4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118. Cevapları
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118. Cevapları Fersa Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 114-115-116-117-118 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Bölme İşlemi Problemleri Etkinlik Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Bölme İşlemi Problemleri Cevapları
3. Ünite: Bölme işlemi, bir miktarı eşit parçalara ayırmak için kullanılan temel matematiksel işlemdir. Problem çözümünde bölme işlemi kullanıldıktan sonra, çarpma işlemiyle yapılan kontrol, sonucun doğruluğunu teyit etmemizi sağlar.
İçindekiler
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 114. Cevapları Fersa Yayıncılık
Hatırlayalım
Problem: 90 TL 5 çocuğa eşit miktarda paylaştırıldığında her birine kaçar TL düşer?
Yukarıda verilen problemin çözümü için hangi işlem kullanılabilir? Söyleyiniz.
Cevap:

Bu problemi çözmek için bölme işlemi kullanılır.
Çünkü bir miktarı eşit parçalara ayırmak için bölme kullanılır.
İşlem: 90 ÷ 5 = 18
Her çocuğa 18 TL düşer.
Sen Olsan Nasıl Yapardın

Yukarıda verilen problemin çözümünü ve çözümün kontrolünü nasıl yaparsınız? Anlatınız.
Cevap: Her gün eşit sayıda elbise dikileceği için: 816 ÷ 16 işlemini yaparım.
816 ÷ 16 = 51
Demek ki atölyede her gün 51 iş elbisesi dikilmelidir.
Çözümü Kontrol Etme:
Bulduğum günlük sayının doğru olup olmadığını kontrol etmek için:
51 × 16 işlemini yaparım.
51 × 16 = 816
Sonuç yine 816 çıktığı için çözümüm doğrudur.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 115. Cevapları Fersa Yayıncılık
Sıra Sizde
Siz de her gün 15 sefer yapan, her seferde eşit sayıda yolcu taşıyan ve 5 günde 975 yolcu taşınan deniz motoruyla her seferde kaç yolcu taşındığını defterinizde işlem yaparak bulunuz.
Cevap:

Problemi Anlama:
5 günde toplam 975 yolcu taşınmış. Motor her gün 15 sefer yapıyor. Her seferde kaç yolcu taşındığını bulmam gerekiyor.
Çözümü Yapma:
Önce 5 günde yapılan toplam sefer sayısını bulurum:
15 × 5 = 75 sefer
Şimdi toplam yolcu sayısını toplam sefere bölerim:
975 ÷ 75 = 13
Sonuç: Deniz motoru her seferde 13 yolcu taşımıştır.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 116. Cevapları Fersa Yayıncılık
Sen Olsan Nasıl Yapardın 2

Siz yukarıda verilen problemin çözümünü ve çözümün kontrolünü nasıl yapardınız? Anlatınız.
Cevap: Ben olsam problemi şöyle çözerdim:
Önce 22 öğrenciden elde edilen parayı bulurum.
Bunun için 17 × 22 işlemini yaparım ve 374 TL olduğunu bulurum.
Sonra sinemanın toplam geliri 924 TL olduğuna göre,
924 – 374 = 550 TL işlemiyle yetişkin biletlerinden kazanılan parayı bulurum.
Yetişkin bileti 25 TL olduğuna göre,
550 ÷ 25 = 22 işlemini yaparak 22 yetişkin bileti satıldığını bulurum.
Kontrol: Bulduğum sayıları kontrol etmek için:
- Öğrenci geliri: 17 × 22 = 374
- Yetişkin geliri: 25 × 22 = 550
- Toplam: 374 + 550 = 924
Toplam gelir problemdeki ile aynı çıktığı için çözümüm doğrudur.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 117. Cevapları Fersa Yayıncılık
Problem Kuralım

Sıra Sizde 2
Siz de yukarıdaki verileri kullanarak çözümünde bölme işleminin kullanılacağı bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Cevap:
Problem: Bir manav, şeftalileri kasalara yerleştirmektedir. Manavın toplam 840 adet şeftalisi vardır. Her kasaya 24 şeftali koymaktadır. Buna göre:
a) Manav kaç kasa doldurabilir?
b) 14 kasa doldurmak için kaç şeftali gerekir?
Çözüm:
a) Toplam şeftali: 840
Bir kasadaki şeftali: 24
840÷24=35
Manav 35 kasa doldurabilir.
b) 1 kasada: 24 şeftali
14 kasada: 14×24=336
14 kasa için 336 şeftali gerekir.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 118. Cevapları Fersa Yayıncılık
Alıştırma Yapalım
1. Aşağıda verilen problemleri defterinize çözünüz.
a. Hilal, bir kitabı günde 30 sayfa okuyarak 16 günde bitirmiştir. Aynı kitabı günde 20 sayfa okuyan Irmak kaç günde bitirir?
Cevap:
Önce toplam sayfayı bulalım:
30 × 16 = 480 sayfa
Aynı kitabı Irmak günde 20 sayfa okuyorsa:
480 ÷ 20 = 24 gün
Sonuç: Irmak kitabı 24 günde bitirir.
b. Geziye gidecek olan 376 kişilik bir öğrenci grubunu taşımak için kapasitesi 24 yolcu olan araçlardan en az kaç tane gerekir?
Cevap:
376 kişilik bir grup var. Her araç 24 yolcu taşıyor.
376 ÷ 24 = 15 kalan 16
Yani 15 araç doluyor, kalan 16 kişi için 1 araç daha gerekir.
Sonuç: En az 16 araç gerekir.
c. Bir arkadaş grubu lokantada yemek yemiştir. Tüm yemekler için 648 TL hesap gelmiş ve kişi başı 72 TL ödeme yapılacaktır. Ancak gruptakilerden bazılarının parası olmadığı için diğer kişiler 108 TL ödemişlerdir. Buna göre kaç kişi hesabı ödememiştir?
Cevap:
Toplam hesap: 648 TL
Kişi başı ödemesi gereken: 72 TL
Kaç kişilik hesap olduğu:
648 ÷ 72 = 9 kişi
Bazıları ödememiş, diğerleri kişi başı 108 TL vermiş.
Ödeyen kişi sayısı = 648 ÷ 108 = 6 kişi
Toplam kişi = 9 kişiler
Ödemeyen kişi = 9 – 6 = 3 kişi
Sonuç: 3 kişi hesabı ödeyememiştir.
ç. Bir kırtasiyede, her birinde 18 kalem olan kutuların tanesi 54 TL’den satılmaktadır. Bir kişi bu kırtasiyeden kaç kalem satın alırsa 324 TL öder?
Cevap:
1 kutuda 18 kalem, 1 kutu 54 TL
324 TL ile kaç kalem alınır?
Önce kaç kutu alınır:
324 ÷ 54 = 6 kutu
Her kutu 18 kalem olduğuna göre:
6 × 18 = 108 kalem
Sonuç: 108 kalem alınır.
d. Vedat, bir ürünü 765 TL’ye 5 taksitle satın almıştır. Vedat, ürünü 3 taksitle alırsa iki taksit tutarı arasında kaç TL fark oluşur?
Cevap:
Ürün fiyatı: 765 TL
5 taksitte alırsa: 765 ÷ 5 = 153 TL
3 taksitte alırsa: 765 ÷ 3 = 255 TL
Fark: 255 − 153 = 102 TL
Sonuç: Taksit tutarı farkı 102 TL’dir.

Yukarıdaki verileri kullanarak çözümünde bölme işleminin kullanılacağı bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Cevap:
Problem: Bir sınıfta 4 bardak vardır. Bu bardakların 2 tanesi boştur. Diğer iki bardakta 5 kalem ve 4 kalem olmak üzere toplam 9 kalem vardır. Öğretmen, tüm kalemleri 4 bardağa eşit olarak paylaştırmak istiyor.
Buna göre, her bardağa kaç kalem düşer?
Çözüm:
Toplam kalem: 5 + 4 = 9 kalem
Bardak sayısı: 4
Her bardağa düşen kalem:
9 ÷ 4 = 2 kalem (ve 1 kalem artar)
Sonuç: Her bardağa 2 kalem düşer, 1 kalem artar.




















