6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153. Cevapları
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 149-150-151-152-153 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Çocuklar Neredeyse Okulları Orada Dinleme Metni Cevapları -2” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149-150-151-152-153. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
Önceki Sayfalar: 144-145-146-147-148
Çocuklar Neredeyse Okulları Orada Dinleme Metni Cevapları -2
3. Tema- Farklı Dünyalar: Farklı kültürlerdeki gelenekler ve oyunlar, insanlar arasında karşılıklı anlayışı ve iletişimi güçlendirir. Her ülkenin kendine özgü yaşam biçimi, toplumsal değerleri ve sanat anlayışı, kültürel çeşitliliğin zenginliğini ortaya koyar.
İçindekiler
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları Birinci Kitap
c. Tanık gösterme, metne hangi yönden katkıda bulunmuş olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

1. Anlatalım
Aşağıdaki uçak biletlerinde ülkelere özgü gelenekler anlatılmıştır. İstediğiniz biletten başlayarak okları takip ediniz ve okul numaranızın ilk ya da son rakamı kadar ilerleyiniz. Durduğunuz biletteki geleneğin Türkiye’deki karşılığını arkadaşınıza anlatınız.
Cevap:
İspanya: Büyük küçük herkes öğle vakti “siesta” adı verilen bir uykuya yatar.
→ Türkiye’de de yazın öğle vakti kısa dinlenme yapılır.
Japonya: İkram edilen yemeği beğendiğinizi ağzınızı şapırdatarak göstermeniz gerekir, aksi hâlde ev sahibini üzebilirsiniz.
→ Türkiye’de beğeniyi “elinize sağlık” diyerek gösteririz.
Tayland: Bazı insanlar haftanın günlerine özel renklerde giysiler giyer.
→ Türkiye’de özel günlerde temiz, güzel kıyafetler giyilir.
Bulgaristan: “Evet” demek için kafanızı sağa sola ve “hayır” demek içinse aşağı yukarı sallamanız gerekir.
→ Türkiye’de ”evet” demek için kafamızı aşağı yukarı ”hayır” demek için sağa sola sallamamız gerekir.
Meksika: Geleneksel kuru fasulye ziyafetine söylenen zamandan bir saat geç gitmeniz nazik ve gerekli bir davranıştır.
→ Türkiye’de davete vaktinde gitmemek kaba ve ayıp bir davranıştır.
Brezilya: İnsanlar, saygı göstermek için kendilerinden büyüklerin elini alınlarına koyarak selamlaşır.
→Türkiye’de de insanlar büyüklerine hürmeten ellerini öpüp alınlarına götürürler.
2. Anlatalım
a. “Olmayan Ülke” adında bir yere gittiğinizi hayal ediniz. Aşağıdaki sorulardan hareketle bu hayalî gezinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap: Burada insanlar birbirlerine karşı son derece nazik ve saygılı bir iletişim içindeler. Beni, rengarenk kanatlara sahip canlılar karşıladı. Dilleri kendilerine özgü bir aksana sahip. İnsanların sürekli yardımlaşma içinde olmaları ve anlayışlı tavırları beni çok şaşırttı. Burada herkes, doğa için çalışıyor. Ağaçların üzerinde yavrular eğitim görüyor. Harika bir ülkeydi; bana nezaket, yardımlaşma ve anlayış gibi pek çok değer kattı.
b. Konuşmanızda okuduğunuz kitaplardan, izlediğiniz filmlerden ya da günlük hayatta denk geldiğiniz durumlardan esinlenebilirsiniz. Hikâye, masal gibi farklı anlatı yapılarını tercih edebilirsiniz.
Cevap2: Olmayan Ülke
Olmayan Ülke’de insanlar kalpleriyle konuşuyor, birbirlerine çok nazik davranıyorlardı.
Çocuklar ağaçların altında, doğayla birlikte ders yapıyordu.
Beni rengarenk kanatlı canlılar karşıladı.
Bu ülkede herkes doğa için çalışıyor ve yardımlaşıyordu.
Gerçekten çok güzel bir yerdi.
İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları Birinci Kitap
3. Anlatalım
a. Sınıfınızda yüzen okul, otobüs okul ve göçebe okulu temsil eden üç çalışma grubu oluşturunuz. Bulunduğunuz grubu temsil eden okula giden bir çocuk olduğunuzu düşününüz. Bu okulun olumlu ve olumsuz özelliklerinin neler olabileceği üzerine grup arkadaşlarınızla 5 dakika boyunca tartışınız.
Cevap:
OTOBÜS OKUL
Olumlu Yönleri:
- Okulumuzda hem gezip hem eğitim alabiliyoruz.
- Çevremizde oturan arkadaşlarımızla birlik olabiliyoruz.
- Hava şartları eğitimimizi etkilemiyor.
Olumsuz Yönleri:
- Sınıf sayımız fazla olduğu için otobüse bütün sınıf sığmayabiliyor.
- Tuvalet, oyun alanı gibi imkânlarımız sınırlı.
- Otobüs bozulunca eğitim aksayabiliyor.
b. Tartışma tamamlandığında sırayla söz alınız ve tüm sınıfa hitaben temsil ettiğiniz okulun olumlu yanlarını öne çıkaracak bir konuşma yapınız. Diğer gruplardaki arkadaşlarınızı sizin grubunuza gelmesi için ikna etmeye çalışınız. Bu sırada karşı grubun konuşmalarını inceleyiniz, tutarsız ve geçersiz görüş ve bilgileri belirleyip çürütünüz.
Cevap:
Sevgili Arkadaşlar,
Ben otobüs okulun temsilcisiyim. Okulumuz bulunduğumuz bölgelere gelip eğitim vererek bizlere kolaylık sağlıyor. Aynı zamanda eğitim almakla kalmıyor gezilere de çıkıyoruz. Olumsuz hava şartları okulumuzu etkilemiyor. Okulumuzun bu güzel ayrıcalıklarından faydalanmak isterseniz sizleri de okulumuza bekleriz.
c. Etkinlik sırasında söz alarak konuşmaya, konuşmaları saygılı ve dikkatli bir şekilde dinlemeye özen gösteriniz.
4. Anlatalım
a. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili ifadelerin öncesi ve sonrasında düşünce yönünün nasıl değiştiğini belirleyiniz ve dairelerin içine “:)” ve “:(” emojilerinden uygun olanları çiziniz.
Cevap:

b. Buna göre altı çizili ifadelerin düşüncenin yönünü nasıl değiştirdiğini işaretleyiniz.
Cevap:

c. Aşağıdaki metni okuyunuz ve zıtlık işlevli ifadelerin altını çiziniz.
Cevap: Dün bir kitap okudum:“80 Günde Devri Alem”. Kitabın kahramanı 80 günde tüm dünyayı dolaşmayı hedefliyor ancak hava yolu kullanmadan. Şimdi kolaymış gibi görünse de aslında o dönemin şartlarında imkânsıza yakın bir iş. Kahramanımız bu yolculukta hem çok güzel anılar biriktiriyor hem de türlü tehlikeler atlatıyor. Ne olursa olsun bu yolculuk 80 günde tamamlanmalı yoksa kahramanımız girdiği iddiayı kaybedecek. Hatta kitabın sonunda kahraman sürenin dolduğunu zannediyor hâlbuki saat farkı sebebiyle hâlâ zamanı var. Bu ayrıntıyı asistanı fark ediyor. Böyle kitaplardan pek hoşlanmaz, tam tersine tek bir mekânda geçen kitapları severdim. Lakin bu kitap fikrimi değiştirdi.

ç. Öğrendiklerinizden hareketle defterinize zıtlık işlevli ifadeler içeren kısa bir paragraf yazınız.
Cevap: Yarın ailecek gezmeye gidecektik ancak babamın işleri çıktığı için iptal ettik. İptal olduğunu duyunca üzülmüştüm ama babam telafi edeceğini söylediğinde mutlu oldum. Bir daha ki gezimiz hem daha kapsamlı olacak hem de daha uzun sürecek dediler.
6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları Birinci Kitap
5. Anlatalım
a. Yan tarafta verilen kelimeleri sonlarına “etmek” fiilini getirerek söyleyiniz.
Cevap:
His→ Hissetmek
Af→ Affetmek
b. Yeni oluşan kelimelerde “etmek” sözü dışında başka hangi ünsüze ihtiyaç duydunuz? Açıklayınız.
Cevap: ”S” ve ”F” ünsüzüne ihtiyaç duyulmuştur.
c. Öğrendiklerinizden hareketle aşağıdaki ifadeleri anlamlı şekilde sıralayınız.
Cevap:

6. Anlatalım
Aşağıda Norveçli Aksel’in (Aksel) Gazze’de yaşayan arkadaşına gönderdiği bir mektup verilmiştir. Mektubu okuyup yazım kuralları bakımından (de, mi, ki’nin yazımı) inceleyiniz. Yazımı yanlış olan ifadeleri belirleyip mektup üzerinde örnekteki gibi düzeltiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları Birinci Kitap
7. Anlatalım
a. “GÖREVİMİZİ BİLELİM!” bölümünde araştırdığınız farklı kültürlerdeki oyunlardan birini seçiniz ve A4 kâğıdına bu oyunu tanıttığınız bir yazı yazınız. Yazınızda aşağıda verilen ipucu sorulardan hareket ederek düşünceyi geliştirme yollarından en az üçünü kullanınız.
Cevap: Endonezya’ya özgü geleneksel oyunlardan biri “Congklak”tır. Congklak, tahta bir oyun tahtası ve küçük taşlar veya deniz kabuklarıyla oynanır. Bu oyunda 2 sıra paralel dizilir ve her sırada 7 tane olmak üzere 14 oyuk olur. Ayrıca her oyuncunun bir büyük oyuğu olur. Her oyuğa belirli taşlar yerleştirilerek belirli kurallara bağlı şekilde oyunun sonunda en çok taşı toplayan kazanmış olur.
b. Yazınızı sınıf panosunda sergileyerek arkadaşlarınızla paylaşınız. Arkadaşlarınızın yazılarını okuyup inceledikten sonra aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları Birinci Kitap
8. Anlatalım
a. Farklı milletlerden dünya çocuklarını bir araya getirecek bir etkinlik hayal ediniz. Bu etkinliğin süresini, nerede yapılacağını, özelliklerini kendi bakış açınızla anlatacağınız bir yazı yazınız. Yazınızı yazmadan önce aşağıdaki yönergelerden hareketle planlayınız.
Cevap: Bütün dünya çocuklarıyla birlikte büyük bir sanat atölyesi düzenleyeceğiz. Herkes kendi ülkesine ait resimler, müzikler ve el sanatlarını tanıtacak. Birlikte boyalarla büyük bir dünya haritası yapacağız. Bu etkinlik 5 gün sürecek ve dostlukla dolu güzel anılar bırakacak. Herkes hem birbirini tanıyacak hem de sanatın güzelliklerini tüm dünyaya tanıtacak.

Yazınızı kimle nasıl paylaşacağınızı seçiniz.
Cevap:

b. Yazınıza uygun bir cümleyle başlamaya, paragraflar arasında mantıklı bir bağlantı oluşturmaya, yazınızı uygun bir bitiş cümlesiyle bitirmeye özen gösteriniz.
c. Bu etkinliği tekrar yapacak olsanız aşağıdakilerden hangisini/hangilerini değiştirmek isterdiniz? Değiştirmek istediğiniz unsurları işaretleyiniz.
Cevap:

Görevimizi Bilelim!
• Yaşadığınız coğrafyada tek mevsim olsaydı hayatınız nasıl değişirdi?
Cevap: Yaşadığım coğrafyada tek mevsim olsaydı, yediğimiz meyve sebzeler hep aynı olurdu. Her zaman aynı giysileri giymek zorunda kalırdık.
• Kutup bölgelerinde yaşam insan ve diğer canlılar için ne tür zorluklara sahiptir?
Cevap: Kutup bölgelerinde yaşam insanların ve diğer canlıları beslenme, barınma bakımında zorlar. İnsanların hava şartlarından dolayı sosyalleşmeleri çok zor olur.
• Dünyanın uç noktalarında insan yaşamı için sanat ve müziğin yeri nedir?
Cevap: Duygularını ifade etmelerini, umutlarını canlı tutmalarını, sosyal yaşamlarını güçlendirmelerini sağlar ve insanları güçlü bir bağla birleştirir.
Önceki Sayfalar: 144-145-146-147-148














