7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-56-57-58-59-60-61. Cevapları MEB Yayınları bölümünde, ders kitabı sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61 konularına ait cevapları bulabilirsiniz. “Barış Çocuk Atatürk’le Kurtuluş Savaşı’nda Metni Cevapları” Öğrenmenizi pekiştirmek ve anlamanızı kolaylaştırmak için 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-56-57-58-59-60-61. Cevapları soruları dikkatlice inceleyin. Başarınızı artırın.
İçindekiler
2. Tema: Milli Mücadele ve Atatürk 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61. Cevapları MEB Yayınları
1. “Atatürk ve Millî Mücadele” ile ilgili araştırdığınız şiiri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Atamızla birlikte kurduk yüce vatanı
Alnımızın teriyle kazandık her savaşı
Büyük demedik küçük demedik
Aldık girdiğimiz her savaşı
2. “Barış” kelimesinin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Barış kelimesi bana insanlarla huzur ve saygı içinde hür bir şekilde yaşamayı çağrıştırıyor.
Kutularda harfleri karışık hâlde verilen kelimelerin doğru biçimlerini açıklamalardan hareketle bulup örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
1. üniforma
2. ideal
3. uğurlamak
4. işgal
5. cephane
6.tutsak
7.rıhtım
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Barış’ın öğretmeni nasıl bir ödev vermiştir? Anlatınız.
Cevap: Atatürk’ün İstanbul’dan Samsun’a gidişiyle ilgili bir ödev vermiştir.
2. Barış, ödevini hazırlamak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap: Bilgisayar başına geçip Atatürk’le ilgili resimler aramıştır.
3. Mustafa Kemal Paşa’nın Barış’ın ismiyle ilgili yorumu ne olmuştur? Açıklayınız.
Cevap: Adının çok güzel olduğunu insanlığın amacının kendi yurdunda ve dünyada barışı sağlamak olması gerektiğini söylemiştir.
4. Mustafa Kemal Paşa, Bandırma Vapuru’yla rıhtımdan ayrılırken nasıl bir haber almıştır? Açıklayınız.
Cevap: İngilizlerin vapuru izlediklerini ve batırmak için uğraşacakları, dikkatli olması gerektiği haberini almıştır.
5. “Biz Anadolu’ya silah ve cephane değil ideal ve inanç götürüyoruz.” cümlesinin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceler nelerdir? Anlatınız.
Cevap: Vatan için silah ve cephane olmadan korkusuz bir hedef ve inançla savaşmaya gidebilmeleri beni gururlandırıyor.
6. Barış’ın yerinde siz olsaydınız Atatürk’e Millî Mücadele’yle ilgili neler sormak isterdiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Milli Mücadele döneminde ümitsizliğe düştüğü bir gün olmuş mu, olduysa bundan nasıl kurtulmuştur diye sormak isterdim.
A) Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki deyimlerin anlamlarını Türk Dil Kurumunun https://sozluk.gov.tr adresindeki Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü’nden araştırarak öğreniniz.
Cevap:
gözleri dolmak: Gözleri yaşarmak, gözlerinin sulanması
göğsü kabarmak: Gurur ve kıvanç duymak
göze almak: Olabilecek her şeyi hesaba katmak
dize getirmek: Bir kişiyi yenmek
yola koyma: Düzene sokma
B) Aşağıdaki cümleleri, anlamını öğrendiğiniz deyimlerden uygun olanları kullanarak nedensonuç ilişkisi oluşturacak şekilde tamamlayınız.
Cevap:
Türk milleti, bağımsızlığına olan düşkünlüğünden dolayı bütün işgalcileri hep birlikte dize getirmiş ve yurdundan hepsini atmıştır
Askerler sabah erkenden yola koyularak erzak yetiştirmek için akşam olmadan cepheye ulaşmışlardı.
Kahraman bir ecdadın torunları olduğumuz için her zaman ve her yerde göğsümüz kabarmalıdır
Millî Mücadele gazisi dedem, anılarını anlatırken kendisinden geçti ve gözleri doldu çünkü o günleri hatırladıkça çok duygulanırdı.
Millet, Millî Mücadele’ye bütün varlığıyla destek oluyordu çünkü vatan için başlarına gelecek her şeyi göze almışlardı
Aşağıdaki bölümleri okuduğunuz metinden hareketle doldurunuz.
Cevap:
Gerçek Hayatta Karşılaşılabilecek Olaylar: Öğretmenin derste Atatürk’le ilgili öyküler anlatması. Öğrenciler ödev vermesi. Barışın Atatürk’ün resimleri araştırması.
Gerçek Hayatta Karşılaşılamayacak Olaylar: Barış’ın Atatürk’ü görmesi, onunla konuşabilmesi ve sorular sorması. Barış’ın vapura binmesi ve Atatürk ile yolculuk yapması.
A) Aşağıda, Barış’ın defterine yazdığı yazılardan bazıları yer almaktadır. Bu yazıları önemli gördüğünüz yerleri işaretleyerek okuyunuz.
B) Aşağıda verilen özelliklerden hangileri Barış’ın defterine yazdığı yazılarda görülmektedir. Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.
Cevap:
1. Dizelerden oluşmuştur. ()
2. Yaşanan olaylar günü gününe yazılmıştır. (X)
3. Birinci kişi ağzından yazılmış kısa yazılardır. (X)
4. Bir tekerleme ile başlamıştır. ()
5. Yazarın duygu ve düşüncelerini yansıtmaktadır. (X)
C) Yukarıda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin türü günlüktür.
D) Yukarıda özelliklerini öğrendiğiniz metin türüne uygun bir yazı yazınız. Yazınızı öğretmeninizle kontrol ederek gerekli düzenlemeleri yapınız.
Cevap:
Bugün 17 Eylül 2024,
Sevgili Günlük,
Sabah erkenden annemin bana seslenmesiyle uyandım. Kalktığımda evden çok güzel kahvaltı kokuları geliyordu. Hemen yatağımı topladım yüzümü yıkadım ve masayı kurması için anneme yardım ettim. Hep birlikte masayı kurduktan sonra ailecek kahvaltımızı yaptık. Ardından masayı toplaması için anneme yardım ettik ve kardeşimle birlikte dişimizi fırçalayıp formalarımızı giymek için odamızı gittik. Hazırlandıktan sonra babam bizi sırayla okula bıraktı. Sırasıyla matematik, Türkçe ve İngilizce derslerine girdik. Derslere katıldım öğretmenimi dinleyerek söylediği yerleri not aldı. Derslerin sonunda aklıma takılan soruları öğretmenime sordum. Teneffüste arkadaşlarımla birlikte bahçede dolaştık ve okul çıkışı babam tekrar bizi alıp eve götürdü. Üstümüzü değiştirip yemeğimizi yedikten sonra ödevlerimizi yaptık ve ailecek bir film izleyip sohbet ettik. Sonrasında kitaplarımızı okuduk ve uyumaya geçtik. Bugünüm çok güzeldi yarın okula gitmeyi iple çekiyorum.
A) Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz.
B) Okuduğunuz metinden hareketle “Cumhuriyet coşkusu” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda, anlamlarını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarından yararlanınız.
Cevap: Cumhuriyet bizim için hürriyettir. Bağımsızlık demektir. Cumhuriyet gelmesiyle birlikte fikirlerimizi özgürce konuşabildiğimiz, istediğimiz gibi gezip tozabildiğimiz hür bir millete dönüştük. Bunun coşkusunu nesillerdir çok güzel bir tutkuyla hissediyor ve yaşıyoruz. Egemenliğin kayıtsız şartsız milletin olduğu cumhuriyeti seviyor ve ileriye taşıyacağımıza söz veriyoruz.
C) Aşağıya “Cumhuriyet” konulu akrostiş bir şiir yazınız. Şiirinize uygun bir başlık koyunuz.
Cevap:
Hürriyet Cumhuriyet
Coşkuyla kutlarız her sene
Umuda açılan pencerelerde
Mustafa Kemal’den bize hediye
Hürriyettir bize her zaman neşe
Uzaktan gelir müzik sesleri
Ressamların elinde Cumhuriyet resimleri
İnsan daha ne ister hür olmaktan başka
Yediden yetmişe ülkemizin eseri
En özgür olandır Cumhuriyet sistemi
Tek yürekte birleştirir Türkiye’mi
Atatürk’ün “Dünyada her şey için; uygarlık için, hayat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir; fendir.” sözünden hareketle bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap:
İnsanın doğasında her zaman bilmek ve öğrenmek vardır. İnsan her zaman bilgiyi keşfetmeye açtır. Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi “Dünyada her şey için; uygarlık için, hayat için, başarı için en hakiki mürşit ilimdir; fendir.” Milletler kalkınmak ve ilerlemek istiyorsa muhakkak ilim ve bilimle iç içe olmalıdırlar. Günümüzde bilimden uzaklaşan medeniyetler yavaş yavaş yok olmaktadır. Bizlerde Atatürk’ün bu sözünden yola çıkarak bilimin ışığından ayrılmayarak her daim çalışmalı ve kendimizi geliştirmeliyiz.
Çanakkale Savaşı kahramanlarının fedakârlıklarıyla ilgili araştırma yapınız.
Cevap: Çanakkale savaşında kadın, erkek, çocuk, yaşlı demeden herkes fedakarca savaşmıştır. Herkes elinde avcunda ne varsa paylaşmıştır. Ve şanlı bir zafere ulaşmıştır.
Kurtuluş Savaşı sayesinde ülkemiz düşmanlardan kurtulmuştur. Türk milleti için önemli tarihi bir olaydır. Bu savaş bana kurtuluşu ve özgürlüğü çağrıştırıyor.