Alınan ürün hatalı çıkınca öncelikle alınan firmaya gidilmelidir. Eğer alınan firma bu hatayı kabul etmezse tüketici haklarına şikâyet edilmelidir. Bu şikâyet sonrasında yargı yolları tek tek izlenerek hak aranmalı sonrasında ise tüketici hakları mahkemesi hatalı olarak firmayı gördüğünde ürün iadesi yapılarak ürünün parası mağdur durumdaki olan müşteriye ödenecektir.
Eğer bu yollardan önce ürün satışını yapan kişi hatalı olduğunu kabul ederse eğer bu ürün hakkında verdiği faturayı ve fişi isteyecektir. Bunları satış yapan kişiye verdiğiniz takdirde size para iadesi yaparak ürünü tekrar kendisi alacaktır. Bu şekilde ürünün hatasını tekrar tamir ettirerek tekrar satışa sunabilmektedir.
Aldığım ürünün hatalı çıkması durumunda fişimi ve ürünü alıp satın aldığım yere giderek durumdan bahsederim. Ya iade ya da değişim hakkımı kullanırım.