşlar edineceğim, yeni dersler öğreneceğim farklı bir yerde okuyacağım. Okulun ilk günü sessiz olduğum için en arka sıraya oturmuştum. Aslında konuşmayı seven bir insanım ama ilk konuşmaları her zaman korkutucuda görürüm. Yanıma gelenlerle konuşuyorum fakat ben gidip kimseyle konuşamıyordum. Önümdeki sıradan bir kız benimle konuşmaya başladı. Bende ona cevap verdim. Sonra biranda yanıma gelip yerini değiştirdi. Artık okulda her şeyi beraber yapmaya başladık. Okulumuz bitti her anımda o benim yanımda ben onun yanındaydım. Okulun bana kazandırdığı en güzel dostluk oldu.
Metni özetleme konusunda biraz kötü olduğu için burdakini okuyarak biraz değiştirip kendim yazmaya çalıştım güzel bir şey çıktı gibi.
Çok işime yaradı teşekkürler