Anasayfa Kitap Cevapları
1 Ekim 2024, 22:05 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-27-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları

Çember Cevapları

1.Ünite Geometrik Şekiller: 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31. Cevapları MEB Yayınları
Geometrik Şekiller ve Özellikleri Cevapları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 7

Canan öğretmen 5/B sınıfını pikniğe götürmüştür. Öğretmen, rastgele bir noktaya geçip şerit metreyi 3 metre açarak öğrencilerine “Herkes bu şerit metreyi kullanarak benden 3 metre uzaklıkta olacak şekilde yerleşsin ve el ele tutuşsun.” demiştir. Sizce öğretmen çocuklarla hangi geometrik şekli oluşturmaya çalışmıştır? Oluşan şekilde öğretmenin ve öğrencilerin bulunduğu yerler neyi temsil etmektedir? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız ve arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Canan öğretmen 5/B sınıfı öğrencileri ile bir çember oluşturmak istemiştir. Canan öğretmen çemberin merkezini, öğrenciler ise çemberin yarı çapını oluşturmaktadır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları

Canan öğretmenin öğrencileri ile oluşturmaya çalıştığı geometrik şekli aşağıdaki kutuya çizmeye çalışınız. Bunun için cetvel kullanarak verilen noktaya eşit uzaklıkta olabildiğince fazla sayıda nokta koyunuz. Koyduğunuz noktaların sayısı arttıkça şekil daha da belirginleşecektir.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları

Noktaları tek tek işaretleyerek oluşturmak yerine araç yardımıyla bu şekli daha düzgün ve kolay bir biçimde çizilebilir misiniz? Düşüncelerinizi yazınız. Daha sonra arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Cetvel yardımı ile noktaları tek tek yazmadan düz bir çizgi çizebiliriz.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 112-113-114-115. Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 8

Pergel kullanılırken önce pergelin kolları arasında rastgele bir açıklık oluşturulur. Daha sonra pergelin sivri ucu herhangi bir noktaya konur ve sabitlenir. Pergelin kalem takılan diğer ucu bu sivri uç etrafında döndürülür. Böylece çember oluşturulur.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları
Sizler de pergelin kolları arasındaki açıklığı değiştirerek aşağıdaki kareli zemine farklı çemberler çiziniz ve bunları arkadaşlarınızın çizimleriyle karşılaştırınız. (Pergel kullanırken dikkatli olunuz.)
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları MEB Yayınları


Dikme Cevapları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 7

Pergel kullanarak aşağıdaki kareli zemine yarıçap uzunlukları eşit olan çemberler çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları


Etkinlik 9

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
Sizce ahşap bloklar zemine nasıl konumlandırılmıştır?
Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşarak tartışınız.
Cevap: Ahşap bloklar zemine dik olarak konumlandırılmıştır.


Örnek 8

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları MEB Yayınları
Mühendis Zeynep Hanım, atık suları binanın çatısından zemine en kısa yoldan taşımak istiyor. Sizce numaralandırılmış borulardan hangisi bu iş için en uygundur?
Cevap: Borulardan 3 numaralı olan zemine en kısa bir şekilde ulaşır.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 10

Alttaki alana bir doğru çiziniz ve doğrunun dışında bir nokta belirleyiniz. Belirlediğiniz noktayı doğru ile birleştiren farklı doğru parçaları çiziniz. Bu doğru parçalarının çizdiğiniz doğruya olan uzaklıkları için ne söyleyebilirsiniz? En kısa doğru parçası sizce nasıl çizilir?
Cevap: En kısa olan doğru parçası her zaman dik olarak çizilen parçadır.

Sonraki Ödev:  5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 173-174. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları

Bu doğru parçasını çizmek ve onun en kısa olduğundan emin olmak için nasıl bir araç kullanmanız gerekir?
Cevap: En kısa olduğundan ve düz olarak çizdiğimizden emin olmak için cetvel ile dik bir çizgi çizmeliyiz.


Örnek 9

Aşağıda gönye kullanılarak doğrular çizilmiştir. Hangi numaralı doğruların birbirine dik olduğunu görsellerin altındaki noktalı yere yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 11

Aşağıdaki noktalardan verilen doğrulara en kısa doğru parçalarını uygun araç ile çiziniz. Yaptığınız çizimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları


Etkinlik 12

Nokta, doğru parçası, ışın, doğru ve açıyı araç ve teknoloji kullanarak çizmeyi öğrendiniz. Bu çizimleri yaptığınız yüzeyleri yazınız.
Cevap: Bu çizimleri yaptığımız yüzeyler, kağıt, tahta, akıllı tahta, tablet gibi araçlardır.

Bu çizimleri gerçekleştirdiğiniz yüzeylerin ortak özelliği nedir?
Cevap: Çizimleri yaptığımız alanların ortak özelliği düz olmalarıdır.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap