7.TEMA Sanat: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 192-193-194-195-196-197-198-199-200-201-202. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları
1. Arkadaş kelimesi sizde neleri çağrıştırıyor? Açıklayınız.
Cevap: Arkadaş kelimesi bana sır saklayan, iyi kötü demeden her gününde yanında olan destek olmayı çağrıştırıyor.
2. Kitap okumak insanlara ne tür yararlar sağlar? Tartışınız.
Cevap: Kitap okumak hayal gücümüzü geliştirir, diksiyon ve kelime dağarcığımız gelişir ve bilgi haznemiz artar.
3. Okuma alışkanlığınızı kimlere veya nelere borçlusunuz?
Cevap: Okuma alışkanlığımı anneme ve ilkokul öğretmenime borçluyum. Annemle günde bir saat okuma yaparak, öğretmenimin önerdiği kitaplarla ilerleyerek bu alışkanlığı kazandım.
Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metnin bağlamından yararlanarak tahmin edip yazınız.
muhafız: Koruma.
garip yaratık: Doğa üstü yaratık.
tavsiye: Öneride bulunma.
gezip tozmak: Gezmek, görmek.
mizaç: Yaradılış.
yaşam deneyimleri: Yaşayarak öğrenme.
fidan: Küçük bitki.
Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Okuduğunuz metnin konusu nedir?
Cevap: Kitapların önemi ve arkadaşlığı.
2. Torunları, dedelerini niçin çağırıyorlar? Bu çağırma sonunda neler yaşanıyor? Açıklayınız.
Cevap: Torunları, dedelerini yemeğe çağırıyorlar. Torunlar dedelerinin odasına giderek dedelerine gelmesini ve burada sıkılıp sıkılmadığını sorarlar. Dedeleri kitapların olduğu bir yerden sıkılamayacağını anlatır.
3. Dede neden yakınıyor? Yorumlayınız.
Cevap: Dede kitaplara önem verilmemesine yakınıyor.
4. Torunların, dedeleri hakkındaki düşünceleri nelerdir?
Cevap: Torunlar, dedelerinin bilgili ve esprili olduğunu düşünüyorlar.
5. Dede, torunlarına neler anlatıyor?
Cevap: Dede, torunlarına kitapların en iyi arkadaş olduklarını, kitapların bilgi hazinesi olduğunu ve okuma alışkanlığı edinmeleri gerektiğini anlatıyor.
6. Dedenin söylediklerine siz de katılıyor musunuz? Niçin?
Cevap: Dedenin söylediklerine katılıyorum. Çünkü kitaplar ufkumuzu genişlettiği gibi bize sırdaş dost ve arkadaş olurlar.
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Metindeki olay nerede yaşanıyor?
Cevap: olay evde, dedenin odasında yaşanıyor.
Metinde geçen olay nedir?
Cevap: Kitap kurdu olan dedenin torunlarına kitap okumanın faydalarını ve kazandırdıklarını anlatması.
Metindeki olay hangi zaman diliminde gerçekleşiyor? Yazınız.
Cevap: Olay akşam vaktinde gerçekleşiyor.
Metindeki kişiler kimlerdir? Özelliklerini yazın.
Cevap: Metindeki kişiler dede; kitapları seven, bilgili biri, Murat ve Gülseren; meraklı ve akıllı.
Okuduğunuz metinden kişileştirmelerin ve benzetmelerin yapıldığı cümleleri bulup yazınız.
Okuduğunuz “En İyi Arkadaş” adlı metnin içeriğine yönelik sorular hazırlayınız.
Soru: Dedenin arkadaşları kimler?
Cevap: Dedenin arkadaşları kitaplardır.
Soru: Murat neyi anlamamış?
Cevap: Sorulan sorulara kitapların nasıl cevap vereceğini anlamamıştır.
Soru: Öğretmenleri neden bazı kitapları okumalarına izin vermemiştir?
Cevap: İçeriği iyi olmadığından ve yaş grubuna uymadığından dolayı izin vermemiştir.
Soru: Kitap Haftası ne zaman kutlanır?
Cevap: Kasım ayının 2. haftasında kutlanır.
Okuduğunuz bir kitabı tanıtan konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı sınıfta sunarken katılımlı, tartışmacı ve eleştirel konuşma yöntemlerinden yararlanınız. Tanıtımınızı aşağıdaki kitap tanıtım formuna uygun olarak yapınız.
Kitabın Adı: Şeker Portakalı
Kitabın Yazarının Adı: José Mauro de Vasconcelos
Kitabın Sayfa Sayısı/ Kaç Günde Okunduğu: 184 sayfa/ 10 günde
Kitaptan Beğendiğiniz Bir Bölümü Yazınız: Acı çekmek ne demekmiş asıl şimdi anlıyordum. Acı çekmek bayılana dek dayak yemek değildi. Ayaktaki cam kesiğine eczanede dikiş attırmak değildi. Asıl acı, kalbi baştan aşağıya sancılara boğan, insana sırrını kimselere anlatmadan ölmeyi arzulatan bir şeydi. Kolları, başı hep dermansız bırakan, yastıkta öbür yana dönme isteğini bile söndüren bir şey.
Okuduğunuz “En İyi Arkadaş” adlı metni kendi cümlelerinizle özetleyiniz.
Cevap: Çocuklar yemek saati geldiğinde dedelerini yemeğe çağırmaya giderler. Dedeleri kitap okuduğu için yemeğe gitmek istemez. Çocuklar merakla dedelerinin yanına gelerek tüm gün odasında sıkılıp sıkılmadığını sorarlar. Dedeleri kitapların kendisine arkadaşlık ettiğini anlatır ve torunlarına neden kitap okumaları gerektiğini öğütler. Çocuklar meraklarını giderdikten sonra hep beraber yemeğe giderler.
Kitap cevaplarımda çok yardımcı oluyor hatta sözlü notundan 100 aldım forum cevap sayesinde çok teşekkür ederim.