1. TEMA Erdemler: 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-29-30. Cevapları ANKA Yayınları
1. Kendi özelliklerinizi düşününüz. Bu özelliklerden hangisini daha çok beğeniyorsunuz?
Cevap: Ben kendi özelliklerimden kavga etmeden konuşarak anlaşma huyumu seviyorum.
2. Bu özelliğiniz sizi ve dolaylı olarak içinde bulunduğunuz toplumu nasıl etkiliyor?
Cevap: Bu özelliğim toplumda sorunların çıkmasını önlemektedir.
Metnin bir bölümünde çatlak testi utancını daha fazla gizleyemeyerek sucuya seslenmiş. Ona, kendi kusurları yüzünden onun daha fazla çalışmak zorunda kaldığını, kendi yerine yeni bir testi almasını, böylece daha az çalışıp daha çok kazanacağını söylemiş.
Acaba sucu, testiye nasıl bir cevap vermiş olabilir? Tahmin ederek düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sucu testiye çatlak olan kısmını tamir edebileceğini söylemiş olabilir.
Öğretmeniniz “Sucu ve Çatlak Testi” adlı metni dinletirken anlamını bilmediğiniz kelimeleri not ediniz. Ardından bu kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüklerinizi kullanarak kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Çatlak testi imgesi neyi ifade ediyor? Metne göre yorumlayınız.
Cevap: Çatlak testi imgesi kusurlu insanlar arkasındaki güzelliklerden bahsetmektedir.
2. Çatlak testi kusurunun farkına vardığında nasıl tepki veriyor?
Cevap: Çatlak testi kusurunu fark ettiği zaman utanıyor ve onu kırıp yerine yenisini almasını söylüyor.
3. Siz kusurlarınızı fark ettiğinizde nasıl tepki veriyorsunuz?
Cevap: Kusurlarımı fark ettiğim zaman bende utanıyorum. Bunu düzeltmek için uğraşıyorum.
4. Sucu, testinin kusurunu nasıl değerlendiriyor?
Cevap: testinin kusurunu akıttığı suyun yaptığı güzellikleri göstererek onun mutluluğunu dile getirerek değerlendiriyor.
5. Hayatınızdaki insanların kusurlarını nasıl yorumluyor ve bunlara nasıl tepki veriyorsunuz?
Cevap: Çevremde lan insanların kusurlarını yüzüne vurmak yerine onların kusurlarının güzelliklerini dile getiriyorum.
Dinlediğiniz metni özetleyiniz.
Cevap: Bir sucu varmış her hafta nehirden 2 testiye su doldurup getirirmiş. Testilerden biri çatlak olduğu için su sızdırmaktadır. Su sızdıran testi utanarak sucuya kendini kırıp yenisini almasını söyler. Sucu testiye yarın nehre gidip oradan dönerken bir şey göstermesi gerektiğini söyler. Diğer gün testilere su doldurur ve dönüş yolunda testiye bir tarafı toprak, taş olan yeri gösterip ne gördüğünü sorar. Testi de söyler. Diğer tarafı gösterir ve burada ne gördüğünü sorar. Testi de çiçek, çimen gördüğünü söyler. Sucu su akıttığı için bu çiçek ve çimenler çıktığını ve bunun sayesinde eşine her hafta çiçek götürdüğünü ve mutlu olduklarını söyler.
Dinlediğiniz metne farklı başlıklar öneriniz.
Cevap:
Testinin Yaptığı Güzellikler
Kusurlu Testinin Güzelliği
A. Leonard COHEN’in (Leonard KOHEN) “Bir çatlak var her şeyde, ışık işte böyle girer içeriye.” sözünün vermek istediği iletiyi düşününüz ve yazınız.
Cevap:
B. Ardından bu iletiden hareketle yazacağınız bilgilendirici metnin taslağını oluşturunuz.
Giriş: Kusur hakkında bilgi
Gelişme: Kusurların hayatta nasıl göründüğü hakkında yazı.
Sonuç: Kusurlarla birlikte yaşamayı öğrenmemiz gerektiği
C. Taslağını oluşturduğunuz metni defterinize yazınız. Düşüncelerinizi birbirleriyle tutarlı bir şekilde sıralamış mısınız? Değerlendiriniz. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Kusurların Toplumdaki Yeri
Kusur, insanların yaptığı işlerde veya kendisinde olan bir kesikliktir.
Kusur toplum hayatında olumlu karşılanana alanlar olsa da olumsuz karşılanan alanlarda bulunmaktadır. İnsanda kusur fiziki, konuşmada eksiklik veya bir davranış olabilir. Düzeltilebilir kusurlar olsa da düzeltilemeyen fiziki olarak kusurlar da bulunmaktadır. Bunları düzeltemeyiz fakat bununla yaşamayı öğrenmemiz gerekir. İnsanların bunlara saygı duyup tam tersi yardımcı olması gerekir.
Kusurlar ayıplanacak değil barışık olmamız gereken durumlardır. Bizler bunlarla yaşamayı bilmeli ve saygı duymalıyız.
Forum Ders Cevapları, Ders Kitabı Cevapları Sitemizde Yer Alan Konular İlkokul, ilköğretim, Ortaokul, 2.Sınıf, 3.Sınıf, 4.Sınıf, 5.Sınıf, 6. Sınıf, 7. Sınıf, 8.Sınıf, Din Kültürü, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Matematik, Sosyal Bilgiler, Trafik Güvenliği, Türkçe, Ders Kitabı, Sayfa Cevapları, Gibi Konulardan Oluşmaktadır. Yayınlardan Bazıları, Özgün, Aydın, MEB, Koza, GÜN, Sevgi, Semih Ofset, Yayınları, Ekoyay, Tutku, Gizem, Tuna, SDR Dikey, ATA, ADA, Anadol, Adım Adım, E-Kare, Dizin, Anıttepe, Lisans, Yargı, Berkay, Dersdestek, Bir-Yay, Sonuç, FCM, Yayıncılık, Anka Yayınevi.