Anasayfa Kitap Cevapları
7 Şubat 2024, 18:49 - Aysel Alpay Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76-79-80-81-82. Cevapları Dörtel Yayıncılık

Babam, Mustafa Kemal’i Kendi Evladı Gibi Severdi Metni Cevapları

3.TEMA Milli Mücadele ve Atatürk: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-79-80-81-82. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları Dörtel Yayıncılık

Hazırlık Çalışmaları

1. Atatürk’ün Millî Mücadele Dönemi’nde yaptıklarını sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bağımsızlık, milli birlik ve beraberlik bilincini oluşturmuş. Halkın uyanmasını sağlamıştır.

2. Anı türü ile ilgili edindiğiniz bilgileri sınıfa aktarınız.
Cevap: Anı kişisel hayatı anlatan bir türdür. Tarihsel gerçeklere ışık tutar. Öznel bir anlatım mevcuttur.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları Dörtel Yayıncılık

1. Etkinlik

Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlükten bulup yazınız.

Cephe: Savaş bölgesi.

Namert: Korkak, erdemsiz, mert olmayan.

Mülakat: Buluşma, sınav.

Lider: Önder.

İhtilal: Değişim.

Kongre: Toplantı.

Mukaddes: Kutsal.

İrade: Güç, istek.


2. Etkinlik

Metnin görsellerini sırasıyla inceleyiniz. Görsellerden ulaştığınız sonucu yazınız.
Cevap: Görsellerde Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşlarının bir harita üzerinde yaptığı planı ve toplu bir fotoğraf çekimini görüyorum.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları Dörtel Yayıncılık

3. Etkinlik

Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik sorular hazırlayınız. Sonra bu soruları sınıfta arkadaşlarınıza sorunuz.

Soru: Mustafa Kemal 19 Mayıs 1919’da ne yapmıştır.
Cevap: Samsun’a çıkıp Milli Kurtuluş davasının öncüsü olmuş, mukaddes ihtilalin bayrağını eline almıştır.

Sonraki Ödev:  7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-101-102-103-104-105-106. Cevapları Dörtel Yayıncılık

Soru: Yazar Atatürk’ü nerde izlemiştir?
Cevap: Yazar Atatürk’ü Çanakkale savaşlarında çok yakından izlemiştir.

Soru: Sivas kongresinde toplanmak için gidenler nereye de uğruyorlardı?
Cevap: Sivas Kongresine gidenler Ankara’ya da uğruyorlardı.

Soru: 29 Temmuz 1919’da yazar neyle karşılaşmıştır?
Cevap: 20. kolordu karargahının kumandanlık odasında içeri giren bir asker, eski bir askerin onu sorduğunu onun babası olduğunu söylemiştir.


4. Etkinlik

Okuduğunuz metnin türüyle ilgili dikkatinizi çeken özellikler nelerdir? Maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:

  • Metnin türü anıdır.
  • Yaşayan kişi tarafından öznel bir şekilde kaleme alınmıştır.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları Dörtel Yayıncılık

5. Etkinlik

Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlelerin fiillerinin kip ve kişilerini yanlarına yazınız.
Cevap:

Babam, Mustafa Kemal’i sever ve bizden ayırt etmezdi.→ di’li geçmiş zaman/ 3. tekil kişi.
Onu genç yaşında tanımış. → mış’lı geçmiş zaman/ 3. tekil kişi.
Endişelerini kendisine söyledim. → di’li geçmiş zaman/ 1. tekil kişi.
Bugün gibi hatırlarım.→ Geniş zaman/ 1. tekil kişi.
Onun gittiği yolda sonuna kadar yürüyeceğim.→ Gelecek zaman/ 1. tekil kişi.
Bir kere de siz ısrar ediniz.→ Emir kipi/ 2. çoğul kişi.
Hastalığımı ben de biliyorum. → Şimdiki zaman/ 1. tekil kişi.
Bu arzumu Mustafa Kemal’e de söyle. → Emir kip/ 3. ekil kişi.
Biliyor musun Fuat, dedi.→ Di’li geçmiş zaman/ 3. tekil kişi.


6. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde geçen anlatım bozukluklarının sebeplerini altlarına yazınız.
Cevap:

Kitaplığımda bulunan Atatürk için yazılmış bütün kitapları ilk işim çıkarıp bir yana ayırmak oldu. → Özne-yüklem 
Kitapları tek tek gözden geçirerek notlar almaya başladım.→ İkilemenin yanlış yerde kullanılması.
Kendini boş yere zorlamaya çalışıyorsun.→ Özne dolaylı tümleç uyumsuzluğu.
Ümit gözlerini okşayarak yatağından uyandı.→ Nesne eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları Dörtel Yayıncılık

7. Etkinlik

Aşağıdaki kelime ve kavram havuzundan kelimeler seçerek hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızdaolay, kişiler, zaman ve mekân unsurlarını belirleyerek hikâyenin serim, düğüm, çözüm bölümlerini oluşturunuz. Yazınıza uygun bir başlık belirleyiniz. Yazınızı zenginleştirmek için deyim, atasözü, özdeyişlerden yararlanınız. Yazınızın içeriğine uygun anlatım biçimlerini kullanmaya çalışınız.
Cevap:

Bağımsızlık Günü

Bir zamanlar, ismi Ali olan ve uzak bir köyde yaşayan küçük bir çocuk varmış, Köylerinde her yıl düzenlenen bağımsızlık günü etkinlikleriyle ilgili anı defterine bir şeyler yazmak istiyordu

Sonraki Ödev:  Atatürk’ün Gençlerde Görmek İstediği Özellikleri ve Gençlere Verdiği Görevleri Dikkate Alarak Gençliğin Ata’ya Cevabı Başlıklı Bir Yazı Yazınız.

Ali’nin defterine yazı yazmaya, köyün güzel bir parkında başladı. Halk, bağımsızlık gününü kutlamak için bir araya gelmişti. Çocuklar heyecanla bayraklarını sallarken, büyükler göz alıcı giysilerle törene katıldı. Ali, bu kalabalık içinde milli kahramanların hikayelerini anlatan bir sergiye rastladı. Her fotoğraf ve belge, ülkelerinin nasıl mücadeleler sonucunda özgür olduğunu anlatıyordu.

Ali, daha fazla bilgi edinmek için büyülü bir kütüphaneye gitti. Orada, ünlü liderlerin cesaretini ve kararlılığını anlatan kitaplar buldu. Bu kitaplar, ülkesinin bağımsızlık mücadelesinin anlatıyordu. Ali daha önce okumadığı bu tarz kitaplara, kütüphaneden edindiği bu kitapla başladı ve ülkesinin ne zorluklarla egemenlik ve bağımsızlığını kazandığını öğrenmeye başladı. Bununla yetinmeyen Ali, öğrendiklerini okuma-yazma bilmeyen köy halkına sürekli anlatmaya başladı.


Sonraki Derse Hazırlık

Sınıfa Millî Mücadele’yi, Atatürk’ün kişilik özelliklerini konu alan şiirler getiriniz.
Cevap:

Bir mısra dudaklarda türkü olurken,
Milli Mücadele’nin coşkusu benliğimde,
Gözlerimde ışık, yüreğimde ateş,
Atatürk’ün kahramanlık destanıyla birlikte.

Yıllarca süren esaret zincirleri kırıldı,
Topraklarımızda özgürlük çağı başladı.
İnandı Türk milleti gücüne, inandı hedefine,
Çıktı meydana, savaştı kahramanca, zaferine.

Sizde Yorum Yazın


Forum Ders Cevapları Copyright © 2019-2023
Gizlilik Politikası İletişim S.S.S/ Sitemap