Anasayfa Kitap Cevapları
23 Mart 2024, 23:00 - Sena Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222. Cevapları ANKA Yayınevi

Siber Zorbalık Metni Cevapları

7. TEMA: Bilim ve Teknoloji: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218-219-220-221-222. Cevapları ANKA Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

Siber zorbalığın ne demek olduğunu sınıf arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Siber zorbalık, teknoloji ve teknolojik araçlar aracılığı ile yapılan tehdit, kötü söz, rahatsızlık vermek gibi zorbalıklardır. Genellikle sosyal medya ve oyunlarda bu durumlarla karşılaşılır.


1. Etkinlik

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları ANKA Yayınevi

Yukarıdaki görselleri inceleyiniz. Başlıktan ve bu görsellerden yola çıkarak izleyeceğiniz filmin konusunun ne olabileceğini yazınız.
Cevap: Filmin konusu internet ortamında karşılaşabileceğimiz tehlikeler olabilir.


2. Etkinlik

İzlediğiniz animasyondaki anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirtilen kutucuklara yazınız. Bu kelimelerin anlamlarını kullanıldıkları cümlelere bakarak tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüğe bakarak kontrol ediniz. Tahmininiz, kelimenin sözlük anlamıyla örtüşüyorsa en sağdaki kutucuğa gülen yüz; örtüşmüyorsa asık yüz çiziniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları ANKA Yayınevi1


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları ANKA Yayınevi

3. Etkinlik

İzlediğiniz filmin özetini yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine uyarak yazınız.
Cevap: İnternet kullanımında dikkatli olmalıyız. Bedava ödüllere kanmamalı, kişisel bilgilerimizi isteyen siteleri araştırmalı, bilgilerimizi hemen girmemeliyiz. İnternet kullanımı her zaman yarar sağlamayabilir bu nedenle her zaman kontrollü kullanmak gerekir. Yarışmalar, hediyeler, videolar, oyunlara dikkat etmeli, kontrolü kaybedeceğimizi veya kaybettiğimizi anladığımızda hemen büyüklerimizden yardım almalıyız.


4. Etkinlik

Aşağıdaki soruları izlediğiniz animasyondan hareketle cevaplayınız.

1. Siber zorbalık kavramını kendi cümlelerinizle tanımlayınız. Daha önce bu tarz bir zorbalığa uğramış biriyle karşılaştıysanız onun başına gelenleri yazınız.
Cevap: Siber zorbalık, bilinçsiz internet ve sosyal medya kullanımında kötü niyetli insanların utandırıcı, üzücü, kızdırıcı davranış ve sözlerde bulunarak rahatsız etmesidir.


2. Siber tuzaklar nelerdir?
Cevap: Siber tuzaklar; kimlik bilgisinin istenmesi, kredi kartı bilgilerinin istenmesi, bedava hediyeler, yarışmalar, dolandırıcı oyunlardır.


3. Bilgisayarınızda gördüğünüz her yarışma, oyun ve teklif güvenilir midir?
Cevap: Bilgisayardan gördüğümüz her şey güvenilir değildir Böyle sitelere girmememiz, uzantılarını kontrol etmemiz gerekir.


4. Genel ağ adreslerine kişisel bilgilerinizi vermeden önce ne yapmalısınız?
Cevap: Genel ağ adreslerine kişisel bilgilerimizi vermeden önce uzantısını kontrol ederek güvenilir olup olmadığını kontrol etmeli ve bilir kişilerden yardım almalıyız.

Sonraki Ödev:  "Afyon" Metninin Tür Özelliklerini Taşıyan Bir Metin Yazınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları ANKA Yayınevi

5. Kimlik bilgilerinizi paylaştığınız güvenli olmayan siteler size ne gibi tuzaklar kurabilir?
Cevap: Güvenli olmayan siteler kimlik bilgilerimizle banka hesaplarımıza ulaşabilir, bizim adımıza işlem yapabilir ve internet ortamına yayabilirler.


6. E-posta zincirlerini arkadaşlarınıza yollamanız doğru mudur? Neden?
Cevap: E-posta zincirlerini arkadaşlarınıza yollamanız doğru değildir. Çünkü dolandırıcı olabilirler.


7. Genel ağdaki güvenilir olmayan bağlantıların riskleri nelerdir?
Cevap: Genel ağdaki güvenilir olmayan bağlantılar adımıza işler ve paylaşımlar yapabilir, bilgilerimizle işlemler yapabilirler.


5. Etkinlik

Aşağıdaki dilekçe örneğini inceleyiniz. Daha sonra adınıza açılmış olan sahte sosyal medya hesabını ihbar eden dilekçenizi “Emniyet Genel Müdürlüğüne” yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları ANKA Yayınevi


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları ANKA Yayınevi

6. Etkinlik

Aşağıda varsayılan durumlardan hareketle, verilen soruları cevaplayınız.

Okul kantininde sıraya girdiniz. Üst sınıflardan biri gelip önünüze geçti. Onu uyarmanıza rağmen sizi dinlemedi.

1. Neler hissedersiniz?
Cevap: Öfke e haksızlığa uğramış hissederdim.


2. Sıranızı alan kişinin doğru davranışı ne olurdu?
Cevap: Sıranın sonuna geçerek beklemek olurdu.


3. Bu sorunu nasıl çözmelisiniz?
Cevap: Bu sorunu onu uyararak, dinlemediği takdirde görevli öğretmene bildirerek çözmeliyim.


Anneniz kardeşinizle size birer hediye aldı ve kutulardan istediğinizi seçebileceğinizi söyledi. Kardeşiniz hediyesini beğenmeyip sizinkini istiyor. Üstüne bir de ağlıyor.

1. Neler hissederdiniz?
Cevap: Üzülürüm ve kötü hissederim.


2. Kardeşinize nasıl tepki verirdiniz?
Cevap: Kardeşime, herkesin seçtiği kutudaki hediyeye zarı olması gerektiğini, hediyesini ona verirsem adaletsizlik olacağını söylerim.


3. Kardeşiniz nasıl davransaydı doğru olurdu?
Cevap: Kardeşim kendi hediyesine razı gelseydi doğru olurdu.


4. Bu sorunu nasıl çözmelisiniz?
Cevap: Bu sorunu ona doğru olanı anlatarak çözmeye çalışırdım. Beni inatla anlamak istemezse annemden yardım isterdim.


Bir arkadaşınız izinsiz olarak günlüğünüzü aldı. İstediklerini yapmadığınız takdirde yazdıklarınızı başkalarıyla paylaşacağını söyleyerek sizi tehdit ediyor.

1. Nasıl hissederdiniz?
Cevap: Kendimi kötü ve aldatılmış hissederim.


2. Tepkiniz ne olurdu?
Cevap: Ona kızarak yaptığının yanlış olduğunu ve empati kurmasını isterdim.


3. Arkadaşınızın doğru davranışı ne olurdu?
Cevap: Arkadaşım günlüğüme okumamalı ve asla dokunmamalıydı.


4. Bu sorunu nasıl çözmelisiniz?
Cevap: Bu sorunu onu uyararak çözmeye çalışırım. Dinlemediği takdirde büyüklerime iletirim.


Yolda yürürken karşı kaldırımdaki birinin hayvanlara zarar verdiğini gördünüz.

1. Neler hissederdiniz?
Cevap: Çok üzülürüm.


2. Nasıl tepki verirdiniz?
Cevap: Hızla yanına gider ona yanlış yaptığını söyler ve kızardım.

Sonraki Ödev:  Yaşadığınız ya da Tanık Olduğunuz Bir İyilik Öyküsünü Arkadaşlarınıza Anlatınız.

3. Zorbalık kime ve neye karşı olursa olsun onaylanmayan, istenmeyen bir davranıştır. Nasıl mücadele etmeliyiz? Somut örneklerle açıklayınız
Cevap: Zorbalığı kabul etmemeli, zorbalık karşısında cesur olarak kabul etmediğimizi göstermeli ve büyüklerimizden yardım istemeliyiz.


4. Bir arkadaşınızın böyle bir davranışa maruz kaldığını gördüğünüzde nasıl davranmalısınız?
Cevap: Arkadaşıma yardım ederim. Zorbalık yapan kişiyi güzellikle uyarırım, anlamadığı takdirde kızarım ve büyüklerimize anlatarak yardım isterim.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları ANKA Yayınevi

7. Etkinlik

Aşağıdaki kavramlardan en az dördünü kullanarak siber zorbalığı önlemeye yönelik öyküleyici bir metin yazınız.
Cevap:

Okulun sessiz kütüphanesinde Pelin, büyük bir hevesle çizdiği resmi tamamlamaya çalışıyordu. Masasının üzerinde renkli kalemleri ve boya fırçaları vardı. Özenle seçtiği renklerle resmin her bir ayrıntısını çiziyordu. Tam bu sırada Ayşe, yanlışlıkla suyunu resmin üstüne döktü.

Pelin’in yüreği sanki birden durmuş gibi hissetti. İnanamıyordu! Emek verdiği resim, saniyeler içinde mahvolmuştu. İçinden öfke kabarmaya başladı ve gözleri yaşarmaya başladı. Kontrolünü kaybederek arkadaşına bağırmadan edemedi. “Ayşe, ne yapıyorsun? Resmimi mahvettin!” diye haykırdı.

Ayşe, korkmuş bir şekilde geri çekildi. Pelin’in bağırması karşısında şaşkınlık içindeydi. Aniden ortaya çıkan bu öfke onu üzmüştü. Ancak hemen ardından Pelin’in gözlerindeki üzgün ifadeyi fark etti. Ayşe, aslında arkadaşının da kendi hatalarını anlayabileceğini düşünmeye başladı.

Pelin’e doğru yaklaşarak, “Üzgünüm Pelin, gerçekten yanlışlıkla oldu. Ben de resminin bozulmasına üzüldüm,” dedi Ayşe, yavaşça. “Resmin çok güzel olmuştu. Seninle birlikte bu hatamı düzeltmeye çalışabilirim. Ne dersin?”

Pelin, Ayşe’nin tavrına şaşırdı. Arkadaşının incinen duygularını anlamasından etkilenmişti. İçindeki öfke yerini pişmanlığa bıraktı. “Ayşe, ben de sana bağırdığım için çok üzgünüm. Resmim için emek harcadığımı biliyorum ve senin de bunu isteyerek yapmadığını anlıyorum. Bana yardım edersen sevinirim,” diye cevapladı Pelin.

İki arkadaş, birlikte su lekesiyle kirlenen resmi düzeltmek için çalışmaya başladılar. Ayşe, suyun etkilediği bölgeleri dikkatlice temizlerken, Pelin yeni renklerle resmi boyuyordu. Birlikte çalışmak, onların arasındaki arkadaşlığı da güçlendirdi.

Sonunda, resim tamamlanmıştı. Ayşe gülerek, “Bak, şimdi resmin daha güzel oldu,” dedi. Pelin ise içtenlikle gülümseyerek, “Evet, gerçekten öyle. İyi ki yardım ettin. Ve ben de senin anlayışlı olduğunu gördüğüm için mutluyum,” dedi.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap