6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 118-119-120-121-122-123 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çocuk Bayramı Ülkesi Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118-119-120-121-122-123. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.


Çocuk Bayramı Ülkesi Metni Cevapları

3. Tema- Farklı Dünyalar: Japonya’nın çocuk bayramı ve kültürel özellikleri, şiirsel anlatımlarla ve somut/soyut kavramlarla ele alınmıştır. Özür dileme gibi değerler, toplumsal yaşamda barış ve saygının önemini vurgulamaktadır.

Sonraki Sayfalar: 124-125-126-127-128-129


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları Birinci Kitap

Haydi, Başlayalım!

Türkiye Cumhuriyeti’nden başka hangi ülkelerde çocuk bayramı kutlanıyor olabilir? Tahminlerinizi söyleyiniz.
Cevap: Türkiye Cumhuriyeti’nden başka Çin, Japonya, Hindistan, Küba, Meksika gibi ülkelerde de çocuk bayramı kutlanıyor.


“İsim şehir” oyununu oynadığınızı ve “j” harfinin seçildiğini düşününüz. Aşağıdaki tabloyu bu harfle başlayan hangi kelimeler ile tamamlardınız? Yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları

“J” harfi ile başlayan kelimeler:

  • İsim: Jülide
  • Şehir/Ülke: Jakarta
  • Bitki: Jojoba
  • Hayvan: Jerboa
  • Eşya: Jilet

“Doğan güneş ülkesi” adıyla bilinen Japonya’nın ulusal bayrağı kırmızı ve beyaz renklerden oluşur. Buna göre aşağıdaki görsellerden hangisi Japonya bayrağına aittir? Söyleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları Birinci Kitap

1. Anlayalım

a. Okuduğunuz şiirdeki ses benzerliklerini örneklerden hareketle aşağıda gruplandırınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları Birinci Kitap

Her sütundaki kelimeler aynı seslerle bittiği için aynı uyak (kafiye) grubundadır.

  1. grup: “-ımız” ses benzerliği
  2. grup: “-eriz / -iriz” ses benzerliği
  3. grup: “-i” ses benzerliği
  4. grup: “-da” ses benzerliği
  5. grup: “-ek” ses benzerliği
  6. grup: “-k” ses benzerliği

b. Aşağıdaki görseller sizce şiirin hangi bölümlerini temsil ediyor olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Çizgili alanlara yazılacak.

  • Okyanusların çocuğudur
  • Japonya’mız
  • Şeftali çiçekleri
  • açtığında
  • Güç ve başarı
  • dileriz
  • Beş Mayıs
  • Çocuk gününde

c. Etkinliğin “a” ve “b” maddelerinde belirlediğiniz özellikler şiirdeki ahenk ve ritmi nasıl etkilemiştir? Söyleyiniz.
Cevap: Şiirin sonundaki uyumlu ekler, tekrarlar ve ses benzerlikleri ahenk ve ritim kazandırmıştır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları Birinci Kitap

2. Anlayalım

a. Yandaki haritayı inceleyiniz. Okuduğunuz şiirin ilk iki dizesinde Japonya’dan “okyanusların çocuğu” şeklinde söz edilmesinin sebebi ne olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Japonya bir ada ülkesidir. Etrafı tamamen denizlerle çevrilidir. Bu nedenle “okyanusların çocuğu” ifadesi, onun coğrafi konumunu şiirsel bir biçimde anlatır.

b. Şiirin ilk iki dizesi yerine “Okyanusun ortasında yer alır/Japonya’mız.” dizeleri yer alsaydı anlatımda nasıl bir değişiklik olurdu? Söyleyiniz.
Cevap: “Okyanusun ortasında yer alır Japonya’mız.” denilseydi anlatım sade olurdu; ancak “okyanusların çocuğu” ifadesi kadar duygulu ve sanatsal olmazdı. Şiirsel anlam zayıflardı.

c. Japonya’nın coğrafi konumu farklı bir şekilde ifade edilmek istense aşağıdakilerden hangileri kullanılabilirdi? Haritadan hareketle işaretleyiniz
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları Birinci Kitap

  • Dalgaların ortasında bir ada ülkesi
  • Üç tarafı mavilerle çevrili bir yurt
  • Balıklar kuşatmış dört yanını

3. Anlayalım

a. Aşağıdaki metni okuyup başlığını inceleyiniz.
Cevap: Japonya’da 5 Mayıs’ta kutlanan bu bayram, çocuklara saygı ve mutluluk dilemek içindir.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları Birinci Kitap


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları Birinci Kitap

b. Metinde düşünceyi geliştirme yollarından hangilerine başvurulmuştur? İşaretleyiniz.
Cevap: Metinde çocuk bayramının anlamı ve kutlanma biçimi anlatılırken birkaç düşünceyi geliştirme yolu kullanılmıştır.

Tanımlama – (Çocuk Bayramı’nın ne olduğu açıklanıyor.)
Örneklendirme – (Sazan flaması örneği verilerek bayramın nasıl kutlandığı anlatılıyor.)
Benzetme – (Flamaların rüzgarda dalgalanması “yüzen sazan balıklarına” benzetiliyor.)

X – Karşılaştırma – Metinde iki farklı varlık ya da durum karşılaştırılmadığı için bu yol kullanılmamıştır.

Sonuç: Tanımlama, Benzetme ve Örneklendirme işaretlenmelidir


c. Etkinliğin “b” maddesinden hareketle aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları

Metinde Çocuk Bayramı açıkça tanımlanmıştır: “Çocuk Bayramı, Japonya’da her yıl 5 Mayıs’ta kutlanan ulusal bir bayramdır.” — bu tanımlamadır.

Flamaların rüzgarda dalgalanması yüzen sazan balıklarını andırır ifadesi benzetmedir.

Baba, anne ve çocukları temsil eden sazanlar flamaya sırayla dizilir cümlesi somut bir örnek sunduğu için örneklendirmedir.


4. Anlayalım

a. Yandaki karekodu okutarak “Japonya’nın Geleneksel Özür Dileme Festivali” adlı içeriği izleyiniz.


b. İzlediğiniz içeriğin konusundan hareketle haberde Japonya ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangilerine yer verildiğini işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121 Cevapları Birinci Kitap


c. İzlediğiniz içerikten Japonların aşağıdaki kişilik özelliklerinden hangilerine sahip olduğu söylenebilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları Birinci Kitap


ç. İşaretlemelerinizi metindeki hangi ifadelerden yola çıkarak yaptığınızı açıklayınız.
Cevap: Metinde herkesin rahatlıkla özür dilemesinden yola çıkarak yaptım.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları Birinci Kitap

a. “4. ANLAYALIM” etkinliğinden ve ön bilgilerinizden hareketle aşağıdaki ifadeyi tamamlayınız.
Cevap: Özür dilemek benim için, empati yaparak karşısındakini anlayacak kadar saygılı ve erdemli olmak demektir.


b. Aşağıdaki soruları izlediğiniz içerikten hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

Hangi durumlarda özür dilenmelidir?
Cevap: Birinin kalbini kırdığımızda, hatalı olduğumuz bütün durumlarda özür dilenmelidir.


Japonların özür diledikleri konular, onların yaşam tarzları hakkında nasıl bilgiler veriyor?
Cevap: Özür diledikleri konular, onların ahlaki değerleri, yemek kültürleri hakkında bilgi veriyor.


c. İçerikteki karakterler, etkinliğin “a” maddesinde belirlediğiniz norma uygun davranışlar sergiliyorlar mı? İçeriğin tamamından hareketle değerlendiriniz.
Cevap: Evet. Hatalarını fark edip özür dileyerek toplumda barış ve saygıyı güçlendiriyorlar.


ç. Sizce bu video aracılığıyla verilmek istenen mesaj, insanların özür dileme alışkanlığı geliştirmesine yardımcı olabilir mi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Evet, bu video aracılığıyla verilmek istenen mesaj, insanların özür dileme alışkanlığı geliştirmesine yardımcı olabilir


6. Anlayalım

Çocuk barışı gibidir
Bayramlarımız

a. Şiirde yer alan yandaki bölümü okuyunuz. Bu bölümdeki altı çizili kelimeleri duyu organlarıyla algılanma durumuna göre inceleyiniz.
Cevap: Çocuk kelimesi, duyu organlarıyla algılanan somut, barış kelimesi duyu organlarıyla algılanamayan soyuttur.


b. Etkinliğin “a” maddesinde belirtilen özelliğe göre okuduğunuz şiirden kelimeler seçiniz. Seçtiğiniz kelimeleri iki gruba ayırıp yelpazeler üzerine yazınız.
c. Bu yelpazeleri belirlediğiniz ölçüte göre adlandırınız.
Cevap:

Somut kelimeler:

  • Okyanus
  • Japonya
  • Deniz kuşları
  • Ev
  • Oda
  • Balık
  • Suşi
  • Şeftali çiçekleri
  • Çocuk

Soyut kelimeler:

  • Hayal
  • Gelecek
  • Yaşam (yaşamanın yolu)
  • Güç
  • Başarı
  • Barış

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları Birinci Kitap

7. Anlayalım

a. Aşağıdaki metinleri okuyunuz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları Birinci Kitap


b. Ön bilgilerinizden hareketle İstiklal Marşı ile Japonya millî marşını içerik ve dil özellikleri bakımından karşılaştırınız. Marşların benzer ve farklı yönlerini belirleyip defterinize listeleyiniz.
Cevap: Japon Marşı, sade, yalın bir dil ve kısa bir Marştır. İstiklal Marşı ise ağır ve duygu yüklü, sanatlı söyleyişlerle yazılmış bir marştır.

İstiklal Marşı: Bağımsızlık, özgürlük vatan sevgisi anlatılmaktadır.

Japonya’nın Milli Marşı: Barış, refah ve imparatorun uzun ömürlü olması dileği anlatılmaktadır.


c. Listenizden hareketle defterinize ulaştığınız yargıyı içeren kısa bir paragraf yazınız.
Cevap: İstiklal Marşı, bağımsızlık ve vatan sevgisini güçlü ve coşkulu bir anlatımla dile getirirken, Japonya marşı barış ve refah arzusunu sade bir üslupla ifade eder. Her iki marş da ülkelerinin milli değerlerini ve duygularını yansıtır; ancak İstiklal Marşı mücadele azmini ön plana çıkarırken, Japonya marşı huzur ve kalıcılığı vurgular.


8. Anlayalım

a. Okuduğunuz şiirden alınan yandaki bölümü kurallı bir cümle hâline getirerek söyleyiniz.
Cevap: Yerken yüzer gibi olduğumuz için çiğ balık suşiyi çok severiz.


b. Bu cümledeki anlam ilişkisini belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap: Bir eylemin sebebi bildirilmiş.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


c. Bu cümleyi “çünkü” ifadesini kullanarak yeniden kurunuz. “Çünkü” ifadesini kullandığınızda artık hangi ifadeyi kullanmanıza gerek kalmadı? Açıklayınız.
Cevap: “İçin” ifadesini kullanmama gerek kalmadı. ”Çiğ balık suşiyi çok severiz çünkü yerken yüzer gibi oluruz.”


ç. “Orta Asya’ya gidecek çünkü Türklerin ata yurdunu çok merak ediyor.” cümlesinde “çünkü” ifadesinden önceki ve sonraki bölümleri adlandırmanız gerekse aşağıdakilerden hangilerini seçerdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Sebep-Sonuç


sayfa 123 bulmaca

d. Yandaki bulmacada “çünkü” ile aynı anlamı bildiren dört ifade gizlenmiştir. Bu ifadeleri bulunuz ve defterinize bu ifadelerin geçtiği birer cümle yazınız.
Cevap: Bu nedenle- dolayı- yüzden- sebebiyle


Sonraki Sayfalar: 124-125-126-127-128-129


Sonraki Ödevler