Anasayfa Kitap Cevapları
5 Şubat 2024, 17:53 - Mehmet Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53. Cevapları Dörtel Yayıncılık

Gelir Nevruz Bayramı Metni Cevapları

2.TEMA Milli Kültürümüz: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53. Cevapları Dörtel Yayınları

Gelir Nevruz Bayramı Metni


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Nevruz Bayramı ne zaman, nasıl kutlanıyor?
Cevap: Nevruz Bayramı baharın geldiği 21 Mart gününde kutlanır. Nevruz Bayramı kutlamaları her kasabanın veya ilçenin büyük bir meydanında oyunlar, danslar eşliğinde festival havasında kutlanır.


2. Nevruz Bayramı kutlamalarına katılıyor musunuz? Neler yapıyorsunuz?
Cevap: Nevruz Bayramı kutlamalarına daha önce bir kez babamla katıldım. Babamla buradaki festivallere katılarak oyun oynayan kişileri izlemiştik.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Dörtel Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Aynı kavram alanına giren aşağıdaki kelimelerin anlam farklılıklarını belirleyiniz. Bu kelimeleri ve kelime grubunu birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelimelerin ve kelime grubunun anlamları:

Bayram: Dini veya milli duygular gereği özel sayılan bir gün.
Şölen: Eğlenmek amacıyla yapılan etkinlik alanı, yemek yeri
Nevruz: Türk geleneğinde baharın gelişini simgeleyen gün
Tören: Özel bir amaç için toplanılarak yapılan toplantı
Ramazan: Miladi takvimde yer alan ve 30 gün oruç tutulan ay.
Kurban: İslam dininde her Müslümanın kesmesi gereken bir hayvan.
Mutlu gün: Çeşitli sebeplerden dolayı sevinçli olunan gün
Kutlama: Özel bir sebepten dolayı mutluluğu paylaşmak için yapılan toplantı, etkinlik

Kelimeleri ve kelime grubunu cümlelerde kullanınız:

Bayram: Bu yıl Cumhuriyetin 100. yılını 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda kutlayacağız.
Şölen: Okulumuzdaki şölen alanına velilerde katıldı.
Nevruz: Şehrin meydanında polisler nevruz kutlamaları için barikatla çevreyi güvenceye aldı.
Tören: Resmi tören için tüm okul bahçede toplandı.
Ramazan: Ramazan bayramı yaklaşırken annem ve babam alışveriş için markete gitti.
Kurban: Mezbahaneye gidip kestirdiğimiz kurbanın etlerini aldık.
Mutlu gün: Babam benim doğduğum zaman bu mutlu gününü herkese duyurmuş.
Kutlama: Sınıfımızın futbol takımı birinci olunca öğle arası kutlama yaptık.

Sonraki Ödev:  Engelli bireylerin karşılaştıkları sorunların neler olduğunu araştırınız.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları Dörtel Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirden ve yaptığınız araştırmadan da yararlanarak nevruzun millî kültürümüzdeki yerini ve önemini anlatan bir konuşma yapınız. Sunumunuzu tartışmacı ve eleştirel konuşma stratejilerinden yararlanarak yapınız. Sınıftaki arkadaşlarınızın da konuşmaya katılmalarını sağlayınız. Konuşmalarınızda beden dilini etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap:

Nevruz, 21 Mart’ta her yıl kutlanan bir bahar bayramıdır. Anlamı “yeni gün” olan Nevruz, doğanın uyanışını, yenilenmeyi ve umudu simgeler. İlk olarak Orta Asya’da ortaya çıkan bu kutlama, Türk boyları tarafından da benimsenmiş ve zamanla Türk kültürünün önemli bir parçası haline gelmiştir.

Nevruz’un en belirgin özelliklerinden biri, ateşin yakılmasıdır. Bu ateş, kötü enerjilerin uzaklaştırılması ve yeni başlangıçların habercisidir. Ayrıca, baharın müjdecisi olan çiçeklerle bezeli haftalar süren hazırlıklar yapılır. Halk oyunları, folklor gösterileri ve geleneksel yemekler de Nevruz kutlamalarının vazgeçilmez unsurları arasındadır.


3. ETKİNLİK

Yaşadığınız çevrede Nevruz Bayramı hangi etkinliklerle kutlanıyor? Bu konuda sınıfta hazırlıksız konuşmalar yapınız.
Cevap: Yaşadığım çevrede Nevruz Bayramı ateşten atlama, halay ve diğer yöresel oyunlarla oynanır. Bunun yanı sıra Nevruz Bayramı’nda kurulan karnavallarda yemek dağıtılır, etkinlikler düzenlenir.


4. ETKİNLİK

Okuduğumuz metni anlayıp yorumlayabilmek için aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Hangi ipuçları nevruzun gelişini belirtiyor?
Cevap: Cemre’nin düşmesi, toprağın ısınması, ağaçların yeşermesi ve arıların ortaya çıkması Nevruz Bayramı’nın gelişini belirtir.


2. Nevruz gelince doğada ne tür değişiklikler oluyor?
Cevap: Nevruz geldiği zaman karıncalar çalışır, çocuklar kırlara gider, gökyüzünde güvercinler uçuşu ve pek çok ağaç çiçek açar.


3. Nevruzun, birlik ve beraberliği simgelediği hangi dizelerle anlatılıyor?
Cevap: “Yoksul zengin, güçlü güçsüz aynı düğünde buluşunca” dizesinde Nevruz’un birlik ve beraberliği simgelenmiştir.


4. Şiirde hangi varlıkların özelliklerine yer veriliyor?
Cevap: Şiirde karınca, çocuk, çiçek ve kuş gibi varlıklara yer verilmiştir.


5. Şiirde savunulan ana duygu nedir? Açıklayınız.
Cevap: Şiirin ana duygusu Nevruz’un gelişi ve doğanın canlanmasıdır.


5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metni daha önce okuduğunuz “Anadolu’da Kilim Demek” adlı metinle verdikleri mesajlar yönünden karşılaştırınız.
Verilen mesajlar: Daha önce okuduğum “Anadolu’da Kilim Demek” adlı metinle en ortak yönü her iki metninde kültürel mirasımızdan bahsediyor oluşudur.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları Dörtel Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden aşağıdaki ifadelere yönelik çıkarımlarda bulununuz.
Cevap:

Koşul bildiren ifadeler: Cem­re dü­şüp top­rak ısı­nın­ca,

Sonraki Ödev:  7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-198-199-200-201-202. Cevapları Dörtel Yayıncılık

Karşıtlık bildiren ifadeler: Yoksul zengin, güçlü güçsüz aynı düğünde buluşunca,

Benzetme özelliği taşıyan ifadeler: Yiğitlikte Oğuz, anlayışta Mevlâna örnek olunca,

Örneklendirme özelliği gösteren ifadeler: Çiçekler al yeşil mor menekşe açınca,

Duygu belirten ifadeler: Nevruz ateşi gönülleri ısıtınca,


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Dörtel Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Her yıl 21 Mart’ta kutlanan Nevruz törenleriyle ilgili bir haber yazısı yazınız. Haber yazılarında 5N1K kuralına (Ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin ve kim?) uyunuz.
Cevap: İlçemizin en meşhur etkinliklerinden birisi olan ve kültürümüzde çok önemli bir yere sahip olan Nevruz Bayramı, 21 Mart’ta şehrimizin Atatürk Caddesi’nde yer alan anıt meydanında kutlanacaktır. İlçemizin ekonomik kalkınması ve birlik, beraberliğin tekrardan canlanması için çok önemli olan bu kutlamaya şehrimizin önde gelen iş adamları, belediye başkanı ve kaymakamımız katılım sağlayacaktır. Ayrıca her yıl olduğu gibi yine bu yıl büyük bir katılım sağlanması bekleniyor.


8. ETKİNLİK

Aşağıda yarım bırakılmış cümleleri uygun geçiş ifadelerine göre tamamlayınız.
Cevap:

Arkadaşım okuldaki nevruz törenine gelmedi oysaki

Okulumuzda nevruz kutlamaları başka bir deyişle

Okulumuzdaki nevruz kutlamalarında ilk olarak

Yapılacak nevruz töreninde özellikle

Tören programına son olarak


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Vakıf kültürü ile ilgili bir araştırma yapınız.
Cevap:

Osmanlı İmparatorluğu’nda vakıflar, genellikle zengin aileler veya devlet yetkilileri tarafından kurulmuştur. Bu vakıflar, mülk, toprak veya gelir kaynakları gibi varlıkları bünyesinde barındırır ve bunların getirileriyle toplumsal hizmetleri finanse eder. Vakıflar, camiler, medreseler, kütüphaneler, hastaneler, çeşmeler ve yoksullara yardım amacıyla kurulan çeşitli kurumlar gibi farklı yapıları içerebilir.

Vakıfların en önemli özelliklerinden biri, sürdürülebilirlik ilkesine dayanmasıdır. Kurucular, vakıflarının uzun vadede varlığını korumasını ve topluma fayda sağlamasını istemişlerdir. Bu nedenle vakıf malları, gelirleriyle beraber korunur ve etkili bir şekilde yönetilirdi. Vakıfların başlıca amacı, gelirlerini kullanarak eğitim ve sağlık gibi alanlarda hizmet sunmak, toplumun refahını artırmaktı.


Çevrenizde hayvanlara yönelik ne tür hizmetler veriliyor? Araştırınız.
Cevap: Çevremdeki hayvanlara hayvan ambulansları, veteriner hizmeti, ücretsiz yem ve bakım evleri hizmeti veriliyor. Ayrıca bu hayvanların hastalıklardan korunabilmesi için aşıları ücretsiz yapılıyor.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap