6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94. Cevapları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94. Cevapları 1. Kitap bölümünde, ders kitabı sayfa 90-91-92-93-94 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Rafadan Tayfa – İstiklal Marşı Dinleme İzleme Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-91-92-93-94. Cevapları MEB Yayınları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.

Sonraki Sayfalar: 95-96-97-98-99


Rafadan Tayfa – İstiklal Marşı Dinleme İzleme Metni Cevapları

2. Tema- Bağımsızlık Yolu: Bir ülkenin bağımsızlığını temsil eden simgeler bayrak, marş ve dil gibi milli değerlerdir. İstiklal Marşı, milletin özgürlük mücadelesinin sembolü olup, genç nesillere bu değerleri araştırarak öğretmek önemlidir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Birinci Kitap

Haydi, Başlayalım!

Bir ülkenin bağımsızlığını temsil eden simgeler nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Ülkelerin bağımsızlığını temsil eden simgeler dilleri, bayrakları ve marşlarıdır.


Mehmet Âkif Ersoy “Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın.” sözü ile ne anlatmak istemektedir? Açıklayınız.
Cevap: İstiklal Marşı, zaferle sonuçlanmış olan bir mücadelenin simgesidir. Mehmet Akif Ersoy tekrar böyle büyük bir mücadelenin yaşanmaması için söylemiştir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları Birinci Kitap

Yandaki fotoğraf, ilk Meclis binasında göndere çekilen ilk Türk bayrağına aittir. Bu bayrağın o günden bugüne titizlikle korunması ve 1. Meclis Binasında sergilenmesi Türk milletinin hangi özelliği ile açıklanabilir?
Cevap: Türk bayrağının titizlikle korunması ve Meclis binasında sergilenmesi Türk milletinin vatanına, bayrağına, değerlerine sahip çıktığı, değer verdiği ve bağlılığını açıklar.


Değerlendirelim

a. Dinleme/izleme sürecinizi aşağıdaki yıldızlı puan çizelgesini kullanarak değerlendiriniz. Ölçütteki her bir davranışı gerçekleştirme durumunuza göre yıldızlarınızı yay ayraç içine çiziniz.
Cevap:

(⭐️⭐️⭐️⭐️) Dinleme/izleme sürecinde dikkatimi konuya yoğunlaştırabildim.
(⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️) Başkalarını rahatsız etmeden izledim.
(⭐️⭐️⭐️⭐️) Dinleme/izleme sırasında zihnimde oluşan sorulara cevap aradım.
(⭐️⭐️⭐️) Dinleme/izleme sırasında olay, yer, zaman, kişi ve varlık kadrosu ile ilgili unsurları belirledim.


Farklı bir sayfa mı arıyorsunuz?

İhtiyacınız olan içeriğe aşağıdaki ana kaynaklardan ulaşabilirsiniz:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları Birinci Kitap

b. Topladığınız yıldızları hesaplayarak aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

Topladığım yıldız sayısı → 16
Kendime söz: Sonraki çalışmalar için  yıldızları arttırmak için gayret edeceğim.
Kendime aferin: dinleme, izleme ve anlama konusunda çok iyiyim.


c. Katılımsız dinleme yönteminin dinleme becerinize etkisini değerlendiriniz. Bunun için aşağıdaki eğik yazılmış ifadelerden size uygun olanı işaretleyiniz ve gerekçenizi yazarak cümleyi tamamlayınız.
Cevap: Bu dinleme yöntemi, dinleme becerimi olumlu etkiledi çünkü izlerken bütün sorulara cevap buldum.


1. Anlayalım

a. İzlediğiniz filmin kahraman kadrosunu, yer ve zaman unsurlarını göz önünde bulundurarak aşağıdaki ifadelere katılıp katılmadığınızı belirleyiniz. Katılmıyorsanız gerekçenizi söyleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları Birinci Kitap

b. İzlediğiniz filmde yer alan kahraman/varlık kadrosu, yer/zaman ve eylemlerden birbiri ile bağlantılı olanları belirleyip örnekteki gibi yazınız. Yazdığınız ifadeleri aynı cümle içinde kullanınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


c. İzlediğiniz içerikten hareketle aşağıdaki ifadelerin hikâyenin hangi unsurlarına yönelik olduğunu söyleyiniz ve bu ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

• Akın, kütüphanede yalnız başına İstiklal Marşı’nın anlamını öğrenmeye çalışsaydı sonuca varması zor olurdu. (Yer unsuruna yönelik.)

• Kuşçu Baba, filmin başında İstiklal Marşı’nın anlamını Akın ve arkadaşlarına açıklasaydı araştırırken kavradıkları gibi önemini kavrayamazlardı. (Olay örgüsüne yönelik)

• Olaylar gündüz gerçekleşseydi kitapları okumak daha kolay olurdu. (Zaman unsuruna yönelik)


2. Anlayalım

a. İzlediğiniz filmde sözü edilen sorun nedir? Filmin hangi bölümünde bu soruna değinilmektedir? Söyleyiniz.
Cevap: İzlediğimiz filmde sorun İstiklal Marşının anlamının bilinmemesidir. Filmin başında bu soruna değinilmiştir.


b. Belirlediğiniz bu sorunu aşağıda özetleyiniz.
Cevap: Rafadan Tayfa ekibi İstiklal Marşının anlamını merak eder. Bunun için kütüphanede İstiklal Marşını araştırarak anlamını öğrenirler.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları Birinci Kitap

c. Filmin kahramanlarından biri olsaydınız bu sorunu hangi yollarla çözmeyi denerdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Ben olsaydım bu sorunu güvenilir internet sitelerinden araştırarak bulurdum veya gündüz olduğunda öğretmenlerimle görüşürdüm.


ç. Bulduğunuz çözüm yollarından en uygun olanı aşağıya yazınız.
Cevap: Bulduğum çözüm yollarının ikisi de uygundur. Devlet onayından geçmiş sitelerde de öğretmenlerimizden de doğru bilgiye ulaşabiliriz.


d. Akın ve arkadaşları önerdiğiniz çözüm yolunu kullansaydı problemin çözümü ne yönde değişirdi? Açıklayınız.
Cevap: Önerdiğim çözüm yolunu kullansalardı sonuca daha hızlı ulaşırlardı.


3. Anlayalım

a. İzlediğiniz filmde kahramanların elektrik kesintisine verdiği ilk tepkiler nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Elektrik kesilince eve dönmeyi düşünürler.


b. Aşağıdaki eylemleri elektrik kesintisinden önce veya sonra olma durumuna göre zaman çizelgesine örnekteki gibi yerleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


c. Bu eylemlerin hangi kahramanlara ait olduğunu belirleyerek örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları Birinci Kitap2


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları

4. Anlayalım

a. İzlediğiniz içerikteki karakterleri iki gruba ayırmak için aşağıdaki ipuçlarından hareketle bir özellik belirleyiniz.
Cevap:

Gruplara ayırmada kullanacağım özellik: 1. Grup: Kurgusal Karakterler 2. Grup: Gerçek Karakterler

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


b. Birinci gruba yazdığınız her bir karakter için sol, ikinci gruba yazdığınız her bir karakter için sağ sütundaki bir kareyi boyayarak aşağıdaki grafiği oluşturunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları Birinci Kitap


c. Yaptığınız sınıflandırmayı gerekirse öğretmeninizden yardım alarak adlandırınız ve belirlediğiniz adları sütunların altındaki ilgili yerlere yazınız.


Sonraki Sayfalar: 95-96-97-98-99


Sonraki Ödevler