5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-27-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 26-27-28-29-30-31 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çember Cevapları” ve “Dikme Cevapları” sayfalarını hazırladık. Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-27-29-30-31. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
1.Ünite Geometrik Şekiller: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları
Geometrik Şekiller ve Özellikleri Cevapları
Canan öğretmen 5/B sınıfını pikniğe götürmüştür. Öğretmen, rastgele bir noktaya geçip şerit metreyi 3 metre açarak öğrencilerine “Herkes bu şerit metreyi kullanarak benden 3 metre uzaklıkta olacak şekilde yerleşsin ve el ele tutuşsun.” demiştir. Sizce öğretmen çocuklarla hangi geometrik şekli oluşturmaya çalışmıştır? Oluşan şekilde öğretmenin ve öğrencilerin bulunduğu yerler neyi temsil etmektedir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız ve arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Canan öğretmen 5/B sınıfı öğrencileri ile bir çember oluşturmak istemiştir. Canan öğretmen çemberin merkezini, öğrenciler ise çemberin yarı çapını oluşturmaktadır.
Canan öğretmenin öğrencileri ile oluşturmaya çalıştığı geometrik şekli aşağıdaki kutuya çizmeye çalışınız. Bunun için cetvel kullanarak verilen noktaya eşit uzaklıkta olabildiğince fazla sayıda nokta koyunuz. Koyduğunuz noktaların sayısı arttıkça şekil daha da belirginleşecektir.
Cevap:
Noktaları tek tek işaretleyerek oluşturmak yerine araç yardımıyla bu şekli daha düzgün ve kolay bir biçimde çizilebilir misiniz? Düşüncelerinizi yazınız. Daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Cetvel yardımı ile noktaları tek tek yazmadan düz bir çizgi çizebiliriz.
Pergel kullanılırken önce pergelin kolları arasında rastgele bir açıklık oluşturulur. Daha sonra pergelin sivri ucu herhangi bir noktaya konur ve sabitlenir. Pergelin kalem takılan diğer ucu bu sivri uç etrafında döndürülür. Böylece çember oluşturulur.
Sizler de pergelin kolları arasındaki açıklığı değiştirerek aşağıdaki kareli zemine farklı çemberler çiziniz ve bunları arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. (Pergel kullanırken dikkatli olunuz.)
Cevap:
Pergel kullanarak aşağıdaki kareli zemine yarıçap uzunlukları eşit olan çemberler çiziniz.
Cevap:
Sizce ahşap bloklar zemine nasıl konumlandırılmıştır?
Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Ahşap bloklar zemine dik olarak konumlandırılmıştır.
Mühendis Zeynep Hanım, atık suları binanın çatısından zemine en kısa yoldan taşımak istiyor. Sizce numaralandırılmış borulardan hangisi bu iş için en uygundur?
Cevap: Borulardan 3 numaralı olan zemine en kısa bir şekilde ulaşır.
Alttaki alana bir doğru çiziniz ve doğrunun dışında bir nokta belirleyiniz. Belirlediğiniz noktayı doğru ile birleştiren farklı doğru parçaları çiziniz. Bu doğru parçalarının çizdiğiniz doğruya olan uzaklıkları için ne söyleyebilirsiniz? En kısa doğru parçası sizce nasıl çizilir?
Cevap: En kısa olan doğru parçası her zaman dik olarak çizilen parçadır.
Bu doğru parçasını çizmek ve onun en kısa olduğundan emin olmak için nasıl bir araç kullanmanız gerekir?
Cevap: En kısa olduğundan ve düz olarak çizdiğimizden emin olmak için cetvel ile dik bir çizgi çizmeliyiz.
Aşağıda gönye kullanılarak doğrular çizilmiştir. Hangi numaralı doğruların birbirine dik olduğunu görsellerin altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki noktalardan verilen doğrulara en kısa doğru parçalarını uygun araç ile çiziniz. Yaptığınız çizimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Nokta, doğru parçası, ışın, doğru ve açıyı araç ve teknoloji kullanarak çizmeyi öğrendiniz. Bu çizimleri yaptığınız yüzeyleri yazınız.
Cevap: Bu çizimleri yaptığımız yüzeyler, kağıt, tahta, akıllı tahta, tablet gibi araçlardır.
Bu çizimleri gerçekleştirdiğiniz yüzeylerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Çizimleri yaptığımız alanların ortak özelliği düz olmalarıdır.
Çok güzel bir şey çok güzel teşekkürler ben sadece sayfa 42 e baktım ve çok yararlandım ama sadece bir yere baktım çünkü anlamamıştım
Çok seviyorum forum sınıfı diğer sitelere baktığımda hep yanlış çıkıyor sen doğrusun forum sinif
Gerçekten çok işime yaradı teşekkür ederim
Bu site olmak mükemmel cevaplar olmak doğru uga buga
Derslerin cevaplar çok güzel ben çok seviyorum
Çok teşekkür ederiz.
Teşekkür ederim Bizim derslerimize çok yardımcı oldunuz im yaptıysa ellerinize sağlık iyi akşamlar
Çok işlem var, daha kolay olabilirdi
Tuşa kaç defa tıklanırsa ekranda 24 tane çıkıyor. Onu yapmaya çalıştıkça saçma cevaplar buldum. Allah tan burda nasıl yapıldığı söylenmiş kafamı çok karıştırmıştı.
Bence fena sayılmaz
Çok teşekkürler emeğinize sağlık
çok güzel elinize sağlık
çok güzel derslerimi kolayca anlıya biliyorum