3.TEMA Milli Mücadele ve Atatürk: 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 76-79-80-81-82. Sayfa Cevapları Dörtel Yayınları
1. Atatürk’ün Millî Mücadele Dönemi’nde yaptıklarını sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bağımsızlık, milli birlik ve beraberlik bilincini oluşturmuş. Halkın uyanmasını sağlamıştır.
2. Anı türü ile ilgili edindiğiniz bilgileri sınıfa aktarınız.
Cevap: Anı kişisel hayatı anlatan bir türdür. Tarihsel gerçeklere ışık tutar. Öznel bir anlatım mevcuttur.
Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlükten bulup yazınız.
Cephe: Savaş bölgesi.
Namert: Korkak, erdemsiz, mert olmayan.
Mülakat: Buluşma, sınav.
Lider: Önder.
İhtilal: Değişim.
Kongre: Toplantı.
Mukaddes: Kutsal.
İrade: Güç, istek.
Metnin görsellerini sırasıyla inceleyiniz. Görsellerden ulaştığınız sonucu yazınız.
Cevap: Görsellerde Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşlarının bir harita üzerinde yaptığı planı ve toplu bir fotoğraf çekimini görüyorum.
Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik sorular hazırlayınız. Sonra bu soruları sınıfta arkadaşlarınıza sorunuz.
Soru: Mustafa Kemal 19 Mayıs 1919’da ne yapmıştır.
Cevap: Samsun’a çıkıp Milli Kurtuluş davasının öncüsü olmuş, mukaddes ihtilalin bayrağını eline almıştır.
Soru: Yazar Atatürk’ü nerde izlemiştir?
Cevap: Yazar Atatürk’ü Çanakkale savaşlarında çok yakından izlemiştir.
Soru: Sivas kongresinde toplanmak için gidenler nereye de uğruyorlardı?
Cevap: Sivas Kongresine gidenler Ankara’ya da uğruyorlardı.
Soru: 29 Temmuz 1919’da yazar neyle karşılaşmıştır?
Cevap: 20. kolordu karargahının kumandanlık odasında içeri giren bir asker, eski bir askerin onu sorduğunu onun babası olduğunu söylemiştir.
Okuduğunuz metnin türüyle ilgili dikkatinizi çeken özellikler nelerdir? Maddeler hâlinde yazınız.
Cevap:
Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki cümlelerin fiillerinin kip ve kişilerini yanlarına yazınız.
Cevap:
Babam, Mustafa Kemal’i sever ve bizden ayırt etmezdi.→ di’li geçmiş zaman/ 3. tekil kişi.
Onu genç yaşında tanımış. → mış’lı geçmiş zaman/ 3. tekil kişi.
Endişelerini kendisine söyledim. → di’li geçmiş zaman/ 1. tekil kişi.
Bugün gibi hatırlarım.→ Geniş zaman/ 1. tekil kişi.
Onun gittiği yolda sonuna kadar yürüyeceğim.→ Gelecek zaman/ 1. tekil kişi.
Bir kere de siz ısrar ediniz.→ Emir kipi/ 2. çoğul kişi.
Hastalığımı ben de biliyorum. → Şimdiki zaman/ 1. tekil kişi.
Bu arzumu Mustafa Kemal’e de söyle. → Emir kip/ 3. ekil kişi.
Biliyor musun Fuat, dedi.→ Di’li geçmiş zaman/ 3. tekil kişi.
Aşağıdaki cümlelerde geçen anlatım bozukluklarının sebeplerini altlarına yazınız.
Cevap:
Kitaplığımda bulunan Atatürk için yazılmış bütün kitapları ilk işim çıkarıp bir yana ayırmak oldu. → Özne-yüklem
Kitapları tek tek gözden geçirerek notlar almaya başladım.→ İkilemenin yanlış yerde kullanılması.
Kendini boş yere zorlamaya çalışıyorsun.→ Özne dolaylı tümleç uyumsuzluğu.
Ümit gözlerini okşayarak yatağından uyandı.→ Nesne eksikliğinden kaynaklanan anlatım bozukluğu.
Aşağıdaki kelime ve kavram havuzundan kelimeler seçerek hikâye edici bir metin yazınız. Yazınızdaolay, kişiler, zaman ve mekân unsurlarını belirleyerek hikâyenin serim, düğüm, çözüm bölümlerini oluşturunuz. Yazınıza uygun bir başlık belirleyiniz. Yazınızı zenginleştirmek için deyim, atasözü, özdeyişlerden yararlanınız. Yazınızın içeriğine uygun anlatım biçimlerini kullanmaya çalışınız.
Cevap:
Bir zamanlar, ismi Ali olan ve uzak bir köyde yaşayan küçük bir çocuk varmış, Köylerinde her yıl düzenlenen bağımsızlık günü etkinlikleriyle ilgili anı defterine bir şeyler yazmak istiyordu
Ali’nin defterine yazı yazmaya, köyün güzel bir parkında başladı. Halk, bağımsızlık gününü kutlamak için bir araya gelmişti. Çocuklar heyecanla bayraklarını sallarken, büyükler göz alıcı giysilerle törene katıldı. Ali, bu kalabalık içinde milli kahramanların hikayelerini anlatan bir sergiye rastladı. Her fotoğraf ve belge, ülkelerinin nasıl mücadeleler sonucunda özgür olduğunu anlatıyordu.
Ali, daha fazla bilgi edinmek için büyülü bir kütüphaneye gitti. Orada, ünlü liderlerin cesaretini ve kararlılığını anlatan kitaplar buldu. Bu kitaplar, ülkesinin bağımsızlık mücadelesinin anlatıyordu. Ali daha önce okumadığı bu tarz kitaplara, kütüphaneden edindiği bu kitapla başladı ve ülkesinin ne zorluklarla egemenlik ve bağımsızlığını kazandığını öğrenmeye başladı. Bununla yetinmeyen Ali, öğrendiklerini okuma-yazma bilmeyen köy halkına sürekli anlatmaya başladı.
Sınıfa Millî Mücadele’yi, Atatürk’ün kişilik özelliklerini konu alan şiirler getiriniz.
Cevap:
Bir mısra dudaklarda türkü olurken,
Milli Mücadele’nin coşkusu benliğimde,
Gözlerimde ışık, yüreğimde ateş,
Atatürk’ün kahramanlık destanıyla birlikte.
Yıllarca süren esaret zincirleri kırıldı,
Topraklarımızda özgürlük çağı başladı.
İnandı Türk milleti gücüne, inandı hedefine,
Çıktı meydana, savaştı kahramanca, zaferine.
Ödevlerimi buradan kontrol ettim çok teşekkür ederim her şeye ve sizi çok seviyoruz 🫀♥️☺️
Kezban hocanın gözüne girdim hahaaa Teşekkürler saygılar🧐🧐 Mükemmel cevaplar 👌
Asuman hocanın gözüne girdim♥️🥰😘
Teşekkürler sizin sayenizde hepsini doğru çözdüm❤️❤️❤️❤️❤️🌷
Ramazan hocanın gözüne girdim🧿🧿❤️✌️✌️
Güzel ama bunun cevaplarını çocuklar ödeve yardımcı olsun diye değil kopyasını alıp geçiriyorlar.
Bir yerde hata var ama🤔 iyi artıyı kaptım😘😘😘
neredeyse bütün cevap sitelerinde aynı şeyler yazıyor biraz cevaplarla oynanmalı ki belli olmasın
Gerçekten güzel bir şey yapıyorsunuz bütün ödevlerini burdan yapıyorum 😂
Mükemmel!🫠🫶 Gamze hocamın gözüne girdim🫀👑
güzel cevaplarınıza mükemmel teşekkürler
hoca 97 sayfalık ödev vermişti sayenizde yaptım
Abi Allahtan böyle bir şey yapmışın sayende hep artı alıyorum geçtik bu yıl okulu kralsın not: Çerkezköy 75. Yıl ortaokulunda okuyorum
Güzel olmuş hocamın gözüne girdim Teşekkürler
çok güzel olmuş çok beğendim
ya bu bana çok yardımcı oluyor bu hocayı bilmeyebilirim ama çok iyi bir hoca
Ödevlerimi genellikle buradan yapıyorum
Ama ben hocamın gözüne girmedim zaten gözündeydim🤙🤙🤙
Bu site sayesinde yetiştiremediğim yerler bakıp tamamlıyorum çok teşekkürler
çok teşekkür ederiz her şey için 😍✌️
Hoca dediki cevaplar çok güzel olmuş yani işime çok yaradı teşekkürler
Artık hep buradan bakacağım çok iyi♥️♥️♥️♥️
Güzel sorular iyi hocanın gözüne girdim
Gerçekten sayenizde Fatma hocanın gözüne girdim çok teşekkür ediyorum çok iyi bir şey.
Çok teşekkür ederim çok işime yarıyor