3. TEMA: Erdemler: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları 114-115-116-117-118-119-120-121. Sayfa MEB Yayınları
Sefiller romanı ile ilgili edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Victor Hugo tarafından yazılan ve 1862 yılında yayımlanan bir eserdir. Romanda eski bir mahkum olan Jean Valjean’ın yaşam mücadelesi anlatılmaktadır. Kitabın ana konusu iyilik yapma gücü olan kişi fakat geçmişinde sabıkalı olmasından dolayı bu hayattan kaçamayan Jean Valjean’ın hayatını anlatmaktadır. Yazar’ın bu roman ile belirtmek istediği adaletsizlik, hukuk ve ceza sisteminin kötü olduğunu belirtmektedir.
Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz ve sözlük anlamlarını bularak kontrol ediniz.
Endüstri: Sanayi, işleyim
Jest: beğenilen bir davranış.
Kriko: kaldırıcı
Nalbant: Hayvanların ayağına nal çakan kişi.
Mösyö: Fransızcada erkeklere verilen san.
Aşağıdaki soruları metinden hareketle yanıtlayınız.
1. Foşlövan‘ın Madlen Baba’yı sevmeme sebebi nedir?
Cevap: Madlen Baba’nın şehre gelmesiyle birlikte işlerin bozulduğunu düşündüğü için sevmemektedir.
2. Kent halkı Madlen Baba’ya nasıl davranmaktadır?
Cevap: Saygı duyup hürmet etmektedirler.
3. Madlen Baba Javer’in sözlerinden neden ürperir?
Cevap: Kimliğini ortaya çıkaracağını düşündüğü için ürperir.
4. Niçin Madlen Baba önce başkalarının Foşlövan’ı kurtarmasını bekler?
Cevap: Kedini kurtarmaya çalışırsa gücünü gördüklerinde eskiden kürek mahkumu olduğunu anlayacakları için kurtarmalarını bekler.
5. Madlen Baba’nın yerinde olsaydınız aynı fedakârlığı yapar mıydınız? Neden?
Cevap: Evet yapardım. Çünkü ihtiyacı olan kişilere yardım etmek gerekir.
6. Bu kaza olayından sonra Foşlövan’ın ve Javer’in Madlen Baba’ya karşı duyguları ne yönde değişebilir? Değerlendiriniz.
Cevap: Olumlu yönde değişmişlerdir. Medlen Babanın yaptığı iyiliği gördükleri için onun kötü biri olmadığını anlayacaklardır.
Madlen Baba ve Foşlövan’ın karakter özelliklerini karşılaştırınız.
Madlen Baba’nın Karakter Özellikleri: Yardımsever, merhametli
Foşlövan’ın Karakter Özellikleri: Yaşadığı olumsuzlukları başkasına bağlayan kişi.
Sefiller romanı ile Kâmil hikâyesinin anlatıcılarını karşılaştırınız.
Sefiller: 3. kişi
Kâmil: 1. kişi
Aşağıdaki görseli yorumlayarak görüşlerinizi bildiriniz.
Cevap: İnsanların birlik olarak sorunların üstesinden daha iyi bir şekilde geleceği anlatılmak istenmiştir.
a) Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelime gruplarını inceleyiniz. Soruları yanıtlayınız.
• Foşlövan’ın işleri bozulmaya başlamıştı.
• İhtiyar adam tekerleklerin arasına sıkışmıştı.
• Madlen’in yüzünde mutlu bir anlam belirmişti.
• Daha sonra gözlerini Madlen’in gözlerine dikerek, kelimelerin üzerine basa basa devam etti.
1. Altı çizili kelime gruplarından ikinci kelimeye hangi soruları sorarak birinci kelimeyi bulabiliriz?
Cevap: Kimi neyi sorularını sorarak ilk kelimeyi buluruz.
2. Altı çizili kelime gruplarından ikinci kelimeleri cümleden çıkardığımızda cümlede nasıl bir değişiklik olur?
Cevap: Cümlenin anlamı bozulur.
3. Kelime gruplarını birbirine bağlayan çekim ekini belirtiniz.
Cevap: “-ın, -in” ekleridir.
4. Siz de içinde belirtili isim tamlaması geçen iki cümle yazınız.
b) Aşağıdaki isimleri karşılarındaki isimle anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde örnekteki gibi eşleştiriniz.
Aşağıda verilen isim tamlamalarını örnekteki gibi bulunuz. Tamlamanın türünü yandaki kutulara yazınız. Tamlamalarda geçen kelimelerin ilk harflerini aşağıdaki dairelere yazınız.
ŞİFRE: İYİLİK BİR ERDEMDİR
Evrendeki tüm kötülükler yok edilemese de yapılan iyiliklerin karşılıksız kalmayacağını anlatan metninizi aşağıdaki atasözlerini de kullanarak yazınız.
* İyiliğe iyilik her kişinin kârı, kötülüğe iyilik er kişinin kârı.
* İyilik et denize at, balık bilmezse Halik bilir.
Cevap: İYİLİĞİN DÜRÜSTLÜĞÜ
İyilik karşılık beklemeden yapılması gereken, içten gelen bir davranıştır. Karşılık beklemeden yapılması gerekir. Bir iyilik yaptığımız zaman karşılık beklersek o iyilik olarak geçmez.
İnsanların ihtiyacı olduğunda koşmalı ve bunu sadece Allah Rızası için yapmalıyız. Şöyle bir atasözü vardır; ” İyilik et denize at, balık bilmezse Halik bilir.” bu söz ile anlatmak istediğim daha kısa bir şekilde belirtilmiştir.
İyilik yaparak hem bizler hem karşımızdaki kişiler mutlu olur. Bundan dolayı hiçbir zaman karşılık beklememeli ve her zaman iyilik yapıp doğru yolda olmalıyız.
Hayvan sevgisini anlatan bir şiir bularak sınıfa getiriniz.
Cevap:
Bir arada yaşayan canlılar olduğumuzdan yardımlaşmak kaçınılmaz olur. Yardımlaşmak son derece önemlidir. Hem insanların birbirine karşı hem de insanların diğer canlılara edeceği yardımlar da güzel bir dünya yaşamak için önem taşımaktadır.
Sadece insanların birbirine karşı olan yardımları değil, etrafımızdaki diğer canlılara da edeceğimiz yardımlar önemlidir. Çünkü hayvanlar da insanlarla aynı dünyada birbirileri ile doğrudan veya dolaylı olarak etkileşim halindedir.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları akrabalık çok güzel bir şeydir ,
Çok güzel eğitici ben çok sevdim
Çok güzel emeğinize sağlık…
Çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim
Çok yardımcı oldu teşekkürler
Teşekkür ederim yardımcı oldunuz