6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 144-145-146-147-148 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çocuklar Neredeyse Okulları Orada Dinleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148. Cevapları 1. Kitap soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.

Sonraki Sayfalar: 149-150-151-152-153


Çocuklar Neredeyse Okulları Orada Dinleme Metni Cevapları

3. Tema- Farklı Dünyalar: Dünyanın farklı bölgelerindeki okullar, yaşama koşullarına göre çeşitlilik gösterir. Her okul, öğrencilere hem temel bilgileri hem de çevrelerine uyum sağlayacak becerileri kazandırır.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları Birinci Kitap

Haydi, Başlayalım!

Okul denilince zihninizde neler canlanıyor? Anlatınız.
Cevap: Okul denilince aklıma bilgi, arkadaşlık ve emek geliyor. Yeni şeyler öğrenip kendimizi geliştirdiğimiz, sorumluluk almayı ve birlikte çalışmayı öğrendiğimiz önemli bir yerdir.


10 saniyede yandaki şeklin içine bir okul çiziniz. Sizce Hindistan veya Sibirya gibi dünyanın başka bir ucunda yaşayan bir çocuğun çizimi ile sizin çiziminiz aynı mıdır? Neden?
Cevap: Hayır, değildir. Yaşam şartlarımız farklı olduğu için okullarımızda farklı olabilir.


Aşağıdaki okullardan hangileri gerçek olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


Değerlendirelim

a. Dinleme/izleme sürecinizi aşağıdaki yıldızlı puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre yıldızlarınızı yay ayraç içine çiziniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları Birinci Kitap


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları Birinci Kitap

b. Aldığınız toplam yıldız sayısını hesaplayarak aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

• Dinleme/izleme becerimde geliştirmem gereken yönlerim: Dikkatimi daha uzun süre toplamak ve önemli noktaları not almak.
• Dinleme/izleme becerimde iyi olduğumu düşündüğüm yönlerim: Konuşulanları anlamak, olayların nedenini ve sonucunu fark etmek.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


1. Anlayalım

a. İzlediğiniz içerikte yer alan aşağıdaki kelime/kelime gruplarının anlamını tahmin ederek yazınız. Bu listeye siz de içerikte yer alan iki kelime/kelime grubu ekleyiniz.

b. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Doğru çıkan tahminlerinizin karşısındaki kutuyu “✔” ile işaretleyiniz.
Cevap:

  • Muson: Yaz ve kış mevsimlerinde yön değiştiren rüzgâr türü.
  • Antropolog: İnsanları ve kültürleri inceleyen bilim insanı.
  • Panel: Bir konunun uzman kişilerce tartışıldığı toplantı.
  • Ön ayak olmak: Bir işe ilk başlayan veya başkalarını teşvik eden kişi olmak.
  • Ren geyiği: Soğuk bölgelerde yaşayan, boynuzlu bir hayvan türü.
  • Sulak: Suyu bol olan yer.
  • Göçebe: Sürekli yer değiştiren, belli bir yerde kalmayan kişi veya topluluk.
  • Kuruluşlar: Belirli bir amaç için oluşturulan kurumlar veya topluluklar.
  • Bütçe: Gelir ve giderlerin planlandığı para düzeni.
  • Muson mevsimi: Muson rüzgârlarının estiği, bol yağışlı mevsim.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Birinci Kitap

2. Anlayalım

a. Hintli çocukların dersleri ile derslerinizin benzer olmasının sebepleri neler olabilir? İzlediğiniz içerikten hareketle söyleyiniz.
Cevap: Ana dillerinin derslerini, müzik, matematik ve resim gibi temel dersleri görüyor olmaları benzer olmasının sebepleridir.


b. Sibirya’daki çocukların bildiğimiz derslerin yanı sıra Ren geyiği yetiştiriciliği ve doğada yaşamla ilgili konularda eğitim görmesinin sebebi ne olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Sebebi bulundukları bölgenin ve insanların yaşam şartlarıdır. İnsanların Ren geyiği ile geçimlerini sağlamaları ve göçebe bir yaşam sürmeleri sebep gösterilebilir.


c. Ders programınıza yeni bir ders ekleme şansınız olsaydı hangi dersi eklerdiniz? Bu dersin öğretmeni, içeriği, sınavları hakkında aşağıda bilgi veriniz.
Cevap: ”Adabı Muaşeret” dersini eklemek isterdim. Bu dersin içeriğinde toplumda uyulması gereken görgü kurallarının anlatılmasını isterdim. Öğretmeni ise tecrübeli ve bu konu üzerine eğitim almış biri olabilirdi. Aynı zamanda sınavlar kişinin okul içi davranışlarıyla puanlandırılmalıdır.


ç. İçerikte izlediğiniz okullara birer isim verecek olsaydınız hangi isimleri seçerdiniz? Okulların öne çıkan özelliklerinden hareketle verdiğiniz isimleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Otobüs okula, ”Bilgi Taşıdı”,  yüzen okula, ”Bilgi Gemisi”, göçebe okula ise ”Gezgin Eğitim” isimlerini verirdim.


3. Anlayalım

a. “Çocuklar Neredeyse Okulları Orada” adlı içeriği yeniden izleyiniz. İçeriği izlerken aşağıya notlar alınız.

b. Notlarınızı gözden geçiriniz. Notlarınızdan metnin içeriğini ve konusunu daha iyi yansıttığını düşündüklerinizi “✔” ile, diğerlerini ise “X” ile kodlayınız.
Cevap: 

  • Metnin konusu okulların yaşam şartlarına göre farklı olmasını anlatır. ✔
  • Hindistan’da göçebe, Sibirya’da otobüs, Bangladeş’te tekne okullar vardır. ✖
  • Sibirya’da çocuklar Ren geyiği yetiştirmeyi ve avlanmayı da öğreniyorlar. ✔
  • Ülkemiz ve Hindistan’ın ortak verdiği dersler bulunmaktadır. ✔

c. “✔” ile kodladığınız ifadeleri kullanarak içeriği kendi cümlelerinizle defterinize özetleyiniz.
Cevap: İçerikte yaşam şartlarına göre okulların farklılık göstermesi anlatılmaktadır. Hindistan’da otobüs okullar, Sibirya’da göçebe okullar, Bangladeş’te tekne okullar yapılmıştır. Sibirya’da çocuklar derslerin yanı sıra geçimlerini sağladıkları Ren geyiği yetiştirmeyi ve avlanmayı da öğreniyorlar. Hindistan’da da ülkemizdeki gibi ana dil, müzik, matematik gibi temel eğitimler veriliyor.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Birinci Kitap

4. Anlayalım

a. İzlediğiniz içerikte anlatılan okullara giden Arun (Arun), Rita (Rita) ve Saif’in (Saif) aşağıdaki açıklamalarını okuyunuz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Birinci Kitap


b. İzlediğiniz içerikten hareketle bu öğrencilerin okullarında geçirdikleri bir günde neler yaşayabileceklerini tasarlayınız.
Cevap:

Arun: Göçebe okulunda temel dersleri alır ve ardından geçim kaynakları olan Ren geyiği avlamayı öğrenerek, kendini geliştirir.

Rita: Sabah erkenden kalkar ve otobüs okulda hem gezer hem öğrenir. Bindiği otobüste oturduğu çevreden arkadaşlarıyla temel eğitim alırlar.

Saif: Sabah erkenden kalkar ve tekne okuluna gider, orada eğitimini alır ve ardından arkadaşlarıyla teknedeki bilgisayarlar ile oyun oynar.


c. Etkinliğin “a” maddesinden hareketle seçtiğiniz iki öğrencinin okuldaki günlerinin benzer ve farklı yanlarını en az üçer madde olacak şekilde listeleyiniz.
Cevap:

Arun ve Saif:

Benzer Yönler:

  • Erken saatte okula gitmeleri.
  • Temel eğitim almaları.
  • Arkadaşlarıyla birlikte derslere katılmaları.

Farklı Yönler:

  • Arun’un okulu göçebe çadır, Saif’in okulu tekne içinde eğitim verir.
  • Arun avlanma dersleri görür, Saif ise temel dersleri görür.
  • Saif okul dışına temel derslerin üstünde geçerken Arun babasına avlanma için yardım eder.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları Birinci Kitap

5. Anlayalım

a. Aşağıda giriş, gelişme ve sonuç bölümleri karışık verilmiş metni inceleyiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları Birinci Kitap


b. “Hatırlayalım” bölümünden hareketle numaralandırılmış paragrafların metnin hangi bölümüne ait olduğunu belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:

I: Sonuç
II: Giriş
III: Gelişme


c. Metnin bölümlerini birbirine bağlayan ifadeler nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Bundan dolayı- bunun kanıtıdır- sonuç olarak


6. Anlayalım

a. “5. ANLAYALIM” etkinliğindeki metnin hangi bölümünde aslında metnin yazarına ait olmayan bir söz yer almaktadır? İşaretleyiniz.
Cevap: Metnin giriş bölümünde yazara ait olmayan Atatürk’e ait olan bir söz yer almaktadır.


b. Etkinlikte öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki ifadeleri anlamlı iki cümle oluşturacak şekilde örnekteki gibi boyayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları Birinci Kitap


c. Tanık gösterme, metne hangi yönden katkıda bulunmuş olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


Sonraki Sayfalar: 149-150-151-152-153


Sonraki Ödevler